Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

hurtig hjælp vedr LU
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 21:53

hej HNér

Min veninde og jeg har i dag set hendes drømmehest men..

Hoppen er efter Solos Landtinus, med en Firfod som mor, der er registreret i LU..

Moderen er efter Zalmiak Firfod.

Drømmehoppen har blå bog.,Hvordan vil hun kunne kåres i DV?

og hvad hvis der trækkes et føl på den?

På forhånd tak

Kh Mette

0
0
Svar på denne tråd

Sandsynligvis
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 21:56

Sådan en hoppe vil sandsynligvis kunne kåres til DS, og det samme vil gælde hendes børn, børnebørn og oldebørn. Idet der kræves 3 kårede led for kåring til DH.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
0
0
Svar på denne tråd

LU hvad er det?
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 22:07

Jeg undrer mig over at moderen er i LU?! Hvad betyder LU, og hvorfor er den registreret der, og ikke i ex. DS eller SH. Den har jo en super afstamning. hun er jo efter Zalmiak firfod og Landtinus.

0
0
Svar på denne tråd

hovsa stavefejl
Forfatter: 
Dato:  16-10-2007 22:08

DH mente jeg selvfølgelig;)

0
0
Svar på denne tråd

Firfod
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 06:35

Når vi taler Firfod, så kan det fordi hoppen fx. er efter en trakehnerhoppe og så Zalmiak som var DV-hingst. Altså forældre der er kåret i hvert deres forbund. Det er ikke noget problem rent kåringsmæssigt. Problemet for afkommet er at hoppen/moderen tilsuneladende heller ikke er kåret. Så hvis det er til avl, ville jeg fravælge den. Der er lang vej op til hvos det er sjovt at være med.

Men hvad hedder hoppen, så kan jeg prøve at checke den, så jeg er 100% sikker på mit svar.

Mvh.
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

tak charlotte
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 08:41

moderen hedder vist Halløj Firfod, og hoppen vi er interesseret i hedder Musicante, dog havde den vist et navn firan.. Det var en hest der stod hos en hesthandler, så derfor skal det gå lidt stærkt ;)

0
0
Svar på denne tråd

Ukåret mor
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 08:59

Jeg kan så se at jeg havde ret i mit gæt. Moderen hedder Heldig Firfod, hun er efter Zalmiak og en trakehnerhoppe Hella.

Men medmindre moderen bliver fremstillet til kåring, vil der gå 3 generationer før afkommet kan kåres i DH. Så den er OK at købe som ridehest, men lidt "tung" at købe til avl, det er trods alt mange generationer at vente.

Mvh.
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Denne her
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 21:38

SALSMOSES MUSICANTE ??

Hilsner Lisab.

Mor til 3.

Og nu med Stald Mejses Don Reno.

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte..
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 22:04

Er det ikke lidt forkert at du skriver, at den kan kåres i DS og ikke i DH?

Er det ikke kun F1 du mener? Når den ikke kan gå i DH, kan den vel heller ikke gå i DS?

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

En ting mere..
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 22:08

og oldebørn ville vel kunne gå i DH og ikke DS som du skriver længere oppe? Hvis hoppen kåres, vil et oldebarn jo være 4. generation og dermed fuld afstamning, ikke?

Til Mette: Hvis I kan fremskaffe Heldig Firfod og få lov til at føre den til kåring, kommer I et skridt videre - og endnu længere, hvis dens mor er kåret.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lisa
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 22:28

Kender du hoppen da?

Ved ikke om den hedder"salsmose" til fornavn. men hun er 4 år.

0
0
Svar på denne tråd

DS...
Forfatter: 
Dato:  17-10-2007 23:14

For at kunne kåres i DS kræves der kun kåring i hver ANDET led. Dvs. hvis mormor er kåret er det muligt at opnå kåring i DS.

Jeg ville ikke være betænkelig ved at købe, hvis ellers du kan lide afstamningen og hoppen synes jeg du skal slå til

At afkom kun kan kåres i DS er vel ikke jordens undergang, hvis ikke du forventer at avle DV kåret hingst mv.

Sortbroget 4 års kat 2. pony sælges: www.heste-nettet.dk/lodge/423/hest/ 156672/

Meget kvalitetsudstyr sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Oldebarn
Forfatter: 
Dato:  18-10-2007 07:45

Et oldebarn vil ganske rigtigt være 4. kårede generation, men vil dermed også kun have 3 kårede generationer bag sig inden "hullet".

Kåring til DS kræver afstamning i hvertandet led, hvis ellers tip-oldemor er kåret.

Mvh.
Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider