Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Forædler hingst ala Heslegårds Rubin
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 08:48

Jeg er kommet frem til at jeg nok vil bruge endnu en dresurbetonet hingst til min store RDH hoppe Saga. Hun er pt i fol med Sunset Hit og alt efter hvordan føllet falder ud, vil jeg nok vælge hingst efter det.

Men jeg har nu overvejet om der findes nogen hingst ala Heslegårds Rubin? Tør ikke bruge Royal Diamond da jeg åbenbart ikke har held med ham. Men er der andre?? Jeg vil rigtig gerne have noget Rubinstein ind pga. hans store ridelighed. Hingsten skal være under 170 cm, da hoppen er kæmpe.

Kommende hestekonsulent med speciale i hestevelfærd og bekæmpelse af indvoldsparasitter!!

0
0
Svar på denne tråd

Royal Diamond m.fl.
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 09:01

Hvis du er vild med Royal Diamond og gerne vil have noget af dét blod oveni forædling, er der jo hans søn Royaldik ud af en fuldblodshoppe (helsøster til Heraldik XX).

Han står på Gestüt Birkhof. Han er godt nok 170 i stang. Men det skal da siges, at jeg har en fornemmelse af han kan avle stort Min egen hoppeplag er i hvert fald stor og ender nok ikke på den lave side af 170.

Men han ser ud til at forædle afkommene. Men han er godt nok ikke skimmel, som de to andre hingste du nævner...

Trine

www.paarupgaard.dk

Ærespræmie, region 3 - Don Romantic hingsteføl sælges - se mere info hér

0
0
Svar på denne tråd

Forslag
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 09:05

Hvad med Rotspon (Rubinstein/Argentan/Pi* Bube). Han er sort og 168 i stg. Ikke af nyere dato, men meget elegant synes jeg.

Ellers er der også Royal Blend, en Rotspon søn, hvor du får Laurie's Crusador ind som morfar. Han er rød og kun 163 i stg.

0
0
Svar på denne tråd

kjndjc k
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 11:28

Hvor blev Michellino af i overvejelserne?

Rosevelt er mit bud, han er smart, elastisk og ikke ret stor. Ellers er Royal Blend en mulighed, det er i hvert fald noget godt blod.

Til Saga overvejede jeg også Blue Hors Diamond Dancer, han er ekstremt ridelig og har en rigtig god galop. Er heller ikke voldsomt stor, men vi ved jo ikke endnu hvordan han avler.

Hvis Saga's hoppeafkom fra sidste år er så godt som Jenny siger, så er Weltjunge da også værd at prøve igen - eller måske De Noir

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd

Sting...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 11:58

Jeg kunne måske tænke mig en hingst som Sting. Ellers kan man vist få sæd fra Rubin, han står i Sverige.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

Men husk lige
Forfatter: 
Dato:  03-11-2007 15:43

at forædlerhingste kun er fuldblod og arabere, resten er hingste, som er forædlede og som kan give denne ædelhed videre, men ikke nødvendigvis.

Mht Michellino har denne pragtfylde hingst givet mange smarte afkom, men også lokomotiver.

Men hvorfor ikke bruge Ghostbuster, han har så meget araberblod i sig, at han må formodes ikke at avle for stort.

Pia

Fuldblodshingsten Itsabrahma DVH 913

samt Welsh Mountainhingsten H-S Janus WMH 120

avl og salg af Dansk Varmblod og Fuldblod

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 07:06

Reni: Michellino er skam stadigvæk på listen over mulige hingste til Saga, blot er jeg blevet mere opmærksom på DVs avlsmål og her synes jeg at der en en klar tendens om at ædle heste klare sig bedre. Jeg er ikke pjattet med Diamond Dancer, selvom han helt klart er en dejlig hingst. Hoppeføllet efter Weltjunge er absolut en skønhed, men bliver alt for stor. De Noir giver absolut ædelhed videre, men jeg er underligt nok ikke vild med hans afkom.

Egentlig ville jeg gerne have brugt Heslegårds Rubin eller BH Armano, da jeg ved de giver meget ædelhed. Ghostbuster har jeg tidligere haft kik på, og vil da lige kikke på denne hingst endnu engang.

Så at BH fremstiller en hingst til forbesigtelse på Vilhelmsborg e. BH Don Romantic og Rohdiamant, det kunne absolut afstamningsmæssigt være en spændende løsning.

CharlotteGC: Ved du hvem som forhandler sæd efter Rubin i Sverige???

Kommende hestekonsulent med speciale i hestevelfærd og bekæmpelse af indvoldsparasitter!!

0
0
Svar på denne tråd

Rubin...
Forfatter: 
Dato:  04-11-2007 07:15

Lidt Googling gav følgende resultat: www.starbydressyrstall.se/

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider