Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

spørgsmål vedr. brændemærke
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 21:18

Hej i dygtige avlsfolk!

Her kommer et spørgsmål fra én der er fuldstændigt "grøn" inden for avl, kåring, forbund osv.

Kan et føl, hvis mor er holstener og ingen papirer har,med en far der er kåret inden for Oldenborgerforbundet, få oldenborg brændemærket?

Jeg har fået at vide, at føllet kan blive brændemærket oldenborg, og at det kan komme til at stå i, hvad der svarer til DV´s forregister, således at hvis man avler på føllet (hoppeføl) så kan afkommet kåres inden for oldenborgforbundet...sandt eller falsk?

På forhånd mange tak for hjælpen, og tilgiv mig hvis jeg ikke har formuleret mig korrekt mht. forbund osv )

Med venlig hilsen

Sara

0
0
Svar på denne tråd

Ikke brand
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 21:24

Den vil ikke kunne få Oldenborg-brand, men hvis det er et hoppeføl vil den som 3-års kunne kåres i DOA's forregister.

0
0
Svar på denne tråd

brændemærke...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 21:31

Tak for svar!

Men den ville altså kunne få et afkom som i så fald ville kunne blive kåret indenfor olderborgerne?

Et spørgsmål mere: hvad er et jævnt godt hoppeføl (som overnstående) værd? (jeg ved at det i den grad er et slag på tasken...) Far går M-dressur og er ret godt kåret. Mor er en jævnt god hoppe med middelbevægelser.

Med venlig hilsen

Sara

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider