|
|
| Stort føl? 140 i stang som 4 mdr. |
| Forfatter:  |
Zandra1977 |
| Dato:  |
14-09-2007 10:58 |
|
Jeg har et hingsteføl efter Bøgegårdens Laurino, som jeg synes er ved at være liiige stort nok Han bliver 4 måneder her den 20. september og er nu 140 cm i stang. Han mor er 171 i stang og Laurino er det samme, så følle bliver nok ikke helt lille selv. Jeg synes bare, at 140 er forholdsvis stort som kun 4 måneders. Andre der har ligeså store føl? Er det meget normalt? Min dyrlæge gætter på, at han mindst bliver 175 i stang. Det håber jeg godt nok ikke, for så rækker mine 168 cm ikke Jeg kan kun håbe på, at hans vækst bremser lidt på et tidspunkt. - Henriette -
Sød hunkilling på ca. 16 uger bortgives
Windsor Greenline 17" fit 3 sælges Lækkert dybt sæde og god knæstøtte Inkl. nyt underlag, nye remme, bøjler samt Bucas gjord Meget fin og velholdt sadel Kr. 7.000
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfgfhgh |
|
|
hej ja! han er godt nok stor - man må da håbe at han tager en vokse pause på et tidspunkt jeg troer at mit føl fra 26. april, er omkring 125 cm og det passer vel meget godt hilsen hanne
NYE BILLEDER!!! af salgs-heste på min præsentation: Oldenborg hoppeføl og 1 årig, super ædle rideheste modeller og paint hoppeføl, se annoncer føl/plag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stort føl |
|
|
Ja, det er et stort føl. Føllene efter vores MEGET store hoppe har været fra 134-139 som 4 mdr. Desværre er de 2 ældste aflivet/døde af forskellige årsager, men de var begge over 170 som 2½ års. Den 3. runder snart 2½ og er også over 170.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jøsses |
Zandra1977 |
14-09-2007 12:51 |
|
Oh dear Han bliver monster stor. Ja, medmindre han tager en vokse-pause. Nå, men det kan være, at jeg skal til at drikke lidt substral Så jeg kommer til at matche hans højde. - Henriette -
Sød hunkilling på ca. 16 uger bortgives
Windsor Greenline 17" fit 3 sælges Lækkert dybt sæde og god knæstøtte Inkl. nyt underlag, nye remme, bøjler samt Bucas gjord Meget fin og velholdt sadel Kr. 7.000
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wow... |
|
|
Det var da noget af en basse...  Mit føl er fra den 06.06.07, ca. 3 måneder og han er 120 cm... Han er efter en pony-hoppe på 144 cm og faren er 165 cm... Om min også er stor ved jeg ikke, men han er ihvertfald noget større end de 2 andre føl han går sammen med... 
Én gang Welsh, altid Welsh..! Ejer af: Dorthealyst Epsilon samt hingste-føl (sec. F) efter palomino-hingsten Mr. Chapman
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nu ser jeg jo Lotus hver dag, og sammenligner ham pr. automatik med mig eget føl, som er 2 uger ældre end Lotus. Favour er nu omkring 128-130 i stg. vil jeg tro.. Måske lidt mere. Og ham vil vi skyde til at blive 165 i stg. Jeg tror bestemt Lotus bliver over 170, men husk på at det måske ikke syner af så meget, da han er MEGET ædel og har de længste ben jeg nogensinde har set! Bedre med lange ben end meget krop 
Mette Timmermann Kock Elbækgaard www.elbkgaard.dk
Boks til hingsteføl udlejes vinter 07/08! Venter Aljano-føl maj 2008! MINI-WRAP sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjo... |
|
|
...den har da en okay størrelse hehe. Min egen baby fra 21 maj er pt. ca. 130 - 132 i stg tror jeg. Hun har et forv. stg. på ca. 163. Hendes mor er 153 og hendes far er 166 i stg. Hendes halvbror var som 6 mdrs. 138 i stg og er nu som 2 års (født 29/6 05) 160 i stg. Hans far er også 166 i stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op! |
|
|
Hold da op - det er med ikke at være for tung i numsen, når du skal derop engang  Mit føl fra sidste år, som jeg også synes har en meget pæn størrelse var 133 cm i stg. som 4 mdrs og 140 som 6 mdr. Jeg forventer hun bliver ca. 170(+) i stg. Men du kan jo håbe, han bare har taget et tidligt ryk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
mit føl er også 140 nu, han er født sidst i april, hans mor er 176 og faren er 172, så han bliver også noget af en klippe 
****Citta- Don Cero**** Du vil aldrig blive glemt Sandy
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| størelsen?? |
HN-bruger 147861 ♥nelle♥ |
17-09-2007 02:03 |
|
Det er en stor herre men jeg har nu et hoppeføl fra sidste år der lige nu er 160-162 hun har hele tiden været høj men langbenet så hun bliver også min.170 mener min dyrlæge, nu skal jeg heldigvis ikke selv ride hende . Jeg syntes nu hun vokser i ryk hun er lige i gang igen så selvom hun går på døgnfold så løber jeg nu lidt med hende så hendes led ikke hæver, fodrer med føl foder så hun ikke vokser fra hinanden. Og ber til hun ikke vokser over 170 er nemlig kun 160 selv og skulle jo gerne kunne styre hende rundt, så hun ikke glemmer mig forde hun ikke kan se mig  Vivi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stor og stor... |
|
|
Min 2 års var og 140 cm da han var 4 mdr. Nu er han 162 cm, og 26½ mdr. Hans mor er 171 cm og faderen 168 cm. Håber han bliver 170 cm, men tvivler da lidt. Hvor stor betydning har det, at Milan er første føl efter hoppen? Det kan siges at 2 år efter Milan fik hoppen et hoppeføl efter anden hingst, som var omkring 8 cm større ved fødslen ifh til Milan.
** Trine ** Ejer af: Nydam's Mr. Milan. Ejet af: Frosti - hustyrannen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puha.. det var stort |
Misba |
17-09-2007 11:18 |
|
Altså så vidt jeg har viden om det, så er det rigtigt stort. Jeg har selv en DV plag fra sidste år, og hun er 150 cm nu.. og dyrlægen regner med hun kommer på de 168-170 cm, som moren.. Men jeg ved ikke om når han nu gror så hurtigt, at han lige pludselig går i stampe og så ikke vokser så meget i højden, men bredden en periode i stedet.. For det lyder da lidt vildt han er så stor nu, men hold mig venligst opdateret, det lyder spændende.. - Henriette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelse |
Zandra1977 |
20-09-2007 10:49 |
|
Jeg må bare håbe på, at han ikke vokser så meget senere. Altså, at han har taget det største ryk nu. Det gør ikke så meget, at han bliver 170-172 i stang, for min egen hoppe er 171. Og han er endda mere ædel. Men hvis han bliver over 175, så kommer det til at knibe med at få rumpen med op  Tak for jeres svar  - Henriette -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeres føl |
Tine (Bimboe) |
22-09-2007 09:22 |
|
er godt nok store. Har en lille hoppe på 6 mdr på søndag. Hun er omkring 131-133 cm nu. Hendes mor er 161 cm og far 167-168 cm, mener jeg. Enten vokser hun langsomt, hvilket er helt fint, eller også bliver hun ikke så stor, som jeg havde regnet med 160-165 cm. Tine
*La Luna de Primavera * Madame Freja * Surprice * Ticco*
-En rigtig hest er en oldenborg- -Rigtige kvinder har horn på sadlen-
-Der hvor volden går ind, går forstanden ud-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hævelse i koden |
|
|
Jer med det vild hurtig voksene føl, har I problemer med hævelse i koder (physitis)? -Lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|