Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Lidt om føl..?
Forfatter: 
Dato:  13-04-2003 18:40
HeY!
Jeg søger nogen der har haft føl.. Jeg har nemlig tænkt mig at få min pony bedækket! Så jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan det er, og hvad det indebærer og hvordan skal hoppens behandles når den er i fol.. En masse spørgsmål om føl.. Bare skriv hvordan det gik/går med dit føl, hvordan det er, om du har fortrudt det osv...! Håber nogen vil skrive..!

Mange KunsS Camilla..! ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Lidt om føl
Forfatter: 
Dato:  13-04-2003 22:47
Hej Camilla!

Jeg har prøve at havde 2 hingste føl.

Jeg har et fjordhest føl ved navn Dixi på ca. 11 måneder.

Jeg er rigtig glad for de to føl jeg har haft. Det første føl har jeg ikke mere. Da jeg var lidt bange for ham efter han kom på rideskole fordi han skulle til rides. Det over blev han en rigtig VILD hest.

Dixi som jeg nu har. Er jeg rigtig glad for. Da han var ca. 2 dage. fik han grime på for første gang. Det gik sådan set rigtig godt end det gjort med mit første føl Yellow (som han hedder).
Jeg begyndt at longer Dixi her i den nye år. Det går rigtig godt.

Jeg har hele tiden behandle mig hoppe som jeg gjort før hun fik et føl.

Hvis du vil vide mere. Er du altid velkommen til at skrive en mail til mig på min mail adresse som der kommer til sidste.

Held og lykke med det.

Kærlig Hilsen Berit

Her er min mail: snapshot2210@yahoo.dk
0
0
Svar på denne tråd

lina
Forfatter: 
Dato:  14-04-2003 08:51
Et godt råd.... stop longeringen af din plag, den er ALT for ung til at gå i longe, og risikere at skade sig selv.
Longering er belastende for hesten, og er ikke noget man bør gøre med så ung en hest.

Gå istedet nogle gode ture med den :)

Se også : Agility - online
Fredenslyst Arabians - Fuldblodsaraberen online - Rebgrimer & arbejdstove laves på bestilling -

0
0
Svar på denne tråd

Ja
Forfatter: 
Dato:  14-04-2003 10:37
INGEN longering af en så ung hest...! Det belaster utrolig meget at gå i cirkler, især for en unghest. Jeg longerer personligt aldrig mine heste, heller ikke de ældre.

Som Heidi siger, gå istedet en masse ture med den - det er ekstra godt, hvis du går med den på forskelligt underlag. :)

Men det er jo bare gode råd...

*I am bored out of my pocket!* © VKH
~ ALL FOR FUN, AND FUN FOR ALL! ~
Klik: Ibriiz Arabians! Opd.!

0
0
Svar på denne tråd

God bog...
Forfatter: 
Dato:  14-04-2003 11:00
Hej.

Jeg vil anbefale dig at låne bogen "Fra føl til ridehest", den tror jeg du kan få meget glæde af.

Og også fra mig: Stop longeringen af den unge hest, det vil kun skade dens led fremover.
Flere og flere går fra at longere deres hest, også de ældre, fordi man har fundet ud af det belaster benene på en dårlig måde. Og hvis man tænker på hvordan hesten er skabt til at færdes - lange lige strækninger hver dag - så er det jo egentlig meget naturligt.

Mvh...Rikke L

At turde er at miste fodfæstet for en tid - ikke at turde er at miste sig selv for altid
Søren Kierkegaard
0
0
Svar på denne tråd

Taaak
Forfatter: 
Dato:  14-04-2003 14:29
Harj igen!
Jeg vil bare lige sige et KÆMPE tak for alle rådende,,!!!

MøZ Camilla
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Hej
Forfatter: 
Dato:  14-04-2003 17:13
Hej!

Nu skal det også lige sige at han bliver ikke rigtig longer. Det var en lille fejl den med longer. Det må i undskylde at jeg kom til at skrive det.

Hilsen Berit
0
0
Svar på denne tråd

glæden ved føl
Forfatter: 
Dato:  15-04-2003 08:17
Hej camilla

jeg fik føl den 24 marts, et dejligt hoppeføl Anja af Firhøjgaard er hun kommet til at hedde.
vi har nu 6 heste på gården de 4 mine hygge heste, samt 2 opstaldet, hvor den ene skal rides til nu her i foråret og sommeren.
jeg har redet min hoppe faktisk lige til det sidste, men kun små skridt/ trave ture.
det at se hende fole og se føllet komme på benene var en kæmpe oplevelse, vi blev overraskede over at vi kom til at se hende fole, for vi var faktisk sikker på at hun ville fole om natten, for der var der ro, men nej hun folede om aftenen kl.1904, faktisk 15 efter de var kommet ind fra fold.
Men der jo noget arbejde med at opdrage et føl, Anja fik grime på da hun var 2 dage gammel og hun er i trækketov ind og ud fra fold ikke at hun bliver trukket men følger med bag mor men vænner sig til at have tov på.
hende vi skal have redet til nu har vi gjort det samme med gået ture med alene og sammen med en af de andre.
men det er dejlig oplevelse, du får så utroeligt meget igen, det er så fedt når et føl kommer til dig når du kommer ud på marken og skal nusset lidt, hvorefter det spæner afsted i fuld galop.

hej EVA
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider