Ja nu er det jo ingen hemmelighed at jeg ikke har det fjerneste imod piratavl, så længe man tænker sig om, og ikke bare bruger naboens lille "Lukas" fordi man kan få det ornet for en 500 lap.
Jeg har benyttet pirat avl, og jeg gør det med glæde igen. Ligeledes har jeg brugt avlsgodkendt hingst, og dette gør jeg med glæde også igen.
Kan sagtens se fordele i avlsgodkendte hingste, ingen problem. Men passer hoppen sammen med hingsten (papirer eller ej), og har hingsten de fordele i bygningen som din hoppe mangler, ja så er det da bare at springe på.
Hvad angår Irish Boy, kan han fra min side varmt anbefales. Han er en suveræn lækker hest, og bestemt på min top 10 over heste jeg RIGTIG gerne vil eje...
Jeg besøgte ham i sommers, da han er far til min Kaiza. Jeg har købt hende, og har derfor ikke selv stået for valget af hingst. Men for pokker hvor er hun dejlig, og hun skal nok blive en rigtig fin ridehest engang - foreløbig går det i hvert fald stødt fremad.
Damen købte jeg i februar 2006, da hun var omkring 1½ år. I dag er hun 3½ ca. Og hun er MIN hest 100%, bedre hest findes sjældent. Hun har et helt unikt temperament og hun er i den grad en der bliver lagt mærke til.
Her er hun som 2 års:

Som sagt besøgte jeg Irish Boy i sommers, og han er en ener, helt sikkert.. Havde jeg haft en hoppe der passede til ham bygningsmæssigt, havde jeg klart benyttet ham. Jeg vil hellere end gerne have en Kaiza 2. Overvejer engang i fremtiden at låne en hoppe, og så få et afkom mere af ham den vej igennem. Men det bliver først engang i fremtiden.
Her er herren selv, med mig på ryggen:

Til sidst kan jeg lige vise et forholdsvist nyt billede af Kaiza, som 3½ års:

Ja min hoppe var jo ikke så heldig at arve de smukke aftegn, men det gør mig intet. Hun er smuk som hun er, og hun er en fornøjelse at ride...
Jeg kender flere med afkom efter ham, du kan evt. sende mig en PB, så skal jeg sende dig nogle links.