Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hoppekåring i Angloaraberforening
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 10:34

Hej,

har lige købt en fuldblodshoppe (engelsk fuldblod) og vil gerne kåre den i Angloaraberforening. Nu har jeg aldrig været til kåring...og vil derfor spørge Jer andre om hjælp:

Hvad kræves af hoppen til kåringen? Ved at det er eksteriør bedømmelse og fremvisning i de enkelte gangarter. Men bliver f. eks. også tjekket tænde? Hvordan skal hesten stå? Hvordan vurderer man karakter? Min hoppe er nemligt lidt nervøs...Så vil gerne traine med den alle de situationer, som kunne forekomme til kåring.

Vi har tid til august...men vil gerne starte snart, at alle ting sider.

Jeg vil være super taknemlig for alle råd eller tips af Jer, som har lidt mere erfaring med kåringer!

På forhånd tak!

anhanus & Majesty

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 16:38

Der er helt sikkert nogle der kan fortælle dig en masse mere end jeg ved. Derfor nøjes jeg med at give dig et link til DSAHs hjemmeside, så kan du blive klogere den vej.

www.shagya-anglo-arabere.dk/

God fornøjelse!!

Mvh Maya

0
0
Svar på denne tråd

din hoppe
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 17:49

skal måles, vises på fast bund og gerne kunne stå stille begge steder.

Senere vises hun ved hånd og løs i ridehus og hun skal kunne gå sammen med andre ved oprangeringen.

Som udgangspunkt vurderes tænder og karakter ikke, men ved mistanke om abnorm tandstilling bør dommerne kigge efter - har dog aldrig set det praktiseret. En spændt og nervøs hest får måske ikke vist sig så godt som en roligere, men opsat, så hestens karakter kan have indflydelse, men det er det en eksteriørkåring, dvs. det er det ydre/bygningen, der bedømmes.

Held og lykke med kåringen.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

løsspring?
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 17:53

Hej Ullan,

mange tak for dit gode kommentar! det hjælp mig meget! Hoppen bliver nu daglig håndteret og laver store fremskridt i at stå stille og gå på hånden. Så jeg tror at til sommer bliver den meget bedre end det er nu.

Mit sidste spørgsmål: I ridehuset: skal hopperne springe løs? Hvis ja, hvor højt? Vi startede med løsspring nu, hoppen gør det fint, men vi er jo ikke nået særligt højt endnu, da jeg vil at den bliver introduceret gradvis til nye ting og ikke bliver overbelastet...

Mange tak!

Hilsen Anhanus

0
0
Svar på denne tråd

nej, hun
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 18:05

skal ikke springe, bare vise alle gangarter.

Løsspringning er godt som træning, men der er ingen grund til at forcere højden pga. kåringen.

Ullan

0
0
Svar på denne tråd

anhanus...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 20:44

jeg vil tilslutte mig ullan, jeg var afsted her i aug med min hingst.

desvære så jeg ikke så meget af hoppekåringen, men tingende var stille og rolige, så jeg vil ikke være så nervøs hvis jeg var dig.

Det er kun hingstene der løsspringer og i år var det ikke særlig højt, men du kan se min hest Saam-a-li her, hvis du vil, desvære har jeg kun springningen online

s9.photobucket.com/albums/a56/ henrikogrose/ ?action=view&current=N...t.0002.flv

Med venlig hilsen
Anita Spangbo

Nu med avlshingsten Saam-a-li
Saam-a-li er klar til bedækning igen 2008

0
0
Svar på denne tråd

Tak til jer
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 22:27

Kære Ullan og Anita,

mange tak for jeres tips og opmuntring. Og - mange tak for link til videoen, Anita...Hvor er han bare dejlig og charmerende...Saam-a-li;-)! Det ser ud at atmosferen er afslappet...

Det ser ud, som at vi øver os videre på at stå stille;-) og akceptere andre mennesker omkring og ta´en tur til Fyn i august til hoppekåring...

Tak for hjælpen!

Anhanus & Majesty

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider