Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

For stor gang? Klokker..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 10:31
Hej, jeg har undret mig lidt over de heste, der får klokker på pga. for stor gang.. Klart er det godt at have en god, stor gang, men det kan vel på ingen måde være godt, hvis den skader hesten??

Kan det ikke sammenlignes med hypermobilitet? - Smidighed kan også overdrives..

"Han kørte stærkt og døde ung"
0
0
Svar på denne tråd

unge dyr..
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 16:12
det er ofte unge dyr der har svært ved ikke at træde for langt ind under sig.

Min caranohoppe på 6 har så lange ben at den har svært ved at styre dem........ så klokker er et must for ikke at miste sko hver dag.

Karina.
0
0
Svar på denne tråd

Ja måske
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 20:24
men er det så bare OK, at hesten har en overdimensioneret gang?+

Kan græs blive deprimeret?

- Ja, hvis man slår det nok
0
0
Svar på denne tråd

Balance og overrulning
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 20:41
Hejsa!

Det lyder næsten som om der menes at heste med stor gang er vanartede?? Men ofte handler det jo om balance og afviklingen af forbenene. Det kan ta' tid før en unghest kommer "over" problemerne. I takt med større bæring og indundertrædning, sker der hele tiden forandringer i bevægelsesforløbet som den skal vænne sig til. Men i bund og grund handler det ikke om bevægelsens størrelse...selv småt gående heste vil i skridt kunne træde op i forbenene...det samme i trav alt afhængig af svævningsmoment. Bl.a. syntes jeg middelgående heste uden rygsving har større tendens til at smede end stort gående.
Men ofte bruges måske undskyldningen at hesten har en stor gang, istedet for at konsultere smed eller ændre på tempo kontra samlingsgrad.

Mvh Dorte

Sind har det som faldskærme, det virker kun når det er åbent >o<
0
0
Svar på denne tråd

Dorte
Forfatter: 
Dato:  02-04-2003 21:58
Ok ok, jeg overgiver mig.. Ja, jeg sad faktisk og undrede mig over, hvorfor det er godt at en hest har en stor gang, når den skader sig selv ved det (vanartet *S*)..

MEN! Du har jo ret i, der også er rideskoleheste uden gangmaskine-evner, der gør det.. Tak fordi du satte det på plads.

Kan græs blive deprimeret?

- Ja, hvis man slår det nok
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider