Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

medalje til allerede kåret hoppe
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 12:52

Så melder der sig endnu et spørgsmål i min ny-startede avlerkarriere!

nogle af jer, har allerede givet mig mange råd og vejledning, men sidder lige og følger med i eliteskuet, hvor de lidt ældre hopper lige har været på ring!

Som jeg umiddelbart forstod, kan man stille en allerede kåret hoppe op, for evt. at få den tildelt en medalje, såfremt den resultatmæssigt kan vise den er værdig.

Min Beauty er kåret RDH hoppe, med 8778768, og 7.5 i alle tre gangarter, med kommentaren "harmonisk, passende ædel hoppe, knap højtstillet, særdeles god og let bevægelse, særdeles god springning".

Efterfølgende er hun blevet meget meget pænere, og gangarterne er bla. bedømt løs til 9 i skridt, trav og balance, og 8.5 i galop til egnethedstest, og desuden ellers flere gange bedømt med omkring 8.5 i alle tre gangarter, og ridelighed osv.

Nå, men anyway, mit spørgsmål er som følger:

Hvordan er reglerne omkring tildeling af medaljer til hopper, der allerede er kåret. Vil vel antage at hun skal opnå status som B-hest før det er muligt, men vil der være risiko for at miste hendes allerede udmærkede kåringsresultat, eller kan jeg opstille hende, og udelukkende enten få en medalje, eller bare gå tomhændet hjem med min RDH hoppe igen...

Det er jo selvfølgelig altid den samme hoppe jeg har, så kan i princippet være ligeglad, men på den anden side vil det jo altid være rart med en medalje, hvis den ellers gør sig fortjent til det!

Ved i noget om reglerne, og hvad ville i gøre hvis i var mig???

Til slut et billed af hoppen...

Livet er et greb i lommen :D

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

Den skal i sport
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 11:05

Hej Anne

Din hoppe skal ud og gå sport, enten B-hest i dressur eller spring, eller kvalificere sig via DSA-klasserne, jeg er sikke på du kan finde de præcise regler på www.varmblod.dk. Men typen skal alligevel være i orden, der var fremstillet 3 ældre hopper i år til eliteskuet, 2 blev afvist.

Så altså skal din hest i ridning/sport.

Hilsen Jytte

0
0
Svar på denne tråd

Omkåring
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 11:13
Du kan faktisk også vælge at stille den til omkåring på en almindelig kåringsplads, og så håbe på at få den udtaget til Eliteskuet.
0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 11:20

Charlotte, risikerer jeg så ikke at miste hendes RDH status, såfremt det af en eller anden grund ikke er noget for dem. Jeg vil jo ikke sætte hendes nuværende kåringsgrad på spil for det.

Jytte, tak for det, men synes ikke rigtig jeg kan finde andet end hvordan de får elitestatus derinde... meeen, kan da være det er mig der ikke kan gennemskue det.

Beauty var i slutfinalen i DSA i 2005, til unghestechampionat i Herning i 2006, og er startklar i MB nu. Om jeg når at ride hende til B-hest inden hun skal på barsel, tvivler jeg på, men så sku det da gerne ske når hun igen må starte MB, omkring 2009.

Så, så vidt jeg kan gennemskue, vil hun så med to afkom, rent faktisk også kunne nå elitestatus, såfremt hun blir B-hest.

Anyway, er egentlig mere interesseret i de specifikke regler ang. opstilling ved eliteskuet, uden at skulle risikere at hun mister sin status.!

Men tak for de foreløbige svar!

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

Nedkåring
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 11:35

Nej, den kan aldrig få en dårligere helhedskarakter end det den allerede har opnået, så hun kan ikke degraderes fra DH.

For at skulle kunne udstille en hoppe pga. B-hestestatus så skal den have opnået statusen som 7 års mener jeg, derefter skal den have A-hestestatus for at kunne fremstilles.

0
0
Svar på denne tråd

alletiders
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 13:47

Ja, det er jo altid rart at vide, at den ikke kan få dårligere resultat end allerede, synes personligt det er lidt ærgeligt at hun "kun" står med 7.5 i gangarter, når hun til rideprøverne ligger omkring 8.5.

Men vil det så sige, at hvis jeg i år, eller næste år hvor hun er 7, får hende til B-hest, så kan jeg møde op til eliteskuet og se om jeg kan få en medalje...

Vil de så samtidig omkåre hende der, eller er det "kun" en medalje, man kan gå efter.???

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

Regler
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 13:53

Hej Anne

Har netop været på Dv-hjemmeside, du kan søge på regler

Uddrag:

Tidligere kårede hopper i DH og som ikke tidligere har fået tildelt medaljer. Holdet opdeles efter alder:

Grundlæggende krav: hoppen har som 3-årig aflagt en bestået stationsafprøvning, 1-dagsafprøvning eller sadelkåring, jvf. gældende regler eller som 4-årig eller ældre bestået en 1-dagsafprøvning, sadelkåring eller egenethedstest, jvf. følgende regler.

Herudover skal hoppen opfylde et af følgende krav:

hoppen skal ved ridekonk. under DRF have kvalificert sig som B-hest(DRF-gamle regler).

eller

Hoppen er placeret som 4 - 5 - 6 DSA -finale og/eller ved DV´s unghestechampionat.

Du han finde hele regelsættet på hjemmesiden.

Hilsen Jytte

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak Jytte...
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 13:57

tusind tak...

Så er den jo i vinkel... så skal den "bare" være B-hest for at kunne prøve at få en medalje...

for vi fik desværre ikke placering ved DSA-finalen eller unghestechampionatet.

Mange tak for hjælpen

Anne Krogh

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider