Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

opstaldningspris for føl
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 15:54

Hvad syntes i er rimeligt at tage for ca 2 md. opstaldning af føl, den er solgt men skal blive her til fravænning.

Hvad har i taget i lign. tilfælde ??

Opstaldning tilbydes fra primo Okt.

I nye Bokse 3,5x3,5 og nyt ridehus 20x40 samt udendørs 20x40. Mulighed for undervisning i dressur ved freelance.

0
0
Svar på denne tråd

Fravænning
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 15:57

Så længe føllet stadig går hos hoppen, ville jeg ikke tage noget for opstaldning. Reelt er føllet ikke solgt før fravænning.

0
0
Svar på denne tråd

auktion
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 16:02

jo den er solgt på auktion så den er købers fra hammerslag..

Den bliver jo også fodret på , vartet mm. så den koster jo at have stående.

I nye Bokse 3,5x3,5 og nyt ridehus 20x40 samt udendørs 20x40. Mulighed for undervisning i dressur ved freelance.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tager aldrig
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 16:10

Jeg tager aldrig penge for opstaldning af føl jeg har solgt. Indtil fravænning. Hvis den så skulle blive her og være opstaldet en periode efter fravænning ved 6 måneders alderen - ville jeg tage det samme som jeg tager for min anden opstalder - 1300 kr. om måneden.

STALD LAUGE...

- avl af de sjældne og eftertragtede sorte fuldblodsarabere.

Bedækning tilbydes v. homozygotisk sorte hingst Falkhan Expresso OX+3363

**Brun ox-araber hingst på 5 måneder sælges kr. 15.000**

0
0
Svar på denne tråd

Ideer...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 16:15

Det ene sted jeg havde min hest opstaldet, tog de 300 pr. md, fra fødsel til fravæning. Og det var til trods for at ejeren selv købte foder til den, da den tid kom.

Men jeg synes nu det ville være rimeligt at regne ud hvad foderet vil koste dig. og måske 200 oven i den pris pr. md. Bare så du får en lille smule for at have den gående, da den jo netop er solgt ved hammerslag.

Har dog ingen erfaring ellers med opstaldningspriser for føl, for der hvor vi er nu, er det gratis indtil føllet er fravænnet.

Mange vrinskene hilsener

Sara & Ulrika

Ulrika, Holstener. Den bedste lille prinsessehest!

Fanatic og Sikando...leg godt i dyrehimlen. I vil altid være i mit hjerte.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 17:26

Vi har i år solgt et føl da det var 15 timer gammelt, jeg kunne ikke drømme om at tage penge for opstaldningen. Vi har også valgt at betale for følskue, selvom det var køber der gerne ville have det med. Derimod kommer hun til at betale for brændemærkning og registrering da føllet er omregistreret.

Jeg mener føllet KAN jo ikke leveres før det er fravænnet, så det er for mig en helt naturlig ting at det er for vores regning.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg giver...
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 17:31

Charlotte ret. Jeg har også solgt føl på DV's eliteauktion, og det faldt mig naturligt at føllet gik ved moderen til fravænning, hvor køber derefter overtog udgiften for opstaldning. Dyrlæge, smed mv stod køber derimod for straks.

Årets føl 2007 sælges...

www.stutteri-montana.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 21:12

har besluttet at vi betaler foder da de var tilfredse med det vi brugte men de kommer til at betale for smed og vacc.

Det må vist være rimeligt..

0
0
Svar på denne tråd

Ja, selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  23-09-2007 22:51

skal de betale de udgifter der er i forbindelse med føllet - altså smed, dyrlæge m.v., men decideret opstaldning har jeg heller aldrig betalt for et føl før den er fravænnet - dog har jeg selv købt foder til min. Ejeren af stalden skal jo ikke have udgifter.

Så hvis det er din hoppe der går med føllet, synes jeg bestemt det er rimeligt, at de dækker føllets faktiske udgifter som foder, smed og dyrlæge.

Mvh

Line

DV hoppe, 3 år, efter Churchill,kan købes. Forventet stang ca. 162. Er påbegyndt tilridning, som går over al forventning. Skriv for mere info.....

Den som aldrig laver fejl, laver som regel slet ingenti

0
0
Svar på denne tråd

Foder mv
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 08:55

Jeg vil nu heller ikke tage noget for foder, vacc. smed og dyrlæge ved salg af mit føl før fravænning...

Men det kommer jo også an på prisen - og jeg har da fuld forståelse for jer, der har "foræret" jeres føl væk på auktion, at I gerne vil have en slat oveni

Trine

www.paarupgaard.dk

Ærespræmie, region 3 - Don Romantic hingsteføl sælges - se mere info hér

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er på den anden side
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 09:31

Jeg har købt et føl, da på 4mdr, og jeg har alle udgifer på hende i forbindelse med smed og dyrlæge, forsikring er også ændret til mig, og vil jeg have andet foder end hvad ejer af moderen fodre med, skal jeg selv komme med det. Men hun betaler jo ikke ekstra for at følet er der, så hvorfor skulle jeg. Vacc. sker vel først ved fravændning, derfor vil jeg altid synes det er en logisk del af nye købers udgifter.

"Børnehave" Søges(fra november) til hoppe føl. Aalborg eller Himmerlands området. se præs. eller lig en besked.

Nu også med føl, den lille Amaze Du Z

0
0
Svar på denne tråd

opstaldning føl
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 12:28

Vi har også solgt og før købt føl på auktion og der har aldrig været penge for opstaldning for føllet. Hvis det ikke er gammel nok når du sælger er der jo den mulighed for at køber låner hoppen og selv fravænner.

Hanne

STALD LUNDEN

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider