Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvilken dressurhingst?
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 21:55

Hvilke hingste kan anbefales til denne hoppe i 2008?

Hun er registreret i DPA, stiller til kåring næste år. Og stiller hende også i et andet "ridehesteforbund", an på hvad hingst jeg inseminerer hende med i 2008.

Føllet skal jeg nok selv bruge til dressurhest, men hvis det skulle blive aktuelt, så skal det også kunne sælges. Det skal helst blive ca 163-165 maks 170. Farve er ligemeget, dog helst ikke skimmel.

Hoppen er 3 år og ca 165. Hun er ikke tilredet endnu, så ved ikke hvor ridelig hun er, men hun er en varm og dominerende hoppe, så hingsten skal avle et godt temperament. Hun har en god skridt og trav, med meget god haseaktion, men kunne godt bruge lidt mere "op ad bakke" i galop.

Pt. er hun ifol med Heimdals Happy Hero.

Jeg overvejer selv Zardin Firfod til næste år.

0
0
Svar på denne tråd

hingst
Forfatter: 
Dato:  03-12-2007 08:14

Nu er jeg ikke så meget inde i palominoerne, så kender ikke rigtig noget til hendes far...

Men du skriver hun primært mangler galop, så hvid det er der du gerne vil forbedre er det nok ikke Zardin du skal bruge, da det er hans svaghed... Ellers tror jeg nu de ville være fine sammen :-)

Jeg tænker lige... :-)

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

pr. 1/10-2007 med eget landsted i Rønnede

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 07:50

Hendes galop er bestemt ikke ringe, men bare hendes svageste gangart.

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 09:44

Margit Ørum, stutteri klosterheden har jo Zorro son, han er da vist kåret i DPA - og laver nogle lækre velgående heste med meget udtryk.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 10:46

gimdr: Fordi min hoppe er rød, så skal jeg bruge hingste som er tydelig bærer af cremegenet for at få DPA papirer på føllet, og Zorro Son er desværre sort.

Og når jeg skal udenfor forbundet, så kan jeg lige så godt bruge en god hingst som passer til hoppen.

0
0
Svar på denne tråd

Zardin
Forfatter: 
Dato:  04-12-2007 11:09

Zardinens galop er heller ikke dårligt, men klart hans svaghed, og sjældent der hvor han præger afkommet positivt, så hvis du gerne vil forbedre galoppen er det nok ikke ham du skal vælge...

men hvis det er ham du kan lide, så prøv det! :-) han præger næppe i negativ retning... :-)

Men af DV hingste med særdeles god galop er der bl.a. B.H. Don Romantic, B.H. Develino, B.H. Zack, Skovens Rafael, Wilkens, B.H. Rush Hour

Hvis du er til trakehner er der også den DV kårede Prinz K3 der fik 8(T) & 9(D) i galop til 35-dages testen - ganske godt for en trakehner :-)

Håber der var lidt inspiration :-)

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

pr. 1/10-2007 med eget landsted i Rønnede

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider