Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Irish boy
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 11:39

er der nogen der har afkom efter ham herinde, eller bare ved lidt om ham, da jeg er meget intreseret i og se hans afkom og hvordan han avler...

da jeg regner med min mors hoppe skal ud og besøge ham i foråret, og jeg håber selvfølgelig på broget føl...

den heldige der gerne sku besøge irish boy..

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  28-12-2007 19:15

...du kan da kigge lidt på deres hjemmeside www.ramonas.dk

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Westernsæt sælges + kombisadel 17"

0
0
Svar på denne tråd

NU skal i
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 10:58

passe på, at i ikke får drøje hug for, at bruge en "pirathingst".

HN'erne er jo så hellige

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside

!!!Ny hjemmeside!!!

Mor til Mikkel d. 03-04-07

Klipning af heste/ponyer i hele Nordjylland.

Se mere på www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvor er hun
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 11:57

bare skøn din prinsesse, håber os selv på en hoppe, men begge er meget velkomne...

maria, de kan bare komme an, det rager mig en papand at nogen ikke går ind for pirat avl, jeg skal selv beholde føllet til ridehest...

0
0
Svar på denne tråd

Kvalitet
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 13:16

Det er jo ikke kun et spørgsmål om piratavl, men et spørgsmål om; hvorfor avle på manglende kvalitet.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

Mig selv
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 21:32

Vil give CharlotteGC ret...

Jeg skulle også bare lave min egen ridehest og min hoppe var da skamfuldt nok hos diverse pirat hingste

Der blev dog ikke noget ud af forsøgene og gud været lovet for det...

Jeg fik med tiden og dermed mener jeg årene der gik øjnene op for det her med pirat avl.

Jeg har haft adskillige dyrlæge regninger på hoppen, da den ikke kom i fol, blev skadet hos hingsten osv...

Efter 3 års forsøgen, besluttede jeg at benytte en hingste station, hingsten, opstaldning og attest var jo noget dyrere, men jeg havde efterhånden lært af mine mange regninger...

Hvis hingstestationen ikke kunne ifole hende så kunne hun nok ikke...men erfarne folk, tilknyttet dyrlæge osv, ja idag står jeg med den dejligeste plag på 19 mdr.

Han blev ikke min egen ridehest, da han er til salg og igen gud være lovet for at han har papire, det andet havde været noget hø...

Jeg vil sige at irish boy da er en ganske fin hest...men jeg vil anbefale dig at overvej det nøje om det virkelig kan betale sig af spare den tuds eller 2 på bedækningen...sæt nu(henviser til ovenstående)

Bare min mening.

Der er da billeder af afkom på "hingstens hjemme side...

Mvh "lymme"

Plag efter Lionell DVH 571 sælges

3 års Shetlænder hingst sælges

Kan ses på præsentation.
Skriv HN besked for nærmere info
0
0
Svar på denne tråd

jamen jeg tør
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 22:39

godt og tage chancen med en pirat hingst for det vil ikke være første gang så...

og hoppen har før været med føl to gange før uden probelmer hverken med det ene eller andet, så alt skulle jo helst gå efter bogen igen...

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  29-12-2007 22:45

Der skal være plads til alle og enig i din beslutning om brug af pirat hingst er jeg ikke.

Min havde skam også fået føl før, helt uden komplikationer.

Held og lykke med projekt føl.

Mvh "lymme"

Plag efter Lionell DVH 571 sælges

3 års Shetlænder hingst sælges

Kan ses på præsentation.
Skriv HN besked for nærmere info
0
0
Svar på denne tråd

nu er det
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 13:18

... ikke så forbandet dyrt at bruge en kåret pinto-hingst, så jeg forstår slet ikke bevæggrundende for at anvende en pirathingst.

0
0
Svar på denne tråd

Irish Boy
Forfatter: 
Dato:  30-12-2007 18:05

Ja nu er det jo ingen hemmelighed at jeg ikke har det fjerneste imod piratavl, så længe man tænker sig om, og ikke bare bruger naboens lille "Lukas" fordi man kan få det ornet for en 500 lap.

Jeg har benyttet pirat avl, og jeg gør det med glæde igen. Ligeledes har jeg brugt avlsgodkendt hingst, og dette gør jeg med glæde også igen.

Kan sagtens se fordele i avlsgodkendte hingste, ingen problem. Men passer hoppen sammen med hingsten (papirer eller ej), og har hingsten de fordele i bygningen som din hoppe mangler, ja så er det da bare at springe på.

Hvad angår Irish Boy, kan han fra min side varmt anbefales. Han er en suveræn lækker hest, og bestemt på min top 10 over heste jeg RIGTIG gerne vil eje...

Jeg besøgte ham i sommers, da han er far til min Kaiza. Jeg har købt hende, og har derfor ikke selv stået for valget af hingst. Men for pokker hvor er hun dejlig, og hun skal nok blive en rigtig fin ridehest engang - foreløbig går det i hvert fald stødt fremad.

Damen købte jeg i februar 2006, da hun var omkring 1½ år. I dag er hun 3½ ca. Og hun er MIN hest 100%, bedre hest findes sjældent. Hun har et helt unikt temperament og hun er i den grad en der bliver lagt mærke til.

Her er hun som 2 års:

Som sagt besøgte jeg Irish Boy i sommers, og han er en ener, helt sikkert.. Havde jeg haft en hoppe der passede til ham bygningsmæssigt, havde jeg klart benyttet ham. Jeg vil hellere end gerne have en Kaiza 2. Overvejer engang i fremtiden at låne en hoppe, og så få et afkom mere af ham den vej igennem. Men det bliver først engang i fremtiden.

Her er herren selv, med mig på ryggen:

Til sidst kan jeg lige vise et forholdsvist nyt billede af Kaiza, som 3½ års:

Ja min hoppe var jo ikke så heldig at arve de smukke aftegn, men det gør mig intet. Hun er smuk som hun er, og hun er en fornøjelse at ride...

Jeg kender flere med afkom efter ham, du kan evt. sende mig en PB, så skal jeg sende dig nogle links.

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

Kaiza er min engel...

0
0
Svar på denne tråd

mht til pirat avl
Forfatter: 
Dato:  08-01-2008 09:33

lymme- jeg er så rigtig glad for at ha brugt en pirat hingst første gang (det er os avl til eget brug) da min hoppe grundet en svulst i æggelederen ikke kunne komme ifol, havde jeg brugt en reg hingst havde jeg nu stået 6-8000 kr fattigere bare i sæd, men slap i stedet med 700 kr. for en udemærket hingst som ikke er kåret pga ejers manglende interesse for det fise fornemme og som ikke gad alt det bøvl- tror faktisk den ville ha kunnet kåres, men jeg forstår ham.

har i mange år gerne villet ha kåret min egen hoppe, da hun da evt. kunne opnå ds eller hvad det laveste nu hedder, men helt ærlig, så orker jeg ik alle de regler osv. der skal til, jeg kan simplethen ikke sætte mig ind i det, og har opgivet trods mange gode råd og vejledning herindefra

kan sagtens se man skal ikke bare avle for at avle og avle pirat fordi det er billigst, men nu har jeg set div herinde fra som ellers går ind for dv osv men så har avlet en eller andne blanding, fordi det var til eget brug hvorefter man så alligevel ser hesten incl. føllet eller føllet til salg herinde så er moralen jo ligesom faldet til jorden :-)

Med venlig Hilsen
Mette og Chanel
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-01-2008 18:36

Kan kun sige positivt om Irish boy, har redet hans søn irish sun et par måneder, rigtig lækker hest med super temprement og utrolig arbejdsglad Synes de begge og deres afkom er rigtig dejlige heste til os ryttere som ikke satser på at skulle ud at starte landsstævner, men som gerne vil ha en rigtig dejlig hest som også har kapasitet til at komme ud at starte..

Havde jeg en hoppe som passede til Irish boy ville jeg heller ikke tøve med at sende hende ud til ham

Nu mor til skønne Freja - D. 1 December 2007

0
0
Svar på denne tråd

MetteR
Forfatter: 
Dato:  11-01-2008 21:47

... der er jo ingen der øffer over blandinger som sådan (DV er jo også en blanding). Det er det papirløse avlsarbejde der er bekymrende (og det er bekymrende fordi der allerede er nok heste på markedet. Der er ingen grund til at fylde et overfyldt marked med endnu flere 12-på-dusinet-heste)

Og det med at man sælger alligevel er jo netop en af pointerne. Udsagn som "det er kun til eget brug" er jo gode nok, indtil der sker et eller andet og hesten skal sælges alligevel trods alle gode hensigter.

0
0
Svar på denne tråd

Det lyder som om
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 10:06

at man ikke kan sælge en hest der ingen papirer har.

Jeg solgte mit 3 års "pirat" føl ubeset til Sverige, for 35.000 og nu er den lige blevet sat til salg for 170.000, 3 år efter.

***Pejtersen***

www.dp-horses.dk

Mor til Mikkel d. 3-4-07 kl. 11.25

www.dahlpejtersen.dk

0
0
Svar på denne tråd

jo selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  12-01-2008 21:56

... kan man da sælge en papirløs hest. Og ind i mellem findes der da også guld uanset det manglende stykke papir.

Men der er større chance for at få et godt resultat, hvis man har gidet bruge en kåret hingst, som jo er blevet udvalgt som en af de ypperste af sin slags. Det signalerer i hvert fald en vis form for seriøsitet i min bog.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider