Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingst til en Royal Z II - hoppe?
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:28

Jeg har en dejlig stor hoppe m. Royal Z II som far og Wienna som mor og er "på jagt" efter en spændende spring-hingst til hende. Gerne i jylland, da hun forhåbentligt vil have føl ved siden i år :-)

Nogen Forslag?

Med en nyfødt SamSam pige

0
0
Svar på denne tråd

Forslag
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:58

Jeg synes jo ham her:

www.stutteri-volstrup.dk/ casillas.htm

er ret spændende.

Han er en meget moderne hingst med et super udtryk og så har han klaret sin 70 dages test i Tyskland meget meget flot. Han blev nr. 3 af gangartshestene og vandt afdelingen for springhestene.

Jeg glæder mig rigtig meget til at se ham i Herning.

Men det burde ikke være svært at finde en super hingst til hende i Jylland.

Det er trods alt dér størsteparten af dem står

Men du kunne jo forsøge at udspecificere lidt nærmere, hvad du ønsker dig af afkommet og hvilke svage punkter din hoppe har.

Så gør det det lidt nemmere.

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

MED FLERE DEJLIGE DV HESTE TIL SALG

Se præsentationen for yderligere info

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider en carano/royal z II
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:59

min erfaring med royal z er at de ind imellem godt kan være lidt til den vilde side og ind imellem ikke er alt for ridelige. Den jeg rider nu har didriksen i 3. led. hoppen har fået 4 i ridelighed og manerer på springbanen til sin egnethedstest. så på denne var carano jo et godt valg, da man må sige at hans afkom plejer at være ridelige. Den er forsigtig, og meget rund i sit spring.

om carano er god til din skal jeg ikke kunne sige. han kan jo godt lidt ind imellem få lavet nogle lidt store tunge med lidt lange forben.

Med venstre hånd
Line og Calano

Katte købes, to styk indekatte, meget gerne hunkatte

GRÅ POWER - For mere magt til de skimlede heste

Allé rideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2008 10:01

Hvem er moderen efter? Hvordan er hendes ridelighed, forsigtighed, kapacitet etc?

Jeg ville ummiddelbart synes lidt forædling kunne være godt. Både Ramiro og Alme fra Royal Z II er jo nogle store drog. Har selv en med Ramiro i, og hun er ikke lille

Krake kunne være et bud, men han jo indeholder fransk blod som absolut heller ikke er kendt for ridelighed. Krake selv går jeg dog ud fra må være ok, siden han klarede sig så godt i Herning. Han står så på Fyn, men det kan være det går.

Ellers er jeg ret imponeret af fuldblodshingsten Jaguar Mail. men så er det jo frost for han står på Flyinge

Mvh Lise

0
0
Svar på denne tråd

Elitehingsten Willemoes
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 20:59

Ja, mit bud vil være Willemoes.

Han forædler i de fleste tilfælde og nedarver super temperament.

Kig evt. på mine Willemoesafkom på min præ./hjemmeside

Det eneste er, at han er solgt til USA og kun findes på frostsæd i DK.

Bruger du Dyrlæge Bollerup er chancen for at få hoppen i fol ligeså stor som hvis du bruger kølersæd.

0
0
Svar på denne tråd

carson ask
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 09:50

han har da vist ridelighed samt han også laver smarte afkom.

Min hoppes bedste afkom indtil nu er faktisk lavet med Carson. Sikke han kan bevæge sine små fusser også er han rigtig smart bygget, dog ligner han nu som 1½ år en forvokset plag.

Hans temperament er at han kræver lige lidt mere opmærksomhed og er vågen, men ikke vild, når man så fanger hans opmærksomhed har man den 100%, den nye ejer siger det har taget lidt tid, men hun forventer sig meget af ham når han bliver større. men han bliver nok aldrig en allemands hest.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider