Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

For gammel til at ifoles?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 13:59

Hvor gammel mener I en hoppe der skal fole højst må være? 15 - 20 - 23? Hvis man nu siger hesten har haft føl nogle år tilbage, god kondition, regelmæssige brunster, "ungdommelig"?

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 14:51

...den ældste hoppe jeg kender som var avlshoppe, fik hendes sidste føl i en alder af 24.

Hun fik hendes første føl som 4 års og fik faktisk føl mere eller mindre hvert år.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249

& Holbæks Shiloh KNN *

*Fjordhoppe 9 år sælges* heste.dyregalleri.dk/html/ mar_vis.asp?MarID=58631

*Fjordhoppen Munkhavens Cilla efterlyses !

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 22:03
hvad med en hoppe som aldrig har været ifolet før? Hvor gammel må den være?
0
0
Svar på denne tråd

xxx
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 22:13
Det anbefales at de e omkring 8-10 år når det er første gang. Men tror da også det kan lade sig gøre senere.

3års vallak,173cm, eft. BH Don Romantic sælges

0
0
Svar på denne tråd

alder på hoppe
Forfatter: 
Dato:  08-09-2007 22:41

Jeg har også fået at vide at max ca 8 ved første foling, men ingen regler uden undtagelser ;-)

Min gamle hoppe var 17 da hun fik sit 1. føl, hun har så fået 3 føl, og så en pause og jeg håber at holde hende til til næste år hvor hun fylder 21 - Hun har lige fra jeg overvejet 1. ifoling være tilset af dyrlæge med jævne mellemrum (dvs jeg har snakket med dyrlægen om hendes ve og vel, hver gang de har været i andet ærinde - det var kun 1. gang de kom for at tjekke hende)

www.erfagruppensyd.dk

RDH hoppe, drægtig sælges

Hingsteføl sælges:

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

Har en venninde
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 11:28
der startede med en da den var 18, og den har leveret et par rigtig fine føl, og er også i fol igen. Synes jeg har hørt en anden her inde der var først i 20'erne.

HN- Hygge i Aalborg fredag d.21 September, burde du ikke tage med?

www.heste-nettet.dk/forum/9/203289/ 203289/

Sarah Og Losell, nu også med Mira

Hornum Ulstrup Rideklub, Kig Forbi

www.Hurk.dk

0
0
Svar på denne tråd

Haft pony
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 11:35
som fik 1. føl som 23 årig.

Min gamle hest fik føl som ung og så igen som 20 årig uden nogen problemer.

Eva

Hjemmeside: http://www.topshoej-stutteri.dk

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

1. gang.
Forfatter: 
Dato:  09-09-2007 13:03

Milans mor var 14 da hun blev ifolet 1. gang. Men bestemt ikke uden problemer. Hun ville ikke bliver ifol, og der skulle vist nok 2 sprøjter til, for at få hende i brunst i sidste forsøg.

Så jeg ville helt klart vælge at ifole 1 gang noget tidligere. Omkring 8-10 år er nok det bedste.

Har den været ifolet før, så kommer det jo helt an på fysisk form, helbred og hvad dyrlægen siger. Men der er da mange avlshopper der får føl mens de er i 20'erne.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

0
0
Svar på denne tråd

ifoling.
Forfatter: 
Dato:  12-09-2007 16:18

jeg havde en hoppe på 18 år, hun havde fået 4 føl før, så vi prøvede i år, men hun blev ikke drægtig og vi prøvede og prøvede, men ingen drægtighed , dyrlægen mente at hun var blevet "for gammel". ikke af alder, men fordi hun havde gået i for lang tid uden at havde føl, og dyrlægens bedste råd til mig, hvis jeg skulle begynder at avle (hvilket jeg meget gerne vil ), så skulle man sørge for at når degamle hopper kom i fol hvert år, så kunne de sagtens blive ved med at få føl, og de selv stopper med at komme i brunst, når de ikke kan mere.

Min venindes hest er 21 og fik sit sidste føl i år.

Så det er vel indiveduelt fra hoppe til hoppe, men skal afgøre det

Kærlighed er først ægte når den er ubetinget
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg er da varm på
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 09:23

tanken selv. Men mine hopper har måske en to gode brunster pr år, så de er ved at gå i menopause. De er hhv 22 og 17.

Det tærer også meget mere på en ældre hoppe at være i fol og malke, det skal man lige holde for øje.

Mit råd er: Lån eller køb en yngre at sætte i fol. De er alt andet lige nemmere at få i fol.

Christina

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  13-09-2007 14:34
begge mine hopper er blevet ifolet som hhv 10 års og 14 års begge i første hug og første foling i 2003 gik uden problemer med den 10 års så er det bare spændende og se om den 14 års klarer det lige så flot næste år...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider