Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Attest.
Forfatter: 
Dato:  11-04-2003 12:06
Tittel Tuttel...

Jeg har et spørgsmål.

Jeg er ved at kigge på hingst ti bedækning, og er af den grund kommet i tvivl.

Der står hvad hingsten koster i bedækning og bagefter står der: + moms + attest.

Moms ved jeg selvfølgelig godt hvad betyder, men hvad med attest. Hvad koster det ekstra?

Jeg har tænkt lidt på Uffe Korshøjgård.

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig hurtigt.

På forhånd tak

Knuz herfra

** Trine **

:{-( * Hvis tro på mirakler nu er lig 0, da der ikke kommer noget lille føl til mig i år... * :{-(
0
0
Svar på denne tråd

attest
Forfatter: 
Dato:  11-04-2003 13:21
Attesten koster ca. 150 kr. Derudover kommer der udgifter til brændemærkning i forbindelse med registreringen, og her variere prisen alt efter om du får det fortaget på en kåringsplads eller hjemme.
0
0
Svar på denne tråd

Attesten
Forfatter: 
Dato:  12-04-2003 14:58
Hej Trine
Attesten er en svaberprøve som tages for at se om hoppen er ren. Prisen svinger fra dyrlæge til dyrlæge. Den skal tages i starten af hoppens brunst.
0
0
Svar på denne tråd

attest
Forfatter: 
Dato:  12-04-2003 17:28
Der er tale om at hingsteholderen skal indberette bedækningen til Landskontoret for Hesteavl, som så sender en regning til hingsteholderen. Ved indberetning inden 14 dage efter 1. bedækning kostede attesten sidste år kr. 190,00 plus moms (I alt kr. 237,50)
0
0
Svar på denne tråd

Attest
Forfatter: 
Dato:  14-04-2003 10:32
Attesten er som andre skriver, en indberetning til landskontoret på, at din hoppe er blevet bedækket den og den dato, og så fremsendes der noget papir til dig, som du skal udfylde når hoppen foler, eller hvis den erklæres ikke drægtig, eller på anden måde mister føllet.

Hilsen Tina
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider