Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

ikke set liv i ....
Forfatter: 
Dato:  11-05-2003 09:01
hej .......
er det normalt at man ikke rigtig ser eller mærker liv i hoppen i en md før foling ? for det syntes jeg ikke at jeg har, hun er blevet meget stor og jeg troede at hun skulle fole for en md siden, men der er tvivl om bedæknings tiden da hun var ifolet da jeg fik hende.
jeg tror snart at der er to derinde,for hun er kæmpe, og jeg tænker tit at hun er sku`for stor hvis at der kun er en derinde. hun har det rigtig godt og der er masser af mælk. hun har været meget blød bagpå, ved benene, og ved krydset er hun helt blævrende...gg det har hun nok været i 3 uger nu.....
jeg håber virkelig at der er nogle der har en kommentar til dette her ......
pia
0
0
Svar på denne tråd

Hum...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2003 11:54
Hej Pia!
De spræller jo ikke hele tiden, de små følbasser, så det kan jo sagtens være at du bare ikke har set maven bevæge sig, selvom den er i live derinde.
Man siger at hvis hoppen er meget tyk og går over tiden, så er det et hingsteføl hun venter, og selvom man selvfølgelig ikke kan regne 100 % med den slags, så tror jeg nu der er lidt om det.
Det med at hun har mælk og er blød i krydset, er i hvert fald tegn på at der ikke er ret langt til foling. Så prøv at se om ikke hun foler snart. Jeg håber det hele kommer til at gå godt. :-)

Gotlandsrusset er Sveriges oprindelige pony. En rigtig børneven med stor personlighed Se den danske avlsforenings hjemmeside her:
http://www.gotlandsruss.dk
;-)
0
0
Svar på denne tråd

forresten....
Forfatter: 
Dato:  11-05-2003 11:58
Jeg kom lige i tanker om, at det er tit at jeg har set føllis sparke inde i maven, imens eller lige efter at hoppen står og spiser eller drikker. Så prøve at holde øje med din og se om du ikke kan få øje på noget der bevæger sig....
0
0
Svar på denne tråd

så er føllet kommet.....
Forfatter: 
Dato:  12-05-2003 09:08
hej mumling.....
tak for dine svar, de lunede.
men men i morges da jeg kom om til hestene, stod der det yndigste føl, den og jeg siger den, da jeg ikke ved hvad det er endnu, er hvid med et sort hovede, to sorte pletter en på hver side, og lidt sort på halen, snehvide lod mig komme til den og den kom osse hen og snuste til mig. benene er kun ti cm kortere end sin mor`s men den er bare så nuser.
pia
0
0
Svar på denne tråd

tillykke
Forfatter: 
Dato:  12-05-2003 09:14
Tillykke med føllet - det er godt vi har de heste at rende og bekymre os om :-D

Min kan fole når som helst, og er mere eller mindre rundt på gulvet for tiden

Westh
0
0
Svar på denne tråd

Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2003 16:54
...Hvad var det så for en?

Lad os se, sagde den blinde til den døve. ~ Den som ler sidst tænker mest langsomt.
0
0
Svar på denne tråd

der blev
Forfatter: 
Dato:  14-05-2003 15:05
en lille hoppe. du kan se hende på min præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider