Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvilken farve?
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 13:42

Jeg håber nogen her inde kan hjælpe mig. Det drejer sig om et føl, som jeg er ved at købe. Jeg har først og fremmest valgt den ud fra farven og afstamningen.

Men nu er jeg i tvivl om den er den farve....

Den står som Buckskin dvs. gul med sort... meen er den det?

Mor er brun og far er Palomino.

Da den var en dag gammel havde den sort man og hale og en mystisk grålilla farve. Næse og øjenomgivelser var sorte.

Hvad siger i?

jeg skal se om jeg kan låne et billede af den.

0
0
Svar på denne tråd

Buckskin.
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 14:53

Hejsa.

En buckskin er en brun hest med et cream-gen.

Buckskin farven kan variere meget fra meget lys(buttermilk) til meget mørk næsten sort. Men et fællestræk er at disse heste har sorte ben og sort man/hale.

Da føllet du er ved at købe er efter en brun hoppe og en palomino hingst. Har føllet fået en brunt gen fra sin mor og cream gen fra sin far og der ved blevt buckskin.

Her er et par eks. på farven.

Sari

En rigtig hest er broget APHA

0
0
Svar på denne tråd

følle...
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 15:16

Jeg vil sige føllet har den farve som det første billede. Men det er jo bare følpelsen... Den har ikke sorte ben som føl, der er benene samme farve som kroppen...

1000 tak for de flotte billeder

0
0
Svar på denne tråd

Højst sandsynligt
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 11:43

... er føllet buckskin, men jeg vil lige rette Sari - blot fordi moderen er brun behøver føllet ikke få et brunt gen fra hende.

Men, jeg tror nu nok at du kan satse på at føllet er buckskin.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor??
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 13:41

Skulle det brune gen så ellers komme fra??

Men ja røde heste kan godt være Agouti men dette kommer kun til udtyk når denne få et afkom med en hest der har en farve der ikke kommer af rød. Et sådan afkom vil kunne blive brun/sort.

(som i dette tilfælde).

Så vi kan vel sige at det brune(Agouti) gen bliver trikket, pga at hoppen er brun.

Sari

En rigtig hest er broget APHA

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider