Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Vil det være godt med de 2
Forfatter: 
Dato:  18-12-2007 15:08

Mærklig overskrift - kunne ikke lige finde på noget. hihi.

Nå, jeg har denne her hoppe på ca 152 cm. Hun bliver ikke brugt til noget, er 13 år gammel, har haft føl, som 4 års. Da jeg har haft hende i 10 år, elsker hendes dejlige sind, og ikke vil sælge hende, men pga. dårligt helbred ikke får redet, tænkte jeg på om jeg ikke skulle putte et føl i hende?

Det er hende her

Hingsten jeg har tænkt på, er Knapstrubberen Max Højgård.

Jeg har altid haft en for kærlighed for knapper. og min datter på 11 år, ville så når hun bliver for gammel til pony, have hendes hest klar. Hun vil, hvis Zitana (hoppen) bliver bedækket i år, være 15 år når føllet skulle tilrides - smart ik?

Men vil det gå, med min lidt kraftige hoppe og så Max, jeg kan jo godt li at han er så sporty.

Mvh Marianne

POny bokse udlejes, i lille hyggelig stald med rytterstue/sadelrum - 450kr foder hø/wrap kan købes - se præsention.

0
0
Svar på denne tråd

ædle pletter
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 00:06

Du kunne jo også benytte Knabstrupperhingsten Petit Lynghøj.

Han er halv fuldblod - forædler...

Du kan se mere til ham på min hjemmeside.

mvh. Mette

Stutteri Lynghøj...WWW.stutlyng.dk
0
0
Svar på denne tråd

Hvidfødt
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 04:30

Du kunne også bruge en af de hvidfødte, så er du sikker på knabstrupperfarve.

Du kan se hingstene på foreningens hjemmeside: www.knab.dk

To KNN føl sælges, en sortplettet hingst (Ecuador Skrødstrup, Thunder Boy, Aleksander) og en rød hoppe med hvidt kryds, homozygot (Sanders Califf, May Sherif, Thunder Boy).
0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 09:42

stutlyng - uhh han er rigtig fin, jeg kan godt li at se at han har lavet en plet føl, på en rød hoppe - men men, han er lidt indfodet, og det er min hoppe også - så måske er det ikke så smart?

Lykke Jensen - Jeg viste ikke at man var sikker på knap farver, hvis man bruger en hvid født, så det er da værd at overveje jeg går lige ind og lurer på siden.

Mvh Marianne

POny bokse udlejes, i lille hyggelig stald med rytterstue/sadelrum - 450kr foder hø/wrap kan købes - se præsention.

0
0
Svar på denne tråd

CONETTI LYNGHØJ
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 10:13

Uha der er mange, men de hvide er enten for små, eller for kraftige.

jeg kiggede lidt på Conetti lynghøj, han er ret fin, så ham vil jeg da lige overveje lidt mere

Er der nogen der ved lidt om hvordan han springer? Min datter er jo spring rytter, så vi skulle gerne have lavet en lille spring hest til hende

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Farver?
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 12:51

Så vidt jeg er informeret, er man sikker på mindste knabstrupper lød hvis man bruger hvidfødt hingst. Dette kan være stribede hove eller pletter ved naturlige åbninger, synes tit de hvidfødte laver melerede i stedet for pletter.

mvh. Mette

Til Marianne, Du bør se Petit, og så vurdere hvor indfodet du synes han er. Du er i hvert fald altid velkommen på besøg.

Der kan aldrig gives pletgaranti, men sidste sæson fik Petit 6 føl med pletter og en enkelt uden pletter (sort).

3 af hopperne var uden pletgener.

Stutteri Lynghøj...WWW.stutlyng.dk
0
0
Svar på denne tråd

Marianne
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 19:11

mht til størrelsen, så er det efter min mening vigtigt at se på forældrenes størrelser og hverken Ecuador Skrødstrup eller Sartors Battle of Hastings har små forældre, så det er da muligt at de avler større end de selv er. Battle har været udsat for flere ting i sit korte liv, som kunne være årsag til den ringe højde.

To KNN føl sælges, en sortplettet hingst (Ecuador Skrødstrup, Thunder Boy, Aleksander) og en rød hoppe med hvidt kryds, homozygot (Sanders Califf, May Sherif, Thunder Boy).
0
0
Svar på denne tråd

Lykke Jensen
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 21:47

Nu har jeg været inde og kigge lidt på ham Battle og på Figaro - begge er bare så fine, så mon ikke jeg skulle tage en tur på visit hos Sartos, og se deres fine hingste.

Det er godt nok svært at tage en sådan beslutning, rigtig meget fordi det jo er en ridehest til eget brug, nej det ville nok være lige så svært hvis det var til salg

Mange tak for hjælpen til jer begge, i fik lige åbnet mine øjne op for at der er flere muligheder. Nå ja tak og tak - i har jo ikke gjort det nemmere Det er nu rart at have HN og ty til.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider