|
|
| Kan hun kåres? |
|
|
Hejsa
Min dejlige hoppe er efter trakener hingsten Chopin og har en DS hoppe til mor. Kan hun kåres i DV? Kan hun evt. kåres i TAF?
På forhånd tak for svaret.
Mange hilsner Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| TAF |
|
|
Ang om hun kan kåres i TAF skal man kende morsiden for at svare på det. Er DS hoppen af REN trak afstamning kan den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| .. |
|
|
Hej Mette H
Jeg har brugernavnet MetteH, kunne du muligvis vælge et der lå længere fra mit
MetteH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var ikke med vilje. |
|
|
Hej MetteH
Havde jeg vidst at det var et problem, at jeg tilfældigvis hedder Mette Hansen, så havde jeg nok valgt ikke at blive født.
Hvorfor må jeg ikke kalde mig Mette H? Hvad skal jeg ellers finde på? Jeg kan jo ikke kalde mig Mette P, når nu jeg ikke hedder Mette Petersen. Man kan da ikke tage eneret på et navn, slet ikke når man hedder Mette. Ved du hvor mange der hedder Mette? Især mange Mette Hansen'er er der mange af og altså dermed også mange Mette H'er. Måske skulle jeg tage navneforandring til Amalie Magdalen Katrine Myggemeyer Christiansen, så er der forhåbentlig ikke nogen der kan komme og sige at jeg har taget deres navn.
Jeg kunne forstå dit overfald hvis du selv havde valgt et meget specielt navn, men når vi nu engang har fået sådan et normalt navn og gerne vil kendes ved det, så må vi også accepterer, at der er andre, der hedder det samme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ;-) |
|
|
ha ha også mig der hedder Lene, det er der 32379 der gør... puha hvordan ska det ikke gå hvis alle var på hestenettet *gg*
Og Mette er der 39714.. så det er bare med at være opfindsom *ggggg*
kilde: Danmarks statistik
Nej spøg til side... hvis moderen, dvs. den der DS hoppe ikke enten er ren fuldblod, fuldblods araber eller trakhener kan din hyp ikke kåres i Trakhener forbundet, men den kan derimod kåres i DV så...
håber det er svar nok.... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| .. |
|
|
Kære Mette H,
At du så det som et overfald kan jeg da kun beklage, du har åbenbart ikke set min smiley der indikerer at det er venligt ment.
Jeg beder da bestemt dig ikke om at tage navneforandring men det må da være rarere for dig ikke at blive forvekslet med mig og omvendt.
Der er jo en grund til at man vælger et BRUGER navn, men eftersom du ikke har en præsentation vil du ikke opdage at hvis du opretter dig som bruger er MetteH altså optaget, sur r.. at der er MANGE der hedder Mette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forvirring |
| Forfatter:  |
Dorte |
| Dato:  |
28-04-2003 13:28 |
|
Hej Mette 1 og 2!
Vil nu medgi' MetteH, altså den gamle...at Mette H ligger ret tæt op af og det faktisk ER irriterende.
Bla. undrede jeg mig over spørgsmålet...tænkte "hva. F...Mettes hoppe var da ellers efter hmm...Asferg Cyklo??"
Ikke at du Mette H..den nye, skal ta' det ilde op...MetteH spurgte dig faktisk ganske pænt om ikke du kunne ændre det og også jeg bliver forvirret når brugernavnene ligger så tæt...og ER kommet galt afsted med andre i lignende situationer.
Mener...nu er du blevet gjort opmærksom på det...kunne du så ikke vælge bare noget andet efter mette? F.eks.2?
Mvh Dorte
Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg er ikke HA'er! |
|
|
Men hvis du tror at jeg er det, kan jeg godt forstå at du ikke vil forveksles med mig.
Jeg kan simpelthen ikke forstå, at det kan være irriterende, at man kan komme til at tage fejl(når nu jeg ikke er HA'er, og jeg er heller ikke ude på at gå i seng med din kæreste ved at få ham til at tro, at jeg er dig). Man må da kunne læse ud fra indlæggene hvem af os det er, og ellers kan folk jo lige lægge mærke til om der er mellemrum mellem Mette og H.
Jeg hedder altså Mette H., og det kan jeg ikke gøre for, som skrevet før, så er det et uhyre almindeligt navn, og ikke et man kan tage patent på. Hvis du vil hedde noget, der er ingen andre der hedder, så find på noget helt unikt.
Øv altså jeg ville bare gerne have svar på et simpelt spørgsmål, og så ender jeg med at få atvide, at jeg ikke må hedde det jeg hedder.
Tak til dem der har svaret.
Mange hilsner Mette H.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den nye mette H |
|
|
Den nye mette H er godt nok hidsig hva
"Gamle" mette behøver ikke være bange for forvekslinger så længe den "ny" Mette taler sådan...
og så lige et citat fra HN's adfærdsregler:
" 5. Dit navn og præsentation på Ryttersnak
For at kunne kende forskel på hinanden, er det godt at anvende et navn der ikke er brugt af andre. Tilføj f.eks. navnet på den hest du rider, til dit navn: Mie (Zar). Hvis du gerne vil lade andre vide lidt om dig selv og din hesteinteresse bør du oprette en præsentation. Herved sikrer du dig også mod at andre skribenter kan forveksles med dig.
"
v.h. Ane (som på trods af et navn som kun godt og vel 4000 mennesker har, også har en navnesøster på HN"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| .. |
|
|
Nej men jeg ville fand.. være ked af at blive forvekslet med sådan en hidsigprop. Én ting er at i kan "se" forskel lige nu men måske i et andet fora, en anden dag kan man ikke lige s forskellen.
Jeg er meget aktiv her og vil da helst ikke forveksles med andre, sådan har de fleste det vel?
MetteH (originalen  )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Velkommen |
Dorte |
28-04-2003 15:22 |
|
Jamen så da velkommen, Mette H!
Ked af jeg ikke svarede på dit spørgsmål, men jeg er sikker på du ville få en nemmere indgang på HN, hvis du ikke tog ganske pæne henstillinger ilde op
 !
OG dermed ikke tilsidesatte både adfærdsregler og almindelig "kammertone"!
Kan kun give "gode gamle Mette" ret i det må være pisse irriterende.
Mvh Dorte
Åhhh......glemte...kommer an på om du har papirer der dokumenterer hendes afstamning...men ellers kan alle heste over ponymål fremstilles i DV, kåringsgraden afhænger ud over hoppens kvaliteter også hendes dokumenterede afstamning.
Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så laver vi en afstemning. |
|
|
Hvem stemmer på at jeg fra nu af kalder mig Ursula?
Hvem stemmer på at må hedde lige hvad jeg gerne vil, især hvis det er mit navn?
Hvem stemmer på at jeg bare bliver helt væk fra Ryttersnak?
Mange hilsner Me... . Nårh nej, fy!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| velBEkommen |
Dorte |
28-04-2003 22:00 |
|
Velbekommen Ursula H!
Håber du kunne bruge mit svar...hvis du da har læst det!?
Mvh Dorte Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu må i altså stoppe |
|
|
Der skal være plads til alle ikke????
Ikke al den hønsegård
Hilsen Bettina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| .. |
Tea.L |
28-04-2003 23:43 |
|
Hejsa.
Så længe Mette H, ikke har en præsentation, syntes jeg faktisk ikke hun behøves at lave sit navn om.
Man kan da tydeligt se hvem der er hvem, når den ene har sådan en præsentation og den anden ikke har.
Det var bare lige en tilføjelse.
Mvh Tea.
www.lindes-arabians.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heller ingen.... |
livde |
29-04-2003 08:44 |
|
problemer her med at kende forskel, man behøver vel ikke ligefrem opsøge problemerne.
som sagt en med og en uden præsentation.
Livde 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhhh |
|
|
Troede det var heste det her drejer sig om....
Men som før skrevet, så skal morsiden også være TAF
Westh
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|