Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingstevalg Welsh/sportspony
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 10:59

Hej


Håber at kunne få lidt godt input fra jer :-)

Jeg har denne dejlige hoppe, som jeg vil have bedækket til foråret.

Jeg er lidt uafklaret mht. om jeg vil forstærke hendes welshpræg, eller om jeg skal gå i den anden grøft og bevare hende type og prøve at få et afkom der holde ponymål?

Hun er målt til 152.

Temperamentsmæssigt er hun en kende varm, dog ikke noget stort problem. Men det gør nok ikke noget hvis afkommet kunne gå hen og blive en anelse mindre følsom.

Hun har hollandske Welsh-partbreed papirer - er showet en del, men jeg kan desværre ikke helt oversætte resultaterne. Dog ved jeg at hun har været udtaget til eliteskue som føl.

Afstamningsmæssigt er hun efter ORCHARD D AVRANCHES og ORCHARD MISS MARTINE se resten af hendes glimrende afstamning her:

www.allbreedpedigree.com/ald+fearts+ bianca

Jeg interesserer mig jo også for farveavl (Palomin/dun), skulle den HELT rigtige hingst kunne bidrage med et cremegen gør det ikke noget :-), men det er ikke det der vil være det der er det primære.

Jeg kører gerne til udlandet hvis det er det der skal til.


Lad mig høre hvad I ville gøre?



Her lidt billeder:





Stutteri Englykke- Avl og opdræt af skønne Welsh Mountain ponyer.

www.brevadt.dk/welshgold/index.html

Prima palomino sec-a hoppeføl sælges
Bedækning ved velgående palomino hingst tilbydes forår 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 To i en
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 12:58

Jeg tænker lidt på en hingst som Fredens Golden Zidanne www.hingstecentervest.dk/ index.php?HINGSTE%3A: Fredens_Golden_Zidanne


Der går du både noget farve og masser af type. Han er kåret i Dansk Palomino Forbund i 2007. Men han er lavet på sportsponyer (danske og tyske).


KH

Søs




Nu med blog dygtighest.blogspot.com og Lundens Cassandra.

0
0
Svar på denne tråd
 
 uheldig højde
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 16:39

jeg vill ehave satset på sportspony med hendes type, men det er jo noget af et sats med hendes højde...


Så kan man jo vælge en hingst der kan godkendes i både dsp og we.


Eller du kan bruge din egen hingst, så er der da en chance for palomino, og du er så godt som garanteret at afkommet holder ponymål.



www.erfagruppensyd.dk


Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008


Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)


Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd
 
 stutteri røgild
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 17:51

Røgild har to nye hingste på programmet i år...meget spændende synes jeg..


hjem.get2net.dk/stutteri-roegild/ Hingste.htm




Vi venter nyt afkom på Rolsteds Pasiphäe efter Notre Bac


www.123hjemmeside.dk/Hesselskovvej


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes som
Forfatter: 
Dato:  29-01-2008 18:26

søs 1 at Zidanne er et godt valg !


Han er ikke så stor , og er efter kat. 3 pony hingsten Bonansa.

Jeg ved ikke så meget om farve avl - men der er masser af palomino i hans linier.


Ellers så synes jeg din ponyhest er rigtig rigtig lækker......



www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer.....

Bianca med ESPH 106 Marchi

nu med video


0
0
Svar på denne tråd
 
 Valg uden hensyn til farve?
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 14:47

Zidanne ser fin ud, men han er desværre hverken kåret i DSP eller Welsh.
Hvis I nu skulle vælge den bedste dressur sportsponyhingst (der ikke giver alt for meget størrelse) uden hensyn til farven - hvem ville I så vælge?

Er der en der har gjort sig specielt godt - lavet særligt gode afkom, eller klaret sig særligt i sporten - og som er i høj kurs, som jeg bør kigge nærmere på?


Afkommet skal helst kunne gå i enten Welsh eller DSP.


Mvh

Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sinalco
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 15:37

Jeg mener at Møllegårds Sinalco og hans far, Coed Coch Endor, er de 2 ponyhingste som har klaret sig bedst som dressurponyproducenter. Sinalco er jo kun II'er, så han giver ihvertfald ikke for meget størrelse.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mit valg
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 16:35

Når du ikke har noget imod at køre til udlandet så ville jeg overveje


The Braes my Mobility. Han er palomino, welsh og 131 cm.


Du kan overveje at ringe til Timo og få en snak med ham om The Braes my Mobility. Han har andre hingste, der måske også kunne komme på tale for dig bla. Halifax.


Deres hjemmeside er gestuet-coldewey.de/start/ start.html


Går du ind under unsere Hengste kan du se mere om begge to.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Anden mulighed
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 16:45

jeg lige kom til at tænke på...


Du har Cocky Dundas liggende på moderlinien og ved at bruge Champion de Luxe får du dobbelt Cocky Dundas, hvilket jeg synes er meget spændende. Men hvordan det bliver i temperament tør jeg ikke svare på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 20:53

ladet mig fortælle, at man kan ansøge welsh forbundet om at bruge en ikke welsh kåret hingst - så er du vel ud over Zidanne problemet.


Ellers synes jeg der er mange gode hingste herhjemme som Antario N og Marchi ( lidt kedeligt vil nogen måske sige ... med de laver gode afkom som er salgsbare ).




www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer.....

Bianca med ESPH 106 Marchi

nu med video


0
0
Svar på denne tråd
 
 The Braes my mobility..
Forfatter: 
Dato:  30-01-2008 23:00

Har en pony efter ham og han er bare super gående. Har aldrig oplevet en pony med så stor en galop! Han er palomino i øvrigt. 144 høj. Hans mor og alt der ligger bag på den side er omkring 155.


Kan lige smide nogle billeder ind i morgen..



/Cecilie


Sælges:

Kat 3 hoppe, pandora, se hendes præs.

Kat 3 hoppeføl fra 2007, Welsh/dartmoorblanding. Super gangarter.

Kat 3 hingsteplag fra jan 2006. Palomino m 4 sokker og blis. Kommende dressur.

Skriv.. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billede..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 17:29

Her er han:



Det er i øvrigt en meget smuk hoppe du har :)



/Cecilie


Sælges:

Kat 3 hoppe, pandora, se hendes præs.

Kat 3 hoppeføl fra 2007, Welsh/dartmoorblanding. Super gangarter.

Kat 3 hingsteplag fra jan 2006. Palomino m 4 sokker og blis. Kommende dressur.

Skriv.. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske ham her
Forfatter: 
Dato:  31-01-2008 21:03

han er en rød spors pony du kan læse om han på www.stald-toftegaarden.dk og så under Da Vinci

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for de meget spændende input
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 14:58

Jeg synes bestemt Mobilty ser spændende ud, ved du hvor langt ned i Tyskland man skal? Jeg kan ikke lige umiddelbart se nogen adresse på deres hjemmeside?


Cocky Dundas x 2. Jeg er desværre lidt begrænset i min viden om denne hingst. Hvilke kvaliteter forventer du forstærket ved at lave linieavl på ham? Hvad er det han har givet? Og hvilke "fejl" risikerer jeg at få forstærket?


JEg vil kigge nøje på alle jeres spændende forslag - tusind tak for hjælpen så langt .


(Og tak for de pæne ord om min hoppe)


Mange hilsner

Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kastanienhof
Forfatter: 
Dato:  01-02-2008 22:18

2-3 timer på den anden side af grænsen, så det er ikke så galt.


Her får du adressen plus telefonnr. i tilfælde af at det ikke står på deres webside.


Timo und Julia Coldewey Garreler Str. 10 26197 Sage-Haast. Tel: +49 4435-970935.

----


Cocky Dundas: Han blev født i midt 70'erne tror jeg. Han er engelsk fuldblod og var nok den første som blev brugt som forædler i den hollandske ponyavl. Han ligger i rigtig mange stammer og nogle af de mest successrige som Champion de Luxe, Orchard Limb Lopper, FS Cocky Dundee m.fl.


Min viden rækker desværre ikke til at kunne besvare spørgsmålet om Cocky Dundas skulle videregive sygdomme. Men måske andre ved?



0
0
Svar på denne tråd
 
 Cocky Dundas
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 08:36

Nu har jeg tænkt lidt...

Jeg tror ikke jeg tør forstærke med Cocky Dundas yderligere. Bianca har ham allerede 2 gange i stamtavlen, dels som morfar og dels som oldefar og hun er allerede rimeligt fuldblodspræget.

Så enten skal hun krydses ud med en helt anden linie, men af samme type eller også skal jeg finde en hingst hvor jeg får forstærket f.eks VITA NOVAS GOLDEN BORIS eller Downland Folklore istedet?

Men jeg skal jo også passe på størrelsen, der er mange rigtig spændende rundt omkring i europa, men langt de fleste ligger tæt på max mål - øv.

Så er jeg igen tilbage til welsh sec B, hvilket jo vil være godt for størrelsen - synes bestemt også at Mobility ser ud til at give velgående afkom.

Kom endelig med mere input - jeg er absolut ikke kender af linierne og resultater ud i sportsponyer og jeg kan ligeså godt gøre mig umage med at finde den helt rigtige til netop Bianca :-)





Stutteri Englykke- Avl og opdræt af skønne Welsh Mountain ponyer.

www.brevadt.dk/welshgold/index.html

Prima palomino sec-a hoppeføl sælges
Bedækning ved velgående palomino hingst tilbydes forår 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift..
Forfatter: 
Dato:  02-02-2008 13:40

Jeg har haft en kat 1 pony med vita novas golden boris som MF el FF, kan ikke lige huske det, men tror det ville være et spændende valg med noget fra den linie.


Jeg ville måske overveje FS Dont Worry. Tror det ville være spændende at krydse de linier og han har uden tvivl givet en del gode afkom.


Om Min Mobility dreng kan jeg fortælle aty han på ingen måde er varm. Han er meget let at håndtere og rideligheden er helt i top. Jeg har sjældent set en pony med så meget bæring allerede i så ung en alder. Han har naturligt anlæg for passage og en fantastisk holdning. Man bliver aldrig træt af at arbejde med ham, man kan bare blive ved og ved.

Han er en pony jeg forventer mig utrolig meget af på dressurbanerne, da det hele bare er naturligt for ham.

Han er i øvrigt meget lærenem. Han er gået fra stort set ingen ting til at kunne gå en LB dressur på bare 3 uger.

Spring siger ham så derimod ikke ret meget, men han gør det med fin teknik..



/Cecilie


Sælges:

Kat 3 hoppe, pandora, se hendes præs.

Kat 3 hoppeføl fra 2007, Welsh/dartmoorblanding. Super gangarter.

Kat 3 hingsteplag fra jan 2006. Palomino m 4 sokker og blis. Kommende dressur.

Skriv.. ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med,
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 09:49

Starry night, han er cremello welsh, sec B, så han er jo kun 2'er, så afkommet vil blive pony, og så samtidig en smuk farve, så kan du i hvert fald kåre følle i welsh,..


Ravnstrupgaard
Avl af Welsh sec. B samt tilridning og træning af problemheste
Part søges til traver

0
0
Svar på denne tråd
 
 Don't Worry
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 12:18

....er ejo en super hingst, men man skal være MEGET opmærksom på halsen. Han har en kort, kraftig hals, og nedarver den konsekvent.

FS Don't Worry-afkom.


Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke helt rigtigt..
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 16:42

Korrektion; Dryfe Starry Knight er II'er - han måler 128 stg. ;)


*** STUTTERI FREDEN ***

Første føl forventet sidst i marts :o)
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med at kigge
Forfatter: 
Dato:  03-02-2008 18:42

på stutteri stald nørlunds hjemmeside, de har mange dejlige hingste.


http://www.noerlund.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måling !!
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 14:08

Lige for at rette til :

kat 3 er fra 0 - 130 cm - så starry er faktisk en kat III


www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer.....

Bianca med ESPH 106 Marchi

nu med video


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja ja Kay *lol*
Forfatter: 
Dato:  04-02-2008 18:43

Doh! Var jo også det jeg mente!! *grin*


*** STUTTERI FREDEN ***

Første føl forventet sidst i marts :)
0
0
Svar på denne tråd
 
 I Tyskland i nærheden af Warendorf
Forfatter: 
Dato:  19-02-2008 23:58

Prøv at se www.gestuet-hesselteich.de/ hengste.php de har en lille lækker palomino HET Golden Dream - en rigtig lille Strahlemann. Han aflagde en overordentlig god materialeprøve i 2005.


Prøv også at se www.hengststation-bodethal.de/ de har en helbror til Golden Dancer. Han hedder Arts Dancer Boy. Han er far til hoppen Dulcia, som er på det tyske dressurhold. Hun vandt individuel guld i 2006 og sølv i 2007.


Ingen af de 2 hingste er særlig store og begge er palominofarvede. Begge er til dressur.


Stendiecks Darco, som i år står hos stutteri Røgild er udpræget til spring - men heller ikke så stor, dog er han større end de to førstnævnte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ved du.................
Forfatter: 
Dato:  20-02-2008 20:02

Hold da op han er fin ham den lille HET Golden Dream, ved du om de sender sæd eller om det kun er naturlig bedækning?


Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg talte med ejeren i 2007.
Forfatter: 
Dato:  21-02-2008 00:19

Jeg ringede til Ulrike Hemschenherm sidste år og spurgte på pris og betingelser. Såvidt jeg husker foretrak hun, at vi kom ned med hoppen til naturlig bedækning.


Man kan jo spørge EUROSÆD om de kan skaffe sæd fra den! link til EUROSÆD: www.euro-hingste-saed.dk/ Levering.htm


vh

Ane

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv..............
Forfatter: 
Dato:  22-02-2008 12:59

Har spurgt Ulrike ang. transportsæd fra HET Golden Dream, og de anvender desværre kun naturlig bedækning. Det samme synes at være tilfældet fra hengststation Bodethel, har godt nok ikke spurgt dem men det ser sådan ud på hjemmesiden.


Jeg vil ikke køre så langt med en skadet hoppe der let bliver træt i bagbenet, og så med føl ved siden.


Så der skal tænkes igen.... Overvejer Moonhaze Silver Spiral på hende, idet jeg gerne vil have en guldfarvet. De er nogle gange lidt lettere at sælge, og når damen ikke har papirer og ej er rengående er det lidt svært at sælge dem som føl. Vi har desværre ikke plads til at beholde dem alle. Hun avler dog særdeles godt, og vi glæder os til at se den lille "Røgilds aragorn - junior" der er i vente her til marts måned....


Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har besluttet mig til
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 09:50

Tak for alt hjælp og input, det har været meget spændende.

Det er jo gået op for mig at Bianca ud over at selv være rimelig lækker, har en usædvanlig god afstamning.


Jeg har beslutte mig til at bruge ham her:

Westminster Bailey:





Afstamningsmæssigt bliver kombinationen RIGTIGT spændende, bla. med linieavl på Downland Folklore.

Bailey her netop godt det suverænt på hingstekåringen i Neumunster. Han blev kåret som hingst, gik videre og blev præmiehingst for derefter at blive Siegerhingst og oven i køber blev han også valgt som bedste springhingst.

Se mere om ham på www.newe.dk


Stutteri Englykke- Avl og opdræt af skønne Welsh Mountain ponyer.

www.brevadt.dk/welshgold/index.html

Prima palomino sec-a hoppeføl sælges
Bedækning ved velgående palomino hingst tilbydes forår 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 fint valg, populær hingst men
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 12:09

Ha rdu undersøgt om han bruges i år...syntes jeg har hørt en fugl synge om at han ikke står til rådighed 2008???


Adlais Welsh Cobs
www.adlais.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 fint valg, populær hingst men
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 12:09

Har du undersøgt om han bruges i år...syntes jeg har hørt en fugl synge om at han ikke står til rådighed 2008???


Adlais Welsh Cobs
www.adlais.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo det gør han
Forfatter: 
Dato:  28-02-2008 13:57

Han kommer til at stå til rådighed, msåke kun i begrænset tid, da han skal til Bundeschampionat til sommer.

Tag en snak med Marianne der ejer ham, hun kan fortælle dig het hvordan og hvornår - hun er mægtig sød :-)


Mange hilsner

Lene


Stutteri Englykke- Avl og opdræt af skønne Welsh Mountain ponyer.

www.brevadt.dk/welshgold/index.html

Prima palomino sec-a hoppeføl sælges
Bedækning ved velgående palomino hingst tilbydes forår 2008

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo, den er god nok
Forfatter: 
Dato:  29-02-2008 09:21

Westminster Bailey står til avlsbenyttelse i 2008 i en begrænset periode. Jeg venter føl efter ham med termin 30. april 2007 og vil helt bestemt bruge ham igen.


Har fulgt ham på nærmeste hånd, det seneste år og mener han er hingst med internationalt format, både hvad angår rideegenskaber og temprament.




Hvo intet vover intet vinder

DSP hingsteføl fra 07 efter Golden Empire sælges.

http://www.stutteri-epos.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 FREDENS GOLDEN ZIDANNE!!
Forfatter: 
Dato:  01-03-2008 22:22

Hej Lene..


Du kan godt lave Welsh-partbreed med din hoppe og Fredens Golden Zidanne..


Jeg har været så heldig at få lov til at lave et føl på min venindes smukke angloaraber hoppe som er 154 i stg.. Jeg valgte Fredens Golden Zidanne med henblik at føllet kunne kåres som welsh partbreed. Vi venter føllet til april og glæder os rigtig meget for både hoppen og Fredens Golden Zidanne kommer ud af nogle meget spændende linier..Udover at Fredens Golden Zidanne er utrolig smuk, har han det blideste og venligste væsen man kan tænke sig..har selv haft æren af at hilse på ham et par gange...


Zidanne er også kåret i palomino sportsheste forbund.. Faktisk ret godt..

www.palomino-psa.dk



Hilsen Karina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider