Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

grøn avler søger garved avlere
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 10:27

Grøn avler søger råd fra garvede avlere

Min søster og jeg købte vores første avlshoppe i år, hun var ifolet med Stedinger og har termin i marts. Lige siden vi fik hende har vi snakket hingste valg..det er godt nok ikke nemt og da slet ikke når vi er helt nye i det her avl

Jeg har skrevet til DV, men deres rådgiver holder ferie til januar, så jeg kunne godt tænke mig at høre alle de garvede avlere der holder til herinde, om jeres mening

Vi vil avle ride heste til os selv og jeg skal have det første føl

Hoppen:

f:Prince Thatch

m:Wella st.pr.

mf:Weltmeyer

mm:Alpha st.pr.

Hun er kåret i RDH med karakterene 8778 88 888 8 og med beskrivelsen: en feminin hoppe med særdeles god og smidig beægelse.

Hun er kåret i hovedstambogen i Hannoveraner med bla 9 i skridt.

her er hun som 3års

som 5års

til stations afprøvning i Tyskland

hendes første føl, hoppe efter worldly

Der er flere billeder på min præsentation.

Vi har selv tænkt på fx Zardin Firfod og Blue Hors Hotline, er det helt hen i vejret? Hvorfor og hvem ville I forslå og hvorfor??

Type mæssigt er jeg helt vild med heste der virkelig er noget hest over, stor højtstillet hals og de må gerne fylde lidt Så det er det jeg håber på at få

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 12:47

Come back II eller Heslegårds Platin, når nu du ønsker stor hals og fylde?? De to var med i mine overvejelser da jeg så på hingst, og Platin faldt valget på til den ene hoppe. Er super spændt på udfaldet!

0
0
Svar på denne tråd

jfledhfleflek
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 13:45

Det er da oplagt at spørge Betina Rædkær, hun kender jo Pasadena bedst ;-)

Det er en super hoppe i har købt jer, er noget misundelig ;-). Jeg var på Vilhelmsborg og se hendes kåring og hun er bare utrolig smidig, har udstråling og er meget harmonisk.

Idet skridten er hendes stærke side kan hun netop godt tåle Sandro hit-blod, og kunne også godt bruge noget størrelse. Derfor tror jeg Stedinger er det helt perfekte valg, og hvis det var mig ville jeg uden tvivl bruge ham igen. Nu gør jeg også gerne det at bruge den samme hingst 2 år i træk på mine hopper - vel og mærke hvis føllet er godt. Hvis I så får et hingsteføl nu, så prøv med Stedinger igen og ønsk et hoppeføl.

Ellers ville jeg sige mesteren selv - Sandro Hit. Sæden er godt nok lidt dyr, men hun har vist sig nem at ifole og føl efter Sandro Hit er særdeles sælg-bare.

Zardin Firfod er en skøn hest, men har ikke nok masse og størrelse til Pasadena. Ikke hvis i kigger på det lille feminine føl hun fik med Wordly, så skal der mere hest til.

Blue Hors Don Romantic kunne også være et rigtig godt bud, han laver også gerne lidt mere størrelse på dem, og så er Pasadena så tilpas kompakt at hun kan tåle hingstens lidt lange lænd.

Er føllet til salg eller skal det beholdes?

Held og lykke ;-)

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

jeg synes
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 13:53

dine egne forslag er gode, og også gribaldi, men han er jo også blandet ind i dine forslag *G*

DV Hingste liste A'la mig selv www.123hjemmeside.dk/o...kov/125087

føl i 2008, maj e. De Noir

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 14:07

nok vælge Don Romantic eller Stedinger, som Reni skriver,

eller Sandro Hit. En anden mulighed kunne måske være De Niro?

Jeg har selv en Prince Thatch hoppe og overvejer enten Don Romantic eller De Niro til min hoppe. Hun har større rammer end din hoppe og er knapt så godt skridtende og er mere hann. præget. Men derfor tør jeg ikke bruge for ædelt blod, jeg ved jo ikke hvordan hun avler med xx som far.

B.H. Hotline har ikke imponeret mig avlsmæssigt, avler slet ikke sin egen type og gang. Jeg har set et godt afkom, de andre er skuffende og det samme mener flere gamle garvede avlere som jeg har snakket med. Så nej ikke ham, Zardin ville jeg nok heller ikke bruge til din hoppe.

Men held og lykke med valg, får hun nu et super Stedinger afkom, så brug da ham igen. Det må være min bedste anbefaling.

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

opdræt af Dansk Varmblod og islændere.

besøg vores hjemmeside www.stald-petit.dk

0
0
Svar på denne tråd

Vil tilslutte mig
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 14:45

Stutteri krones og Stald Petits forslag

Mine bud ville også være:

Don Romantic eller sandro Hit, evt. Stedinger igen

Har selv en Halvblods hoppe (Natillo XX Bolero)der ligner din meget i type.

Den skal også tilføres front og halsforening.

Selv har vi overvejet, de ovennævnte hingste, samt Sir Donnerhall.

Hilsen

Mikael

Stald-Amazing
v. Nynne Wachs og Mikael Fabrin.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-12-2007 16:33

Tusind tak for alle jeres råd

Det er rart at se, at flere af jeres forslag faktisk også er med på vores liste som Don Romantic, Sandro Hit og Sir DonnerHall, så er vi måske ikke helt på vild spor medmindre det nærmere er af held

Reni: Tusind tak for de rosende ord om "Dena", vi er også utrolig glade for hende

Betina får ofte mails fra os om hingste, hver gang vi finder nogle vi kan lide, spørger vi hende om hvad hun syntes

Ja det første føl regner vi dsv med skal sælges, der er én der har første ret på det hvis det bliver en hoppe

Reni, Tilver og Mikael: Vi har også været inde på Stedinger, men tænkte netop på om det var dumt at vælge den samme hingst allerede, men det er det måske ikke? Vi tænkte nemlig på om vi ville vide så hurtig om det havde været en god kombination?

Tak for rådene ang. Hotline og Zardin, det vil vi bestemt tage til os.

Zardin har jeg en svaghed for, så det er nok derfor jeg tænker på ham, men det kan jo ikke nytte noget hvis han ikke passer med hoppen!

Nu er Ariann den eneste der skriver godt for dem, fx gribaldi, hvad mener i andre om ham, er det det samme som med Zardin?

Tilver: De Niro har vi tit beundret, så det lyder godt at han også kunne være en mulighed

0
0
Svar på denne tråd

savle savle
Forfatter: 
Dato:  15-12-2007 12:01

super lækker hoppe, man kan sætte mange yper hingste på.Hvis jeg skulle vælge ville jeg holde fast i den lette type. Zardin helt sikkert, eller en anden hingst med en stor del trakehenerblod.

Du ville nok komme afsted med at bruge hvilken som helst hingst på den hoppe, Men synes det ville være kriminelt at bruge en tung type med stort hovede. Ala don schuf.

Hvorfor tage livet så alvorligt, man dør alligevel af det! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-12-2007 08:24

Honey: Tak vi er også meget glade for hende

Tak for dit input, nu er jeg ret vild med Don Schufro men ja, hans hoved er bestemt ikke hans kønneste træk! Men det får man vel nemt med Donnerhall blod!

På baggrund af tråden og de beskeder/mails jeg har fået, har jeg fået taget en beslutning, jeg fik sådan lyst til et Stedinger føl, så vi vil prøve om det kan lade sig gøre at beholde den der kommer til marts.

Hvis jeg skal gå rundt om et Stedinger føl vel videne at jeg vil have samme hingst, kommer jeg helt sikkert til at knytte mig for meget til den, og så kan jeg altså ikke nænne at sælge den! Jeg har haft hest siden jeg var 14år og har stadig aldrig prøvet at sælge en af mine heste

Tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider