Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Ingen modne æg. Er der noget at gøre?
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 09:17

Hej!

Sidste år i maj månede blev min hoppe sendt til hingst. Hun viste tegn på brunst, da hun blev lukket sammen med hingsten. Dagene gik, og der skete ikke mere. Hun lod hingsten snuse til hende osv. men så snart at han ville hoppe på, så afviste hun ham.

Jeg havde dyrlæge ude, som scannede hende, og kunne konstatere, at hendes æg ikke var modne. Hun fik hormonsprøjter og p-piller for at hjælpe det hele i gang. Det hjalp desværre intet.

Nu er mit spørgsmål så, om det overhovedet kan lade sig gøre at ifole min hest? Eller er hun bare sådan indrettet, at hun ikke kan komme i fol?

Det ville ellers være SÅ perfekt med et lille føl fra sin elskede hest. Hun bliver jo ikke yngre, desværre (hun er 14)

Sascha & Sani Cheval

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

00000000
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 09:56

jeg er ikke helt sikker,det hjælper dig. Men jeg fik tilbudt en metode hvor en dyrlæge scaner øget og når øget er 3 cm stort, påføres et homon og 3-6 timer efter skal hoppen ha sæd. De siger at 96 % af alle hopper kan blive ifolet på denne måde. Men de koster lidt i dyrlægeregning. Det kom heldigvis ikke til at gå sådanne, hoppen var ifolet.

Det er vist en måde man bruger til hopper der skal havdé fråstsæd, hvor sæden er meget begrænset.

Eva

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 10:49

Tak for dit svar.

Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd

Fodring
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 11:51

Jeg ville starte med at fodre efter at hoppen skal komme i brunst. Fx. give et produkt med beta-caroten hele vinteren. For en bedre brunst giver også bedre æg og større chance for de modner korrekt.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 14:59

Okay. Vidste slet ikke, at foder havde en indvirkning på brunsten.

Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd

Foder har rigtig meget
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 15:09

betydning, ligesom lys har.

Jeg ville som Charlotte også forslår gi BetaCaroten her fra vinter, enten som tilskud, eller finde en god avlsblanding hvor det er i. Bla. Marstall Zucht indeholder det, så hoppen er klar til foråret, eller også ka man købe forskellige tilskud.

Vi har med succes brugt det fra TRM og så selvfølgelig og Marstall Zucht. Om du bruger fra den ene eller anden leverandør er lige meget, bare husk at her hænger pris og mængde BetaCaroten i produktet sammen. Jeg ville anbefale en af ovennævnte eller Salvana´s produkt.

Så gælder det om at få så meget lys ind i stalden, og så meget godt græs hen over vinteren som muligt. Vi lader fra nytår og fremefter, altid lyset være tændt i stalden fra vi lukker ind til vi natter hestene, og så går vores altid på græs så meget som muligt, både efterår, vinter, forår og sommer

Annette

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!

Nu også forhandling af Dangrønt´s Green Power !!

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2007 15:17

tak for svaret Annette. Det er er klart noget jeg kan bruge.

Sascha & Sani Cheval

0
0
Svar på denne tråd

ja...det er rigtigt
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 17:13

Men hvis man ikke har så mange forsøg, og man virkeligt ønsker det sig det føl. Er det en metode man kan bruge sammen med rigtig forder, græs og lys. Så dyrt er det heller ikke.

Eva

0
0
Svar på denne tråd

beta-caroten
Forfatter: 
Dato:  31-10-2007 22:23

kan det købes som tilskud og meget gerne gennem hvem, eller er det kun i foderblandinger for jeg vil helt sikkert gerne have det til min hoppe

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Salvana
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 06:46

Vi har haft stor succes med Salvana Garant, Salvana har også en kur med beta-caroten terninger. Forhandlere kan ses på Salvana.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

TRM og Marstall
Forfatter: 
Dato:  01-11-2007 07:52

Ja, jeg har haft stor succes med Marstall Zucht, der skal de ha 1,2 kg om dagen, så er de dækket ind med BC, og så har jeg brugt TRM´s produkt til en hoppe, og har også haft en veninde der har haft succes med det, som ikke ka få så meget Zucht (hun kræver ikke så meget foder før hun tager på). Begge dele ka du finde forhandler på www.marstall.dk. TRM´en ka jeg også fremsende.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder, Myoplast og TRM !!

Nu også forhandling af Dangrønt´s Green Power !!

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider