Så melder der sig endnu et spørgsmål i min ny-startede avlerkarriere!
nogle af jer, har allerede givet mig mange råd og vejledning, men sidder lige og følger med i eliteskuet, hvor de lidt ældre hopper lige har været på ring!
Som jeg umiddelbart forstod, kan man stille en allerede kåret hoppe op, for evt. at få den tildelt en medalje, såfremt den resultatmæssigt kan vise den er værdig.
Min Beauty er kåret RDH hoppe, med 8778768, og 7.5 i alle tre gangarter, med kommentaren "harmonisk, passende ædel hoppe, knap højtstillet, særdeles god og let bevægelse, særdeles god springning".
Efterfølgende er hun blevet meget meget pænere, og gangarterne er bla. bedømt løs til 9 i skridt, trav og balance, og 8.5 i galop til egnethedstest, og desuden ellers flere gange bedømt med omkring 8.5 i alle tre gangarter, og ridelighed osv.
Nå, men anyway, mit spørgsmål er som følger:
Hvordan er reglerne omkring tildeling af medaljer til hopper, der allerede er kåret. Vil vel antage at hun skal opnå status som B-hest før det er muligt, men vil der være risiko for at miste hendes allerede udmærkede kåringsresultat, eller kan jeg opstille hende, og udelukkende enten få en medalje, eller bare gå tomhændet hjem med min RDH hoppe igen...
Det er jo selvfølgelig altid den samme hoppe jeg har, så kan i princippet være ligeglad, men på den anden side vil det jo altid være rart med en medalje, hvis den ellers gør sig fortjent til det!
Ved i noget om reglerne, og hvad ville i gøre hvis i var mig???
Til slut et billed af hoppen...