Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Erfarende avlere
Forfatter: 
Dato:  18-09-2007 17:17

Jeg håber at der er en eller flere, som har et godt bud på en hingst, som med rimelige sikkerhed videregiver størrelse og gang.

Hoppen er 160 i stg., med tre reelle taktfaste gangarter, dog lidt tung og har ikke for meget afskub. Hun er en pæn harmonisk hest, dog lidt lavstammet. Jeg har tænkt på en TAF hingst, fordi hun er 1/4 trakhener (faderen er efter Seul Soun), men hvilken?? Derforuden overvejer jeg også Bøgegårdens Laurino.

Jeg glæder mig til at læse jeres forslag

Venligst

Jeanette, Højgård

Palomino & Pinto

Stort og velgående sortbroget hingsteføl født den 2/5 e. Jack Daniels, Indian Son sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Vi har
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 12:46

Vi har med succes brugt BH Leredo på en lille lavstammet hoppe.

Vores hoppe er 158 cm i stg (hendes mor er også 158 cm/far BH Romancier 172 cm), og lidt lavstammet.

Vores plag efter ovenstående hoppe er fra marts 2006 og måler i skrivende stund 160 cm og har de fineste, flotteste lange ben, løft og bæring er helt i top, og hun ligner meget sin far.

Jeg har desværre ingen nyere billeder liggende af hende, men jeg har følbilleder på min præs. - Både af plagen (Bambi), hendes mor Romse og mormor Lady.

Til BH´s følskue så jeg et fantastisk dejligt broget afkom efter Leredo, som mindede meget om vores egen.

Ellers er jeg ikke så meget inde i avlen endnu, at jeg vil give mig ud i at analysere på andre hingste.

Der har tidligere været tråde med afkom efter Leredo, så du kan evt. prøve at søge på dem, for at se flere afkom.

Helena

Mor til Nicolai 221004

Mor til Mikkel 090806

Kommende mor til Spunk termin 080108 (Det bliver så en dreng mere :-) )

0
0
Svar på denne tråd

Helena
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 13:00

Tak for forslaget

Jeanette, Højgård

Palomino & Pinto

Stort og velgående sortbroget hingsteføl født den 2/5 e. Jack Daniels, Indian Son sælges.

0
0
Svar på denne tråd

taf hingste
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 13:42

Har selv avlet højtstillede afkom på en lidt "jordnær" hoppe e Buddenbrok , som er tysk TAF hingst.Hos denne hingst får du ofte benlængde og afskub.

Har i år brugt en Hohenstein søn , der hedder Heartbreaker, som på mine hoppe også giver meget benlængde, og særdeles meget gang. Ved dog at Hohenstein kan give lidt "gammeldags-typer", men stort set alle kan rides og gør sig rigtig godt på dressurbanen ( også udover LA niveau)

Du kan se mit føl fra i år på præsentationen. Hingsten står i Danmark og er ikke en speciel dyr bekendtskab.

Trakehner opdræt sælges,

spændende føl årg 07 sælges , se billeder under præsentation

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 13:57

Ellers ring ind til Dv og snak med avlskonsulent Karina Christensen. Hvis din hoppe er kåret går hun ind og kigger på det og anbefaler så ud fra det hvilken hingst du kan bruge. Hun ved en hel del om hvad de forskellige hingste gir videre.

0
0
Svar på denne tråd

111111
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 14:50

Tak for jeres interesse, kom endelig med flere af jeres erfaringer.

Jeanette, Højgård

Palomino & Pinto

0
0
Svar på denne tråd

Leredo
Forfatter: 
Dato:  19-09-2007 22:41

Jeg ville personligt ALDRIG bruge Leredo på en lavstammet hoppe. Leredo er som sådan en fin ridehest, men bag ham er Leandro, der er kendt for at avle lavstammede afkom. Kig meget på de bagvedlæggende led, de er mindst lige så vigtige.

En god ide er simpelt hen (det er for sent i år) at tage på kåringer og se forskellige afkom og på Horse.dk har de udemærkede afkomsbeskrivelser på de fleste af hingstene.

0
0
Svar på denne tråd

prinz k3
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 13:35

hvad med at kigge lidt på Prinz k3.. denne trakhener har jo en pæn andel araberblod i sig og må da siges at forvente at forædle.. hans første følårgang kommer til næste år, så vi ved jo endnu ikke med sikkerhed hvordan han avler.. men hans blodlinier er skam gode nok, så mon ikke der kommer nogle smarte ædle føl til foråret.. om han så giver højde skal jeg ikke kunne sige selv er han 168 i stang

0
0
Svar på denne tråd

111111
Forfatter: 
Dato:  21-09-2007 08:00

Hoppen har fået sit første føl i år e. Jack Daniels PIH 66, og det ser såmænd ikke helt tosset ud, han har utrolig meget udstråling og er dejlig harmonisk . Jeg er dog lidt spændt på størrelsen (han måler pt. 130 og er 5 mdr.), og så kunne jeg godt ønske mig lidt større bevægelse. Ædelhedsgraden er svær at sige noget om, men han kunne godt være mere langbenet. Han har ikke kraftige lemmer, men det har moderen heller ikke, bare korte, tilgengæld har hun meget krop, og det ser også ud til at han får en del masse. Men det gør heller ikke noget så længe benene følger med. Summa sumarum - vil det optimale være at benytte en hingst, som giver størrelse - længere ben og mere bevægelse end Jack D.

Jeanette, Højgård

Palomino & Pinto

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider