|
|
| come back 2 afkom hvordan er de?? |
|
|
hej er der nogen der har kendskab til come back to afkom og om hvordan de er ridemæssig, og hvordan de er at håndtere. samt kappacitet inden for de spring.. ved hvad afstaminingen siger men vil gerne høre fra nogen som har haft erfaringer med adkom efter ham knus loui
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen dog. |
|
|
Jeg var ved at købe en hoppe efter ham. En utrolig lækker RDH hoppe. Selv er jeg fuldstændig skudt i Come Back II, men han har jo efterhånden lavet mange afkom, så selvfølgelig vil der være noget skidt imellem hans afkom. Er du ved at se på en efter ham eller hvad?
Mvh. Regina Sørensen Nu med RDH hoppe, Wega
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gode springheste |
|
|
Hans afkom er super springheste, men meget besværlige hvis det er dressur du vil ride. De Come Back'er jeg har oplevet har været meget spændende at ride dressur på, de vil langt hellere springe. De er som regel flinke i 4års alderen men når de skal til at yde lidt mere har de det med at protesterer. Der er dog ingen tvivl om at de er fantastiske springheste! Mine bekymringer ligger i det temperamentsmæssige.
MVH Anita H. Damm
Nu med dejlige Dizzi som ridehest Venter dejlig Quaterback baby til Juli 08
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dem jeg har mødt efter |
|
|
ham har været gude smukke. Men med temperement. De har krævet en venlig men bestemt hånd. Jeg syntes de svinger en del i kvalitet men det kan han jo næppes klandres for da han jo har fået mange afkom. 3 af dem jeg har mødt har været efter RDH hopper og har virkelig været gode heste.. Men kun i erfarne hænder!!!
Pura Raza Española www.staldrohan.dk Nienna sælges ved fravænning. Brun PRE hoppe. Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
KATHRINE |
| Dato:  |
31-12-2007 16:24 |
|
på trods af hans gode bevægelser,m vil jeg også sige, at hans afkom svinger i kvalitet og størrelse men noget jeg ofte har lagt mærke til, har de altid bedre anlæg for spring end dressur . plus en hel del temperament . men smukke, det er de squ ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kendt én |
|
|
Kendt én , mødt en til, den første var køn, dog lidt smal og lang, ikke specialt gode gangarter, men kap til S i spring,gik MB da jeg ´kendte den. ikke noget særlig temperamemt, men ikke noget dressur emne (bygning + gang) Den anden var mor til et føl leg kiggede på, og valgt føllet fra pga moderen, kunne ikke lige typen, meget grov i det, lidt cyklende bevægelser. men skulle også være en god springer. Så jo jeg tror de er nogle fine spring heste, men igen det kommer jo også lidt an på hoppen man bruger ham på, hvis ikke min egen var i familie med ham, havde jeg brugt ham 
Med Tequila og Medina, og nu også med Champ <3 Frelst, uden at være fanatisk!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig med Anita |
|
|
Afkom efter Come Back kræver normalvis en rutineret rytter, da det er heste med meget temperament, hvilket jo også er nødvendig for en god konkurrencehest. Jeg har kendt 4 afkom efter ham, og de har alle været rigtig fine at se på, med nogle "lømler" i stalden og under rytter. Men er man erfaren rytter, med tålmodighed og lyst til en tændt hest, vil jeg mener et afkom efter ham er en god idé..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
|
|
de er ofte temmeligt forhjulstrukne. oftest flot malede med blis og sokker - gerne med et kønt hoved på en velrejst hals - mange lidt til den bastante side, og lidt lavstammede. Har selv kun redet én jeg rigtig godt kunne li, men tak for kaffe en attitude og et temperament Comet lagde for dagen. Men den sprang helt i særklasse (den var da 4 år) Desværre sendte ejeren den videre til Sverige op til Frederik Jönsson. Men det var sq en go hest
Dejó *Kilinga* Former known as Linse *Dejó* Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har en hoppe fra 2003 efter Come back II. Hun er en hest med en stor personlighed og sin helt egen mening om tingene, men meget sød og medgørlig når hun "kender sin plads". Ridemessigt vil hun gerne udfordres, men ikke "presses". Tingene skal leges og samarbejdes ind men så arbejder hun også for rytteren. Hun giver rytteren hvad rytteren giver hende... Hm.. Lidt svært at forklare! Springmessigt kan jeg ikke fortælle så meget, da jeg er en kylling og holder mig til dressuren. Hun er kåret i RDS med 7 i helhed og ligger gangartsmessigt omkring middel. En fin "gennemsnitshest", og perfekt til det jeg skal bruge hende til  Jeg har også kendt en, på det tidpunkt, 4-års hingst efter Come Back II, et ordentligt lokum og udpræget dressurhest med det skønneste temprament! Han lignede sin far på en prik med fire høje sokker, bred blis og stort set samme bygning. En virkelig dejlig dreng! Jeg vil give folk ret i at der er nogle lidt tvilsomme afkom efter Come Back II derude, men er jo lidt en modehingst og er ikke altid blevet brugt på de bedste hopper.
Rose - og Kongejordens Cardiff
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg bryder mig |
Midnight-s |
31-12-2007 21:15 |
|
Bestemt ikke om Come Back II. Jeg har arbejdet for Hr. Byrialsen ( ) og kender derfor Hingsten på første hånd. Han er en smuk hingst, men den er ikke helt normal i bøtten. Den ejer ikke respekt for mennesker, og er til tider ret så ondskabsfuld. Dette temperament giver han videre, dog vidregiver han også sine gangarter og flotte tegninger. Han har lavet enormt mange føl, og det er ikke mange af dem som er værd at skrive hjem om, iflg min mening. Dog har jeg set afkom efter ham som har været rigtig gode, og som ikke har roterende fluer i kasketten. Dog skal man være meget påpasselig, når man vælger et af hans afkom, kig grundigt på moderlinien, og hvad der ligger der, og især temperamentet. Jeg vil være mege grundig i min vurdering af et sådanne afkom, før jeg lagde pengene på bordret. Dertil skal det siges, at jeg har lidt de samme fordomme overfor Come Back II, som andre har for Michellino, som jeg selv har et afkom efter, Men jeg kender Come Back II, og har, som i nok kan læse jer til, ikke mange rosende ord tilovers for den. Jeg fortrak klart hans helbror, Come Back I som desværre døde af nyreslag, efter en hård ridetur. Mit råd er, Se dig rigtig godt for, inden du beslutter dig.
Karoline Som hverken er hellig eller frelst, men bare en god rytter. (som kan se sig selv i øjne hver dag, uden at få en grim smag i munden) Uden krone og bølge (& Jane Borlev)Du´r det ikke!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| enig med Anita |
|
|
Jeg kender 2 Come Back II hopper der bliver brugt til dressur og de er da godt noget for sig. Hvis der er et eller andet de ikke vil protestere de. Den ene bukker og hopper rundt om sig selv med det samme der bliver krævet lidt af den. Den anden bukker også og kan finde på at stejle hvis der er noget den ikke vil. Jeg vil aldrig have en Come Back efter at mødt de 2 madammer selv om der jo nok også er nogle der er normale i hovedet.
"At kunne ride er ikke et spørgsmål om liv og død. Det er langt vigtigere end det." Indiansk ordsprog
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
Nu kender jeg jo ikke Come Back II sådan "personligt" som fx Karoline... Men jeg har altid været helt vild med ham!!! Jeg kender heller ikke noget afkom efter ham (jeg er ikke til meget hjælp, hva) men tænker, at med en hingst, som bruges så meget, på alt muligt, må der jo komme noget l*rt imd imellem... Jeg synes, at jeg kender mange "heste-udtryk" men Dejó... Hvad betyder at de er forhjulstrukne???  Maria
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maria3 |
|
|
de er forhjulstrukne... altså der sker ikke en skid bagi, og de render på næsen. var det bedre???
Dejó *Kilinga* Former known as Linse *Dejó* Gud give mig klarsynet til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, modet til at ændre de ting jeg kan, og klogskaben til at skelne mellem dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| come back II |
|
|
vi har til gengæld kendt 2 afkom på første hold, og den ene var god som dagen er lang.. lækker smart vallak på de 170cm ca. malede ben og blis. Skønne gangarter og springteknik. han blev desværre skadet som 7års(mener han var 7) og måtte efter længere tids skadespause slåes ned pga kronisk halthed. Skaden opstod pga for meget pres i ridningen. Den anden var i og for sig sød men virkede dum (dampagtig!!)som ung(3-4års), Et højhus med laaange ben. og IKKE malet overhovedet - bare kedelig brun Han havde et stort springpotentiale og blev solgt som springhest da han var 6år vist. Den voksede intelligensmæssigt med alderen 
Mvh. Louise Nielsen. Aagaard Stables. Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har også en... |
|
|
Den er jo så lige blevet 2 år her i nat. Og jeg kan godt lidt følge Rolfes beskrivelse om DAMP. Dog er den mentalt vokset rigtig meget det sidste halve år. Den er ret behagesyg, elsker at få ros og blive rørt ved og klappet, det resultere i at den går meget tæt på en, og ligesom ikke helt forstår hvor min grænse er. Jeg har indmellem på fornemmelsen at hvis jeg strækker armene ud, så springer den op i dem. Min er faktisk meget rolig og tager nye ting i stiv arm, men den er jordens største pivskid, hvis den har fået en rift, som skal vaskes eller lignende. Jeg tror klart at min har et ekstra gear, men om den kan spring det ved jeg ikke endnu. (Billedet fra aug/sep)  mvh lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min veninde |
|
|
Har en dejlig CB2 han fylder 6 i år. Han springer alt du rider ham på og har fin teknik og stor kapasitet. Men han er omvent også en svær hest i hverdagen, nogen gange er han ekstrem voldsom så hun har svært ved at få ham gearet ned. Vores springtræner tror ikke rigtig på hende at han giver hende problemer for hos ham er han en engel. Men der laver han jo også det han elsker hun har endnu ikke formået at få ham til at gå en afslappet trav hvor han søger frem og ned. Men hun er så heldigvis også springrytter. Han er ikke verdens kønneste hest heller, har farvelade men har også det store hovede og en ranglet krop hvilket man kan håbe på ændre sig med tiden... En fra klubben har en hoppe efter CB2 der springer huse og har også vundet en del til stævnerne har endnu kun startet LA hun bliver i år hmm 8 år tror jeg. hun er stor i det hele og er bestemt ikke en dressurmodel men som sagt springe det kan damen, når hun gider  Jeg har ikke tal på hvor mange gange de er blevet disset grundet at krikken har fået en idé om noget er farligt. Flere gange har hun end ikke kommet igennem start før hun bliver disset. Så stiller hun sig op og stejler får hun så en i røven spraker den igen og sådan kan de blive ved til hun vender den den vej krikken vil så er den rolig igen. Den hest havde jeg ihvertfald ikke kunnet med i længden. Men når hun bestemmer sig for at springe så går hun altid fejlfri i en hurtig tid, hun rører aldrig en bom... Den 3 jeg kender er også en hoppe dog en avlshoppe efter en rigtig god hoppestamme. Hun har kun gået sin rideprøve og har siden lavet føl. Skønne føl endda. Hendes temp. er umiddelbart fint men der bliver jo heller ikke forlangt noget af hende så det er svært at sige. Hun er en flot hest og er dog også kået i RDH og røg i springhesteprogrammet grundet sin løsspringning mener jeg det var. Ja jeg har jo så sagt til avlerne at det var synd at sådan en hoppe ikke skulle ud på stævnepladserne hun er dog ikke så gammel endnu 7 tror jeg så hun kan da nå det endnu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mit ridedyr |
|
|
er også efter Come Back II. Hun er 174 i stg. med høje sokker og gennemløbende blis. Hun har så meget attyde og udstråling, så alle vender sig om efter hende, når hun kommer. Men lige så meget blikfang hun er lige så "tændt" kan hun være. Jeg var på et tidspunkt ved at være bange for at ride på hende, da hun havde fundet ud af, at hun kunne slippe for presset fra rytteren ved at stejle - rigtig højt endda! Problemet er så blevet løst ved at omkonvertere til McLean/Susan ridning, som er meget effektivt, heldigvis! Gangartsmæssigt er hun imponerende at se på med masser af eksplosiv energi og forknæ, men som Dejó *Kilinga* siger: Meget forhjulstrukket. Man skal ikke side og sove i ridetimen, for så er der ingen afskub. Springmæssigt er jeg en kylling, og tør kun springe LD og LC størrelser, dem kan hun jo praktisk talt gå over, så det er jo ikke noget problem. Hvis hun havde haft en springrytter, så ville hun helt sikkert kunne springe huse. Men jeg tvivler på at hun ville vinde på tid! Nu skal man jo altid passe på med at tro på alt hvad man hører om de forskellige hingste. Men jeg har ikke behov for at købe en Come Back II'er igen - nu er det prøvet!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan ikke genkende.. |
Stutteri Inger-Marienlund |
01-01-2008 13:32 |
|
min hoppe i ret meget af det folk skriver, måske hun har arvet alt fra hendes moder.. Hun er rolig, men kan tændes.. Hun er malet ganske flot.. God bygning og okay lange ben.. Hun er bestemt ikke ondskabsfuld overfor mennesker, hun elsker at blive nusset og taget hånd om.. Hun er ikke tilredet, så lige på det punkt kan jeg ikke udtale mig, men ville undre mig hvis hun pludselig forandrede sig.. Gangarter er over middel og hun kan udemærket bruger sine bagben..
Stutteri Inger-Marienlund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| CBII... |
|
|
Jeg er også ejer af sådan et afkom. En super dejlig hest - men bestemt ikke en hest for nybegyndere ridemæssigt. Han har bestemt ikke et ondt sind, han ELSKER opmærksomhed og er en MEGET glad hest. Han er rigtig smuk (synes jeg), MEN - han er altså en anelse lavstammet, hans ben skulle være lidt længere, så ville han være perfekt (i mine øjne). Han er både til dressur og spring, og ved ham er der altså masser af aktion bagi. Han er ikke den næste stjerne - men M klasserne ville han sagtens kunne gå, hvis ikke det var for den boksskade han render rundt med (væltede i en boks ). Som 4 års var han utrolig nem at ride, alle kunne ride ham, det er helt sikkert - men da han blev lidt ældre blev han altså sin egen, men hold op han var lækker at ride rundt på da vi endelig fandt rytmen og de rigtige knapper. Jeg køber gerne en CBII igen!
Mvh Trine Ponyer sælges, forv.stg. 134-148, ml. 2½ og 3½ år. Stor udstråling, godt gående/springende. Se min HP her: StaldRosenkilde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlige afkom! |
|
|
Jeg havde en stor og langbenet dressurhoppe efter Come Back 2/Lobster. Hun havde en enorm lækker front og udstråling og temperamentsmæssigt var hun til de høje klasser, da hun havde den perfekte gnist og 3 rigtigt dejlige gangarter. Måske kunne jeg have ønsket en anelse mere gummi i traven, men hun havde en rigtig stor overtrædning. Hun skulle rides med teknik, og hun havde meget nemt ved de sværere øvelser. I skoven og trafikken var hun totalt cool, og hun stod ikke af vejen for en stor forhindring. På stald var hun en rigtig sød hest, og jeg vandt hendes tillid og fik lov til at barbere hende uden bedøvelse med en stor larmende Hauptner-klipper. Hendes problem var blot en forkert behandling som unghest, så hun var hunderæd for smede og dyrlæger!! Fik desværre en foldskade og måtte afsted til de evige grønne græsmarker. Mette/Stald Mettal.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lenei... |
|
|
ja det er netop det jeg mener med "damp". Denne dejlige vallak gik også ekstremt tæt på og væltede nærmest en når man rørte den(den var meget kælen). Derudover stødte han hver dag hovedet ind i den samme loftsbjælke på staldgangen han var mega høj og gik altid med hovedet højt løftet når man trak ham. dette resulterede i hans evige møde med loftsbjælken...
Mvh. Louise Nielsen. Aagaard Stables. Stutteri og springstald med fokus på avl af springheste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afkom til CBII |
|
|
MIn avlshoppe har fået 5 føl efter Come Back II, inden jeg købte hende. Det blev 5 hopper, hvoraf de 4 er kåret i RDH med timelige typer og med gode gangarter, dog enkelte til den lidt kraftige side. Den sidste er kåret i RDS. Nu kender jeg dem ikke, så ved ikke hvilket temperament de har, men de har da efter hvad jeg kan følge med på hestedata klaret sig ganske udemærket på dressurbanerne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dumdidum |
|
|
Min erfaring efter at have set og mødt et par eller flere afkom efter denne lækre herre, er, at de tit er meget store i rammerne og med et stort hoved, og tit med en del farvelade. (det var det rent udseende-mæssige). Rent ridemæssigt er min erfaring at de til dressur sagtens kan have et stort potentiale, men at de tilgengæld tit ikke er så samarbejdsvillige når presset på dem øges. Her mangler de ridelighed og og samarbejdsvilje når der begynder at blive stillet krav, og kombineret med evt. store rammer, kan de være en stor mundfuld at ride. Jeg kan derfor kun tilslutte mig at de ofte kræver rutinerede ryttere.-Ihvertfald hvad angår dressur.  Hvordan afkom efter CB II er at springe på, kan jeg dog ikke udtale mig om 
Med venlig hilsen Sanne Rødkjær & Skærgårdens Blue Boy ...............................
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Der er en der skriver om hvor dum Come Back er, nu bliver der spurgt til afkommene. Jeg vil hellere have gode afkom efter en skør hingst end skørt afkom efter en rar hingst.  Jeg har da kendt nogle afkom efter CB, alle rare som dagen er lang. De vil gerne arbejde og de har vilje. Hvad angår hans evner som producent af hendholdsvis dressur og spring. Indextal for dressur ligger på 142, hvilket må siges at være imponerende. På spring ligger tallet på 131, hvilket heller ikke er så ringe  MVH Hanne.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejlig Come Back 2 |
|
|
Jeg er også ejer af et styk Come Back 2 afkom. Og han er hvertfald rigtig flink og super evner for spring, og har også selv tilredet ham uden problem. Men jeg mener også at opdragelsen har stor indflydelse på hvordan hesten er at omgåes. Selvfølglig ligger der også noget i generne, men hvis de blir opdraget ordelig heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| come back 2 |
|
|
Jeg har kendt en Come Back II / Michellino vallak, smuk med godt temperment  Men ville nok ikke selv kigge direkte efter sådan nogle..
Ja, min hest er bedre end mig.. Gør det mig til et dårligere menneske?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er lidt svært |
gammelsmølf |
18-01-2008 00:58 |
|
Jeg kender flere CB II afkom tempermentet er 50/50 nogle var ret fornuftige og nogle dumme som vådt bølgepap, jeg syntes så bare det er svært at vurdere om, det kommer fra hingsten eller hoppen. Hvis du spurgte for nogle år siden skulle alt der kunne kravle, gå, og havde puls til michellino, nu skal alle til enten, De noire, eller Don Romantic, og sådan var det også med CB II engang. Der vil ikke gå ret mange år, før der vil være tråde om, om de afkom efter DN. eller DR. også har en flue eller to i bøtten, pga. faderen. Man skal huske modehingste får alle hopper, DS,DH, ???? , for desværre det ikke alle hoppeejere der er lige kritiske, og desuden er det jo heller ikke alle der fortæller, at det er deres skyld deres hingst måske ikke altid er lige rare. Men selfølgeligt er der også arvelige defekter i deres temperment, det er bare svært når hingestene har været moderne.
2 stk Sugemaller sælges ca 15 cm lange, kender ikke arten pris 50 kr stk. send pb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lige en detajle.... |
|
|
Jeg havde æren af CB2 i hans unge år. (da han var 5) og kan ikke genkende det billede midnight giver. Han var en drengerøv ja.. Men ikke ondskabsfuld... Måske man skal overveje om det handler om miljø eller arv når man snakker "ondskabsfulde" hingste. Hvis jeg stod i min boks 23 timer i døgnet ville jeg også få pip.. Jeg mener dog stadig ikke at hans afkom generelt set er for "lille lise"
Pura Raza Española www.staldrohan.dk Brun PRE hoppe sælges. Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kender |
|
|
2, Call Back som er efter Allo allo xx har sidste år deltaget ved EM i military med Kim Løwe, Calle var lidt svær at ride da Kim begyndte at forlange noget mere af ham, men efter Lotte (Kims kæreste) havde redet ham en tid, blev han helt fantastisk. Han har altid været sød i stald, ved håndtering osv. men helt afgjort ikke en begynderhest. Så kender jeg også en RDH hoppe som er virkelig smuk og med kæmpeudståling, noget svær at omgås, bange for dyrlæge, osv. heller ikke en begynderhest, men helt klart et stort potentiale både i dressur og spring.
Reparation og nyt rideudstyr, se præsentationen MVH Randi Rigtige piger kan køre traktor ! ! !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|