Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Welsh hingste?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 12:59

Hej alle sammen.

Jeg har haft kigge meget på welsh hingste.

Og nogen der især tiltrækker mig er Friis Kahlua, Fronerthig Young King og Valhallas Macbeth, nogen der kender til disse hingste,afkom mm. ?

Vis gerne jeres hoppe som skal ifoles med en welsh hingst..!

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

- til døden os skiller

0
0
Svar på denne tråd

en hoppe
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 16:43

Jeg kender jo Young King , da jeg dels har hjulpet med at indføre ham her til danmark og dels har en helbror til ham.

Derudover så har jeg en hoppeplag af ham.

Hende kan du se ved at tage til Horsens.

Men uanset hvilken hingst du vælger, så kommer det jo ligeså meget an på hoppen og også hvad der lige slår igennem af begge to ( altså både hoppe og hingst)

Hvad er det for en hoppe, og hvordan er hun kåret?

Mvh Graven

Ponyspringpart søges til stor kat I .

Fronerthig Prince Teyrnon kåret Welsh cob står til afbenyttelse i Østjylland

0
0
Svar på denne tråd

Welsh hingste
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 17:00

Nu er det jo så de store welsh hingste du søger, men vil alligevel vise mine Welsh Mountainshopper der begge skal ifol med vores hingst i år.

Alume Pepsi WM 840

Så Luna der er hentet i Tyskland:

Sidst men ikke mindst Störtebecker´s Genius også hentet i Tyskland.

Begge hopper har termin i marts.

Alume Pepsi venter føl efter vores gamle hingst Crumpwell Carwyn og Luna venter efter en Tysk hingst Riedeland´s Orpheus.

Hilsen Linda
Avl af Welsh Mountain
Störtebecker´s Genius tilbyder bedækning i 2008.
Stutteri Noerrelide
18" Tophorse Revolution dressursadel fuldt monteret byttes gerne til ponyvogn.

WELSH FORUM

0
0
Svar på denne tråd

welsh hingst
Forfatter: 
Dato:  26-01-2008 19:52

Hej jeg har en sort welsh sek d med fuld stamtavle vi haqr købt en hoppe i england som også har stamtavle sort sek d men jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind her men hvis du har en email kan jeg sende nogle til dig mvh winni

lille dame
0
0
Svar på denne tråd

Friis Kalhua
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 10:33

Hejsa,

Jeg kender Friis Kalhua , han skal fremvises i Herning som championatsvinder under DSP indslagene.

Jeg vil nok sige - mht. til type - så er han noget mere spimkel / højtstillet og ædel , end de andre to hingste du nævner .

www.rawasport.dk.

lækre,lækre sportsponyer.....

Bianca med ESPH 106 Marchi

nu med video

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 10:41

Du skal tænke dig godt om, hvad du ønsker at afkommet skal blive. Jeg mener, at Friis Kalhua har en meget lav procent welsh, hvilket betyder, at hvis du krydser ham med en araber uden welsh-andel, kan du få svært ved at opfylde kravet om 12,5 procent welsh for at blive registreret som welsh part bred. En hoppe med så lav andel, vil formentlig også have svært ved at opnå en god kåring.

Friis Kalhua er også registreret som sportspony, og hvordan et afkom her vil kunne registreres osv., ved jeg ikke.

Hvis du krydser din araber-hoppe med en ren welsh sec. D, vil føllet jo være 50 procent welsh og vil dermed ingen problemer have med at blive registeret i welshforeningen. Du skal dog huske at søge om at bruge din hoppe til part bred-avl.

Jeg kender ikke så meget til Young King, men har set fine afkom efter Macbeth hos stutteri Lindberg, som ejer ham. Deres hjemmeside er http://www.stutterilindberg.dk/, og de vil helt sikkert give dig oplysninger, hvis du ønsker det.

Pøj pøj med ifolingen ;-)

Kh. Britt

Welsh Partbreed og Welsh Cob

- mit valg

Maglehøj Knightley og Valhallas Abigail

Et par af verdens smukkeste heste

0
0
Svar på denne tråd

tutteluuuuut
Forfatter: 
Dato:  27-01-2008 11:30

Min hoppe, Taruplundes Syzette welsh sec. C, er Ifolet med min egen hingst Glanvyrnwy Squire WDH 38 Welsh Cob sec.D.

Syzette:

Squire:

Venlig hilsen Josefine Skov

*Stutteri Skovsminde*

avl af Welsh Cob's

http://www.skovs-minde.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider