Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Welser
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 23:41

Jeg er faldet for denne hingst til min hoppe. Jeg har dog ikke kunnet finde ud af hvordan han avler. Han har nogle kårede sønner men det er osse alt.

Jeg overvejer at bruge ham til hende her:

Hun måler selv 171 cm og det er hendes første føl.

Er det en god eller dårlig ide at putte Welser på hende.

Det billede der er af ham på DVs liste ligner han jo en ordentlig vaps. Men på det video der er af ham på www.welser.dk synes jeg faktisk han ser meget elegant ud.

Fortæl hvad du ved om denne hingst.

Pia Nielsen

Der mangler jord til at udføre sin drøm

0
0
Svar på denne tråd

ved intet
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 00:00

men @!#$ for en lækker mås... TIl din hoppe ville jeg nok vælge noget mere ædelt, evt ren fuldblod, men hvis du kan lide dem lidt store så er han jo et meget godt valg...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 00:10

prøvet at finde ud af hvad str de andre hopper er i hendes tavle. Men det er ikke nemt dem jeg fandt frem til var så vidt huskes: mor-mormor og mormormor. Og de er ikke så stor altså 165-168.

Jeg ved godt min ikke er den mest ædle der findes men jeg er ikke specielt interesseret i et alt for ædelt afkom. Jeg kan godt lide der er lidt hest.

Men det kunne jo være at Welser kunne tilføre en eller anden form for ikke så tungt. Eller hvad skal man sige.

Det ville derfor være rart at se noget som han har lavet.

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

video - welser
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 09:08

på videoen er han jo kun 3 max 4 år, så det er nok derfor han ser mere klein ud - han er jo ikke færdig ;-)

Nu ved jeg ikke hvad du vil med afkommet, men det er i hvert fald temlig sikkert at det vil blive et stort skrummel.

Har selv en romancier hoppe der er mere ædel end din (lige at se til, og også ifølge stamtavlen) til hende bruger jeg forædler - i år michellino og næste gang en ren xx

www.erfagruppensyd.dk

Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008

Udlånes:

RDH/hann. hoppe mave (foler i april ´08)

Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd

Welser...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 09:13

Må give de andre ret, det bliver alt for tungt!

Og så er Welser på papiret rigtig fin, men i virkeligheden er der ikke så meget wauuw over ham, han er simpelthen for almindelig i gangarter til at jeg ville bruge ham. Hans karakterer er jo heller ikke overvældende...

Jeg tror du ville få meget svært ved at sælge et sådant afkom, men hvis det er til dig selv gør dette jo ikke noget.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Welser
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 09:43

Jeg ville også være bange for at få et temmelig kraftigt afkom med knap så lange ben...

Derudover må jeg give Reni ret :-)

Hvis ikke du vil bruge forædler, så kunne "forstærker" evt være en mulighed - Zardin, gribaldi, Michellino o.lign. (blot for at betegne typen)...

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

pr. 1/10-2007 med eget landsted i Rønnede

0
0
Svar på denne tråd

Jeg sætter
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 10:21

stor pris på udmeldinger. Det med hans alder på videoen var jeg ikke klar over.

Jeg hælder osse lidt til Laurino men der er problemet jo osse at han ikke er så gammel endnu. Eller tæller de 50% fuldblod så meget at han ikke bliver et skrummel.

Zardin er fin (ha det rimer) men han er jo trakener og efter hvad jeg har læst herinde har de et lidt følsomt sind. Michellino tror jeg heller ikke med det sind han avler på mange (selvom jeg osse mener han er en lækker hingst og at morsiden osse giver rigtig meget til føllet så tror jeg ikke jeg tør. Han er jo heller ikke hann.)

Der kommer osse en del interessante unge til herning næste år men igen de er jo osse unge og ufærdige. Den nye fra Katrinelund ser jeg osse som en mulighed.

Kom endelig med flere.

Jeg er mest til hann blod. Det er jeg osse blevet rådet til herinde.

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Du skal have...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 10:30

Du bør have noget blod i din hoppe, så De Noir, Rush Hour, Bøgegårdens Laurino, White Talisman eller Itsabrahma XX må være gode bud.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Zardin..
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 12:01

Er nu ikke ren trakehner,og han har bestemt ikke et følsomt sind.

Zardin er god som dagen er lang,og dette er hans afkom også.

Zardin kan tændes på banen når han skal,og slukkes når han forlader den.

Jeg har selv en Zardin,og jeg har aldrig haft så god en hest i hænderne..

Så temperamentet skal ihvertfald ikke afholde dig fra at bruge ham.

Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender ikke
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 12:13

Zardin andet end udfra det video jeg har fundet på nettet og han er da lækker.

Jeg har faktisk lige talt med Karina fra DV. Og hun synes ikke Zardin var et bud til min hoppe. Jeg kan ikke huske grunden.

Men hun er inde på disse:

Laurino

De Noir

Prinz K3

Painters Row xx

Baccarat xx.

Hvad synes I om disse.

Pia Nielsen

0
0
Svar på denne tråd

Zardin
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 12:16

At trakehnere har dårligt temperament er en skrøne, de er ofte følsomme heste, men bestemt ikke dumme...

Og Zardin har selv og videregiver også et super temperament og arbejdsglæde :-) I øvrigt giver han ofte en god front og lidt mere ben, så tror nu ikke han ville være et helt tosset bud til din hoppe :-)

Men ellers De Noir, BH Rush Hour - og som du selv skriver, så er Katrinelunds nye hingst nok også værd at holde øje med :-)

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Zardin
Forfatter: 
Dato:  05-12-2007 12:26

Måske pga højden - Og så er han ikke udpræget forædler hingst, men nærmere forstærker...

Prinz K3 kunne helt sikkert også være spændende :-) Overvejer ham kraftigt selv :-)

Stutteri High

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider