Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingst til may sherif hoppe
Forfatter: 
Dato:  16-12-2007 22:10

Jeg går og pusler lidt med tanken om at sætte min gamle may sherif hoppe i fol for at lave en afløser til mig selv.

Mine krav til afkommet er ret atypiske i forhold til dansk varmblod, men er som følger

- helst ikke meget større end hoppen (158 cm)

- ædelt med masser af luft/lange ben

- super temperament/ridelighed

Hoppen er kåret i DS og har fået i alt tre føl. Den seneste er fra i sommer og dermed svær at sige noget om størelse på, men de to andre er ikke blevet mere end 160.

Lille, men harmonisk hoppe med god bevægelse.

Krop: 767 Lemmer: 66 Bevægelse: 77 Helhed: 7

Afkommet skal bruges som luksus skovturshest, og det vigtigste er temperamentet, så jeg kan få en fornuftig og letridelig hest.

Har desværre kun et enkelt billede af hende (ses på præsentation), hvor hun dog er meget muskelfattig.

Kan det over hovedet lade sig gøre at lave så lille et afkom med en varmblodshingst, og i givet fald hvem ville give det rette.

Mvh

Mette, Macon & Luna

Lille Hovgaard Hestepension

www.lille-hovgaard.dk

Priser fra kr. 700,- pr måned

0
0
Svar på denne tråd

Platin
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 06:38

Mit bud ville være Heslegård's Platin, dog får du ikke her et ædelt langbenet afkom. Men han avler generelt ikke stort, og han laver et super temperament på sine afkom. De er både meget omgængelige og meget ridelige.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

De Noir
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 07:57

skulle eftersigende ikke avle meget større end hoppen, hvis de overhovedet bliver større...

Temperamentet skulle være rigtig godt...

Men hvis det er et godt temperament og gode gangarter der vægtes højest vil jeg også anbefale Don Juan - alle de afkom jeg har set har haft et supert temp. og gode gangarter - du kan finde mere om don Juan via det link der er i min signature, ejeren hedder ove

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)

Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

kdjfvdijf
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 10:05

De Noir! Alle mine 4 efter De Noir er blevet sorte med sokker og stjerne i panden, og så med det mest fantastiske temperament! Meget kontaktsøgende, kærlige og tillidsfulde. Og så er de ikke så store, tror ikke de bliver større end hoppen er.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvad med at bruge
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 10:17

hvad med at bruge en lille forædler hingst? du skriver du ønsker en lille ædel hest med luft under. Hvad med at bruge Ghostbuster?

0
0
Svar på denne tråd

Mon Ami
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 11:17

Jeg lavede en Mon Ami på en Waldstern/May Sherif hoppe med et særdeles godt resultat. Hoppen var godt nok 172 i stg, men føllet endte på 168 cm. Super letridelig og med et særdeles godt temperament.

Nu står Mon Ami godt nok ikke længere i DK, men tror jeg ville overveje noget angloaraber, da min oplevelse er, at føllet så bliver mere sluttet og ikke så fuldblodspræget.

0
0
Svar på denne tråd

Tak tak
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 15:13

Kan odt se det er svært at få det hele, men størrelse/luft under maven samt ridelighed er vist det der vægtes højest.

Hoppen er som skrevet 158 cm med meget krop, og jeg er faktisk lidt for kortbenet til hende, så den må ikke blive højere og helst med mere ben og mindre krop

Gang har hoppen til overmål, så der behøver ikke tilføres alverden, men selvfølgelig skal det ikke blive dårligere.

De noir er jeg selv helt vild med, men som skovturshest er han måske lidt dyr. Kræver vist lige lidt overtalelse.

Ghostbuster er også rigtig dejlig, men jeg kender absolut intet til hans afkom. Desuden er han til salg, så man kan jo risikere, at han ikke er til rådighed, når tiden kommer.

Mvh

Mette, Macon & Luna

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

aa hingste.
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 15:33

der er jo også fort baron aa eller pumpkin aa.

pumpkin kan ses her: www.anglo.dk

fort baron kan ses her: www.shagya-anglo-arabere.dk/ index.php?id=428

fort baron er også kun 159 cm høj.

kristina.

Only the good die young.

Rest in peace Ruffian, Go For Wand, Barbaro & Pine Island.

0
0
Svar på denne tråd

Uden at ane noget om avl...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 15:46

Kunne man så ikke evt. putte en sportspony på hende ?

Bare sådan et helt vildt bud, for der er mange af de store DSP-hingste, som er nogle rigtige smarte typer. Og så ville den da i hvertfald ikke blive for høj.

MVH Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  17-12-2007 15:54

Har overvejet det, men så skal den jo helst holde ponymål, ellers er der ikke så meget ved det. Ville være ked af at få en på 152 cm, for det er altså bare ikke en attraktiv størrelse.

Hvis man skal lave en i den størrelse skal den have en sjov farve feks. palomino.

Mvh

Mette, Macon & Luna

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med pletter
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 13:14

Petit er halvblod, 162 cm , kåret i KNN

se mere poå min hjemmeside.

mvh. Mette

Stutteri Lynghøj...WWW.stutlyng.dk
0
0
Svar på denne tråd

Pletter
Forfatter: 
Dato:  19-12-2007 18:01

Må altså tilstå, at plettede heste intet siger mig, så det tror jeg ikke valget falder på.

De noir spøger meget, men lige nu overvejer jeg også zorro son, da hun har lavet et rigtig fint hingsteføl efter ham i år og derfor skal kåres i tysk oldenborg til foråret.

Mvh

Mette, Macon & Luna

www.lille-hovgaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider