Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Welsh kåring...@!#$!
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 22:32

Jeg står og skal ha kåret min welsh hoppe til næste år, men da hun har fået føl i år har hun kløet ALT sin man af...vi ved ik om det skyldes føllet, homoner eller begyndene sommereksem.

Hvad skal jeg gøre..? Hun skulle jo gerne ha en yndig hårprægt til kåringen, eller hvor meget betyder det?

Er første gang jeg skal til kåring, så er helt lost. Min mor har været afsted med Welsh Mountain ponyer for 110 år siden.

Nogen der kan hjælpe mig og har en masse gode råd.

Det drejer sig om (se præsentation) Dorthealysts Blacky.

Hilsen Louise

Heste er det bedste:P

0
0
Svar på denne tråd

uhhheeeuu
Forfatter: 
Dato:  10-10-2007 23:19

Jeg følger også spændt med i denne tråd. Jeg har også en welsh hoppe som jeg skal have med til welsh-kåring næste år - forhåbentligt med føl ved siden til den tid. Dog har hun sommereksem og har kløet det øverste af halen + det meste af manen af. Det er under behandling. Har kun haft hende i et par måneder. Regner med at komme sommer eksemet i forkøbet til næste år - og får taget nogle blodprøver for at finde ud af om det overhovedet er sommereksem (fik det bare af vide af tidl. ejer).

Det kan være at vi ses til kåringen Schone :-D

Josefine Skov

med

Chili, Squire og Syzette

*Stutteri Skovsminde*

avl af Welsh Cob's

0
0
Svar på denne tråd

Slet ingen der kan hjælpe?
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:07

Det kunne da være hyggeligt Josefine.

Er der slet ingen welsh folk der ved noget???

Louise

0
0
Svar på denne tråd

du kan jo
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 10:40

starte med at få hende tjekket for lus og utøj...

hvis den har sommereksem vil hun også klø halen og resten af kroppen.

0
0
Svar på denne tråd

12345...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 12:00

Uha uha.. nu er det jo hårpragten som er en vigtig del af welshponyernes udseende.. Men men.. Jeg tror jeg ville evt få en dyrlæge til at kikke på ponyen, og få hende/ham til at skrive en erklæring på "hvad det end er".. Så kommer du dommeren i forkøbet, og viser at det bestemt ikke er med din gode vlje at ponyen ser således ud... Men du må desværre nok regne med at hvis du evt "står lige" med en anden hoppe, så er det den med hår som tager føringen.. det er set før ihvertfald...

Men skriv evt et indlæg på welsh egen hjemmeside under "os imellem".. Der er nogle fagfolk som kan svare helt korrekt på dit spørgsmål...

mvh Stine

www.welsh-stutteri.dk

Dejlig og smart 1 års welsh sec B hoppe, dun m. 4 sokker, sælges

se mere på min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Og husk..
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 12:22

hvis det viser sig at være sommereksem, bør du overveje om du vil avle på den mere.. Da sommereksem er arveligt..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

Tak alle sammen
Forfatter: 
Dato:  11-10-2007 14:27

d-light ♥d-light♥: Det har hun også gjort i år...desværre, men det er blevet meget bedre. Nu er det for det meste kun manen der får en tur i ny og næ:(

Stine29: Lyder som en god ide. Dyrlægen kommer i november, så får ham lige til at kigge på hende og får en snak om det. Tak for rådet..

Annemette: Har jeg aldrig hørt om før...hvordan kan det være det? Hun har fået føl i år, og der er ingen problemer. Min veninde havde en pony med sommereksem som de har avlet på uden problemer...

Flere der har gode råd? Evt. til hved jeg kan gøre for at få hendes man fin? Gad vide om man kan lave kunsigt hår på en heste...hehe

0
0
Svar på denne tråd

Søg herinde..
Forfatter: 
Dato:  12-10-2007 10:12

der var flere tråde sidste år..

Krone og Bølge - En selvfølge

og de Sorte Perler

Frieserføl sælges - www.heste-nettet.dk/lodge/19305/ hest/165470/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider