Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

blanding
Forfatter: 
Dato:  02-12-2007 19:55

jeg har siddet og grublet lidt over et spørgsmål som jeg nu må ud med, så håber i måske kan svare,

Jeg prøver at finde ud af hvordan nogle blandinger af racer kan lade sig gøre.

Jeg har hørt om en blanding der var halv shetlænder halv araber. og en der var halv welsh mountain halv friser.

så tænker jeg hvordan kan det lade sig gøre, kan man blande så forskellig størrelse heste naturligt eller kan det kun foregå ved imsemination ?

Jeg vil også meget gerne høre om andre slags blandinger eller se nogle billeder .

Ny hest, men den samme dejlig kæreste, i de sidste 2 år

0
0
Svar på denne tråd

Det kan man sagtens..
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 14:51

Blandinger på tværs af racer med forskellige størrelser kan sagtens lade sig gøre.. Ikke at jeg har nogle billeder eller helt præcis ved hvordan det går for sig hvis hingst eller hoppe er lille/stor.. men når man blander meget forskellige højder, er hesten så smart indrettet at føllet ikke bliver større i maven på hoppen end den kan klare.. Altså hvis hoppen er den lille - så vokser føllet bare det mere/hurtigere når den er kommet ud! Har engang set et billede af et kryds med en shire/shetter, men kan ikke huske hvor.. Spøjst at det kan lade sig gøre!!

Mvh. Uni

0
0
Svar på denne tråd

Inseminering
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 15:07

De fleste af den slags blandinger er lavet ved inseminering, og ellers kræves der lidt held. Det er nemlig ikke folingen/følstørrelsen der er problemet, men derimod selv bedækningen, hvor man kan risikere at hingstens udstyr er for stort og dermed skader hoppen.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

en lille hingst
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 16:57

kan bedække en liggende hoppe...

min veninde har en hund der er 1/4 grand danois, 1/4 gravhund og 1/2 jack russel... den er total sød... så i den verden kan det også lade sig gøre...

store hingste bør ikke bedække små hopper da de kan give dem skade ri livmoderen/skeden...

Venlige hilsen hende der i stilhed river sig i håret når hestene kan bide sig selv i bringen!!

Og husk ridning skal være en fornøjelse - ikke en slåskamp

Lidt frelst og Stud.agro

0
0
Svar på denne tråd

ja da...
Forfatter: 
Dato:  06-12-2007 19:07

ja da min lille pony hingst (94cm) har en gang bedækket en dv hoppe (165cm), hun lage sig bare ned og så kunne han jo saktens nå.

jeg har desværre ingen billeder.

hilsen kristina

www.helleruphus-hesteavl.dk

til salg: 2 dejlige hoppeføl født juli 07

resaver din 2008 bedækning nu med MB Karatt

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2007 14:40

tak for jeres svar

Ny hest, men den samme dejlig kæreste, i de sidste 2 år

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider