Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hjælp til valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  29-11-2007 21:23

Min halvpart og jeg taler om at hun skal trække et føl på min DV-hoppe. Hoppen bliver 9 i 2008 og det er her til foråret hun i givet fald skal ifoles.

Anastasia er ikke kåret (endnu) og jeg er ikke særlig god til at bedømme eksteriør. Dog har hun nok en smule lavtansat hals og ikke de længste ben. Hovene er meget små (morfar er fuldblod).

Hun er meget energisk under rytter og tænder let. Føllet behøver ikke mere temperament, men vi ønsker stadig energi og gnist. Hendes gangarter er middel, alle tre. Så lidt forbedring her (nok mest i trav og galop) er også ønskeligt.

Hun er lige målt til 163 cm og et par cm mere ville ikke gøre så meget. Dog skal føllet helst ikke bliver højere end max. 170 cm.

Hingsten skal være dressurbetonet og af hannoveransk afstamning, da det primært er dette Anastasia er. Gerne ædel i udtryk, da Anastasia ikke har det mest ædle hoved.

Vi taler lidt om hingste som Rosentanz, De Noir eller Katrinelunds nye hingst. Jeg synes Rosevelt er smuk, men ved ikke om vi er på rette spor med de hingste vi overvejer?

Håber på lidt input.

Billeder:

(som 5 års)

(stadig som 5 års)

( 8 års)

(under rytter i oktober i år)

(stamtavle)

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider