|
|
| Coelenhage's Let's Be The Best |
|
|
Hej, Har lige købt en hoppe efter Lets be the best og ville jo gerne vide om der er nogen, der kender noget til denne hingst? Der er ikke frygtelig meget at finde på nettet, syntes jeg ikke, men det lidt jeg har fundet er meget tilfredsstillende. Er meget int i At se andre efter ham, kåringsresultater, billeder osv? Hvilken DSP hingst ville i evt foreslå at bruge på hende? Hun er super lækkert gående, traver med en helt kanon haseaktion og løft og galoppen er også super. Dog er hun lige op i max mål og ret tændt i hovedet. Hun skridter ikke ret godt igennem, men tror det har noget at gøre med at hun er lidt hidsig og derfor er lidt trippende. Hun springer også virkelig fint, med et lidt 'overdrevent' brug af ryg og bagpart. Håber nogen kan hjælpe?
/Cecilie Lintrupgaards Fabian. Vinder af DSP 4 års springchampionat og nr 5 i dressuren sælges. Se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Coelenhage's Let's Be The Best |
|
|
Han har flere afkom i Danmark, bl.a. Coelenhage's Promise og Coelenhage's Puriuso, som begge to er kårede hingste, der gør det godt i dressuren. Puriuso vandt DM i 2004, mener jeg. Du kan finde dem inde på DSP's hingsteliste på www.dsp.dk Hingstene er helbrødre, og jeg mener at have hørt, at der også er en helsøster til dem her i landet, Coelenhage's Pia. En Coelenhage's Harmonie, er jeg da også stødt på, - måske også efter Let's Be The Best?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kakakaka |
|
|
Jeg kender Purioso og Promise. Purioso skridter, som din egen, ikke specielt godt. Promise ved jeg faktisk ikke noget om, men jeg kan forstille mig det er lidt det samme. Jeg ved at en ude fra stalden af har en Coelehagens Let's Be The Best datter, men jeg kan ikke huske hvad den hedder. Men det er også en fin pony  www.ridehesten.com/Photos/ Search.aspx?ns=false&p...%20purioso Her er der billeder af Purioso. Som du kan se, er det en ret gangartsstærk hingst, som bestemt er god! Her kan du tjekke hans resultater helt tilbage fra Sofie købte ham til DK. Derinde kan du også tjekke Promise. www.ridehesten.com/Photos/ Search.aspx?ns=true&pn...%20promise Her er billeder af Promise, som er en god hingst, vanvittig køn, men desværre har den stået lidt i skyggen af Purioso.. Som Janne, nævner er der jo også Coelenhag's Harmonie, hun falder lidt udenfor Purioso's skridt, da hun har fået 9 til kåringen i skridt, og 8 i de andre gangartskarakter. Jeg ved ikke hvad Promise skridtkarakter er, men du kan tjekke det på www.sportspony.dk Håber det kan hjælpe dig, ellers må du live skrive igen 
Rhea & Don Alfredo - Tidligere med Amiro
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lets be the best |
|
|
har en del afkom i landet, i hvert fald mellem 15 og 20. Stutteri Røgild har også en hoppe efter ham( helsøster til Promise / Purioso ) og der er Coelenhage´s Passion som ligeledes er helsøster . Der blev kåret en hoppe til efterårskåring efter ham i DS.Hun har gode gangarter og er ligeledes i maxmål.Ellers har de afkom jeg har set, gode gangarter generelt. LBTB er brugt en hel del som forædler i welsh partbred i Holland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uuha.. |
|
|
Jamen det lyder jo super fint. Har været inde og kigge Lidt på dem alle og de er da kanont lækre. ved også at en del Purioso tiltaler mig meget. Men nu står jeg bare med hingste valget. Det eneste jeg syntes hun mangler er nok skridt og så måske en lidt højere ansat hals, ellers er hun for mig 'perfekt' Hvad syntes i?
/Cecilie Lintrupgaards Fabian. Vinder af DSP 4 års springchampionat og nr 5 i dressuren sælges. Se præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| jepp... |
|
|
Her kommer lidt billeder..   I må ikke tage jer af det grimme underlag, men fik hende hjem igår og fandt ud af hun har lidt ringorm, så ville ikke lige bruge det udstyr de andre kommer i kontakt med  Mor: De Kuilen's Klazien Morfar: Cocky Dundas
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mellis Dornik |
|
|
Jamen umiddelbart så tænker jeg Mellis Dornik fra Stutteri Stald Nørlund. Der er masser af godt dressurblod i hende ... så mon ikke den unge hingst kunne bidrage med noget også ? Han har 3 gode gangarter- især skridt og typemæssigt mener jeg han passer godt til hoppen. Jeg har netop brugt ham til min hollandsk hoppe af samme årsager , hun ligner din hoppe en hel del hvor afstamning og type angår 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Har også tænkt lidt på Melli's Dornik, faldt helt pladask for ham til kåringen og har da også prøvet at få en af mine hopper bedækket ved ham i år, dog desværre uden resultat. Desuden er han i familie med min gamle pony, Nørlunds Westpoint, som jo bare var helt perfekt  Men syntes måske de er lidt af samme type gangartsmæssigt. Og har det lidt sådan, at hvis føllet ikke bliver bedre end hoppen, hvad er der så ved at avle? Derfor må jeg indrømme det bliver ret så svært med hende her, da hun jo er helt kanon både i spring og gangartsmæssigt. Har tænkt lidt på Bothedahls Notre petit. Han er jo utrolig lækker og har fået 989 i gangarter. ja i det hele taget ikke under 8 til kåringen, hvilket jo er ret så fint og så har han jo også springningen med sig af hvad jeg kan se ud fra materiale prøven. Men er jeg helt galt på den?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja jeg |
|
|
kan godt se det bliver svært når du stiller det op sån ´! Der er absolut ingen garanti for at man avler noget som er bedre end det man har... men man kan jo håbe ! Grunden til jeg valgte ham var, at han ligner netop min hoppe ( som du også nævner - ligner han lidt din hoppe )- så tænke jeg netop , at det kunne være fantasktisk hvis man kunne avle noget lignende og ikke bevæge sig alt for langt væk rent type/ gangartsmæssigt  Jeg har også set Notre Petits imponerende materialeprøve !Det kunne være et godt bud - især eksteriørmæssigt .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| selvfølgelig.. |
|
|
Ved jeg godt der ikke er nogen garanti for at afkommet bliver bedre, men man gør vel sit bedste  Hmm, Det jeg skrev tidligere kom nok til at lyde lidt forkert, nu når jeg læser det igen, sorry.. Men du har jo lidt ret i hvad du siger der, så vil nok lige overveje det engang mere. Har selvfølgelig også lang tid til at tage den endelige beslutning.. Mange tak for dine svar og forresten så vil vi da lige følge Bianca og Marchi på banerne når de kommer igang Det skal nok blive et rigtig godt par  Vi venter selv marchi føl til næste år 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Unskyld mig |
|
|
Men er det ikke lidt lavet at avle efter at lave afkomme lige så gode som deres mor. De skal jo gerne blive bedre... Derfor bliver man jo nød til at brug en hingst der er bedre/passer bedre på hoppe, så det kan være man skal kigge efter hingste i lidt større område. Det er jo også et sprøgsmål de rigtig kombitioner for at komme fremda i avlen. Cecilie: Tillykke med den nye hoppe hun ser god ud 
Heidi Haabendal, Stald Tai Top dressur pony der med rette rytter kan nå international niveau sælges. Avl af rideponyer til fremtidens rytter. glem din import vi har avl til sport.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Mange tak. Ja hun er jo næsten, i mine øjne, perfekt  Det er rigtigt det du siger.. Men der er jo ingen garanti. Syntes bare ikke det har været så svært med de andre hopper, der var et lidt bredere udvalg at vælge imellem, men den er lidt værre med hende her, da hun er utrolig stærk på mange områder. Bla. trav, galop, spring, temp og ridelighed (kommer, er jeg sikker på) Det eneste jeg sådan set mangler på hende er skridt, men samtidig skulle hingsten jo gerne være stærk på de samme områder som hende, så det ikke 'går tilbage'.. Har du evt et forslag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cecilie ! |
|
|
Joh tak ... vi er meget spændte på det hele. Marchi og Bianca skal mødes om 7 dage... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Let's be the best |
|
|
Jeg har en helsøster til Coelenhage's Promise og Coelenhage's Puriuso. Men hun skal desvære aflives i morgen Men har været utrolig glad for at ride på hende.. Lidt tændt, men super lærnem og kanont gående..  Held og lykke med din nye hoppe..
Signe Andersen
Tideliger med super sportsponyen Nørlunds Ascari. Nu med dressurponyerne Coelenhage´s Passion & Filia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hingst |
|
|
umiddelbare tror jeg du vil få det bedste resultat med en halvblodshingste eller en fra hollandske welsh k. Ud fra det du skriver, vil jeg kigge meget på indundergribenhed ved den hingst du vælger. En hingst som har alt det du gerne vil havde er Tai Tanico. Men jeg tror jeg også jeg vil kigge welsh k hingsten godt efter. Det har jeg ikke selv gjort så jeg vil ikke pege på nogen bestemt af dem. Jeg vil kun gøre opmærksom på nogen interessante nogen af dem der er i Danmark. Det er Reitheim's Hilbert og Westminster Bailey. Men der er også nogen i DSP. Men jeg tror jeg vil gå efter top hingste fra holland og hvis det er nødvendig få noget sæd der ned fra. De to nævnt er dog top hingste der ned fra. En hingst jeg har set nogen rigtig god afkom efter er Veronas Bo-Gi RP 134. han vil også være en mulighed. Med hensyn til Coelenhage´s Let´s Be the Best så er der en helsøster og til Promise / Purioso i sverige. www.asrp.se/ston/ 1173_coelenhagespride.html Der er også en hele bror stall phem. Der er også en søn efter Purioso, Jarno. Håber at det er noget du kan brug til noget.
Heidi Haabendal, Stald Tai Top dressur pony der med rette rytter kan nå international niveau sælges. Avl af rideponyer til fremtidens rytter. glem din import vi har avl til sport.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift.. |
|
|
Signe: Har fulgt en del med fra sidelinien mht passion's sørgelige skæbne. Jeg har været hel vild med hende lige fra starten  Heidi: Ham Bo-Gi er godt nok lækker, men ved du hvor stor han er? Fandt en søn efter ham, der målte 150 :/ Mht Tai Tanico har vi selv et afkom i stalden og hun er bare super lækker, så det kunne måske være en mulighed, ved du hvor man kan se nogle kårings resultater? Westminster Bailey har jeg også kigget en del på, ved du om han har været stillet til kåring i DSP? Mener nemlig jeg havde hørt lidt om det, men at han faldt fra, men skal ikke kunne sige det..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Westminster Bailey |
|
|
har været til kåring i DSP- men blev afvist. Alligevel er der mulighed for at bruge ham ,idet han netop har gået materialeprøve i Tyskland med rigtig fine resultater og med en gennemsnit på 8,01. Jeg ved han har stået i Ribe hos Lundgaard til bedækning - jeg synes han er en rigtig rigtig fin hingst med utrolig mange kvaliteter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Let's be the best |
|
|
Snakkede hvis med dig i Ikast? Det er os så trist at vi er kommet af med hende Hun er var en dejlig hest. Håber at du bliver glad for din nye Skal hun kåres og gå championat til næste år så?
Signe Andersen
Tideliger med super sportsponyen Nørlunds Ascari. Nu med dressurponyerne Coelenhage´s Passion & Filia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift. |
|
|
Kay: Han er også utrolig fin, men alligevel lidt foruroligende at han faldt fra  Signe: Jo, vi snakkede lidt sammen i Ikast  Er utrolig glad for hende allerede, hun er bare ekstremt dejlig. Normalt falder jeg ikke for hopper, men der var ikke meget tvivl, da jeg så hende her. At vi så så hende spadsere lidt og bagefter fik kigget på stamtavlen gjorde jo kun det hele meget bedre.. Ja, hun bliver stillet til sommer sammen med en hoppe vi har købt ude ved kim og Ivar Og selvfølgelig skal de begge til championat Så vi håber på nogle gode resultater igen og måske en bronchemedalje på hende her  Skal du have solgt Filia eller beholder du hende lidt endnu?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tai Tanico med mere |
|
|
Tanico er kåret i DSP og livstidskåret i tyskland. Han har aflagt materialprøve i tyskland hvor han var vinder i sin årgang og nr 2 på tværs af årgangen. Jeg ved ikke hvor du kan finde disse resultater da man ikke har et link på dsp hjemmeside. Verona´s bo-gi er 140 cm. Westminster Bailey er kåret i holland i welsh k som den bedst i sit hold. Hvilket er ret godt, da man der har den hårtes selektion i Europa. De fleste af dem jeg har snakket med om hingstekåring i år har sagte at han nok var den bedste hingste der var med. Jeg så ham ikke selv, da jeg kun så ældre holdet. Men du kan jo kigge lidt på disse to forbund hjemmesider. Asrp.se og Nwpcs.nl
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Let's be the best |
|
|
Det bliver da spændene. Mth til Filia, ved jeg ikke helt endnu hvad der skal ske. Men tror vi beholder hende lidt endnu 
Signe Andersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift. |
|
|
Heidi: Mange tak for dine svar. Har i hvert fald fået en del at tænke over, men sådan er det jo med heste  Signe: Ja, vi er meget spændte i hvert fald. Det var da rigtig ærgeligt med Filia til championatet, for den kan i hvert fald godt flytte fødderne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|