|
|
| Suk - dumme højde |
|
|
Jeg har verdens dejligste hest og jeg har kendt ham hele mit liv. Jeg købte ham som 1½-års og vi passe så godt sammen mentalt. Desværre har han ikke nået den højde jeg gik og drømte om. Gabriel er nu lidt over 3½ år gammel og måler 160 på en god dag. Jeg selv er 173 og havde derfor håbet at han ville nå de 165-66cm - men hvordan i alverden skal det komme til at hænde? Hans mor er 161 (trakehner/fuldblod) og hans far er KWPN-hingsten Sam-Sam på 168cm. Er der håb forude? Han har nu været i tilridning i 3 uger så gad vide om han vokser lidt..
Kia med Gabriel De R "All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gabriel |
|
|
Det skal dog nævnes, at han vokser i etaper og pt er en smule høj bagtil - men skal man regne med at det højeste punkt på bagparten er lig med samme mål på lansemærket? Han ser ikke særlig færdig ud (se evt. præsentation) men det er mest fyldemæssigt.
Kia med Gabriel De R "All I pay my psychiatrist is the cost of feed and hay, and he'll listen to me any day."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad med |
|
|
Hvad med bedsteforældrene ? Det kan måske bringe lidt lys over det .
Hingsteplage sælges: Oldenborg født 12/5-06...... Gorm Hauge af Dybendal/Buster kærgård. ½ Dartmoor født 3/5-06.....Roksi af Fæbæk/F1-Hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo nok lidt |
| Forfatter:  |
evamarie ♥latino♥ |
| Dato:  |
27-01-2008 23:48 |
|
Min hest Latino, han var kun 159,5 som 3 års, og nu er han 7 år og er 165. Så der kommer nok et par cm. Det er jo svart at sige, det kommer jo an på så meget. Men jeg vil sige der er håb.  Eva
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svært at sige ja..... |
|
|
Det er ikke nemt at spå om. Jeg kender en, der købte en 2½års oldenborger på 162. Den var 166, da den blev tilredet som 3-års og er nu 180. Så i teorien kan det lade sig gøre, at din får den "rigtige" højde. Ellers kan du få et par cm hos mine 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| højder..... |
|
|
tja nogen vokser til de er 6 andre til de er 3 Genetik kan man ikke forudse, her kan alting spille ind. Min unghest (6 år) var som 4års knap 170 og nu er han nærmere 173-175, for han voksede hele sommeren i sit 5år. Men om din vokser mere kan ingen af os vide......... Jeg x dog fingre for min ikke lægger mere på i højden, men kun i bredden  Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har mødt flere Sam - Sam afkom, der ikke blev så store, men hvad siger hans følbeskrivelse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
den kan godt nå at vokse endnu. min egen hoppe var som 2 års 153 cm, og 158 cm som 4 års. og blev i weekenden målt til 163,5 cm som knapt 7 års. men dyrlægen har målt hende til 166 cm.
en kentaur dressursadel og en sommer dressursadel sælges. se mine annoncer med dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gabriel |
|
|
Tusind tak for svarene. Han morfar er Beg XX, hans mormor kender jeg ikke meget til da hans mor er importeret fra Estland. Farfar er Houston. Han følbeskrivelse er som følgende: Type: 8 - Middelstor, ædel, god type Rammer: 7 - lidt knap i sadelleje Fundament: 7 - jævnt føre Skridt: 8 - rummelig, taktfast Trav: 8 - god, taktfast Galop: 7 - god, men på forpart Helhedsindtryk: 8
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1233545 |
|
|
Hehe... jeg mente Sam sams følbeskrivelse. Den der beskriver hans afkom... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gabriel |
|
|
Ah hehe. Det ved jeg faktisk ikke, har desværre ikke haft held med at finde den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sam sam's følbeskrivelse |
|
|
Passende store, ensartede og harmoniske føl af god til særdeles god type. Passende højstillede. Godt udtryk. Passende lang, velansat og velformet hals. Lang, skrå skulder. Lang manke, enkelte dog lidt umarkeret. Smidig overlinie. Velformet, muskuløst kryds med god lårmuskulatur. Lemmerne er passende føre og velstillede. God til særdeles god i skridt og trav. Særdeles god i galop med god balance. Passer til et bredt udsnit af dressurbetonede hopper. 36 føl besigtiget over 2 årgange.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sam sam |
|
|
Hej, Vi har en 4 års (fylder først rigtigt til juni)... Han er heller ikke særligt høj. Jeg tror han ender ud med at blive en 166 cm ca. Han vokser langsomt og som du også skriver med din, i perioder.. Jeg har kigget på horse og de heste (efter sam sam)der er til salg der er heller ikke særligt høje. Hoppen har avlet efter D. Romantic og Heartbeat. Jeg tror at de andre to afkom kommer op på ca. 170 cm... MVH Malene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Kragen |
28-01-2008 22:29 |
|
Er det dig selv, der rider den på billederne på din præsentation ??? Hvis det er, så synes jeg altså ikke, du ser for stor/lang ud til ham. Det hjælper jo også, når han bliver lidt ældre og får lidt mere muskelfylde på kroppen. Jeg ved ikke, hvorfor det er blevet "smart" at alle ryttere (også dem, der nærmest kan betegnes som dværge), absolut skal have en hest på min. 168, og er den over 170 cm, så er de da rigtigt smarte. - Siger hende, der er 169 cm og har en hoppe på 157 cm, som jeg synes passer udmærket til mig !!! Mvh. Sabina
Grand Danois-han tilbyder parring Udstyr sælges Se min præsentation !!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gabriel |
|
|
Mange tak for Jeres svar. Kragen: Det er mig der rider ham på billederne  Jeg siger ikke, at jeg ønsker en på de åbenbart nymoderne 170cm, men bare den middelmådige 165-166 - det ville være helt perfekt for mig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slutmål |
|
|
Min Mon Ami X/Waldstern vallak var 162 cm. i stang som 3 ½ års og endte som 6 års på 168 cm. - så den kan godt vokse endnu....
Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har en kaiser W. hoppe... |
|
|
...der sidste år i en alder af 3 målte under 160, nu er hun 164 og fylder 4 i april. Hun voksede helt vildt sidste år - og netop i etaper, som nogle beskriver. I perioder så hun hel normal ud, men så tog hun pludselig et vokseryk og blev super høj bagtil - sådan gik hele sidste år, og nu er jeg efterhånden holdt op med at bekymre mig om højden. Den skal nok komme  /Nat
Om du tror at du kan - eller om du tror at du ikke kan. Så har du ganske givet ret. Henry Ford Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sent færdige |
Aulbjerg |
01-02-2008 09:12 |
|
min hoppe Jasmin var som 3½ års 159 i stg. som 4 års blev hun målt til 167 i stg. så der kan godt ligge et par cm i ham endnu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Færdigvokset |
|
|
Vores ungheste er normalt færdigvoksede når de fylder 3-3½, langt de fleste kan jeg ikke måle større end de er målt ved kåringerne som 3-års.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man skal aldrig sige aldrig. |
|
|
Da jeg søgte efter hest skulle jeg have en hest der ville blive omkring 167-maks 170, da jeg ikke selv er den største rytter:) Den jeg fandt var så 163cm som tre års 165cm som 4 års, og da han så blev 5 år skød han i vejret. Nu er han 173 cm og 7 år:) Men heldigvis er han ikke blevet lang. Da jeg købte ham så han egentlig ud til ikke at vokse ret meget mere, da han var meget meget lige over ryggen. Dertil skal også lige tilføjes at han aldrig har været høj bagtil, han voksede i nattens mulm og mørke:) Så hvis jeg var dig ville jeg ikke bekymre mig før han blive 5 1/2.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har også en |
|
|
Sam-Sam hoppe. Da hun var 3 år målte hun 171 og nu som 5 års er hun 172 cm i stg, så hun er jo ikke vokset noget særligt, men det er jo afhængig af så meget.
Selv uden rytter vil en hest altid være en hest. Men en rytter uden en hest vil altid kun være et menneske.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
Britthn |
19-02-2008 14:50 |
|
Hvis der er en sjat trakehner i ham, kan det, så vidt jeg har forstået, give et par centimeter frem til 5-7 års alderen. Jeg vil dog også sige, som et par andre, du ser ikke for stor ud til din hest - Så glæd dig i stedet over, at du har en rigtig smuk hest og glem de sidste par centimeter.... Jeg troede, at min vallak skulle blive 160 cm. i stang....Han er nok Danmarks mest målte hest, men han er altså kun 158 cm. i stang på en god dag...Og jeg elsker ham naturligvis ikke mindre af den grund 
Kh. Britt Welsh Partbreed og Welsh Cob - mit valg Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail Et par af verdens smukkeste heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| masse.. |
|
|
min hoppe er heller ikke den største og da jeg red rundt på hende som 4 års så jeg lidt stor ud på hende... men nu har hun fået en del mere fylde og det er lige før jeg ser lille ud på hende... så jeg synes ikke du skal være alt for fokuseret på at han evt kun bliver et par cm større eller ej... det vigtigste er at i passer sammen i kemien så er det total ligegyldig om hesten er et par cm for lille... følelsen af at ride på en fantastisk hest er 1000 gange mere værd...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej der |
|
|
er nogel heste der bare vokser langsomt. jeg havde et afkom efter blue hors romaincer. og han var bette lille som føl og voksede meget langsomt i hele sin vokse periode. da han var tre var han også lige knap og nap 160. men målte som fem års 165. han er desvæære ikke i live mere. men sagen er at hvis jeg var dig så ville jeg være tåldmodig og se de næste par år and. har et plag nu på snart to og han måler allerede 160. og her håber jeg bare på at han ikke bliver over de 172. så her kræver det også tåldmodighed.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|