Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Købe god Welsh A hingst
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 15:21

Mig og gemalen er på jagt efter en god Welsh sec. A hingst, til avl og ridning.

Vi er lidt splittet imellem at købe en 3 års hingst der netop er tilredet, og så forsøge os med den til kåringen næste år, og så at købe en kåret (evt. udenlandsk) ældre hingst.

Lige nu er min kærestes datter kun 4, så hun er stadig på det niveau hvor det er sjovt at få en træktur i ny og næ, men hun er også vild med springponyer og meget fascineret af springstævner, så det måtte gerne være en hest hun på sigt kan bruge til stævnebrug, hvor vi voksne så kan have fornøjelsen af at bruge ham til avl.

Jer der har købt Sec. A hingst - hvor har I fundet hesten? I Danmark eller udlandet, og i hvilken alder har I købt den?

"It's not why you're weak, but what will make you strong"
U2

Nu med bondegård!
Søger part til vores pony (gratis!), samt diverse gamle møbler, tjek mine annoncer :)
0
0
Svar på denne tråd

Sats på det kendte
Forfatter: 
Dato:  31-08-2007 19:33

Med mindre I allerede har en god portion viden om, hvad der kendetegner en god welsh hingst, vil jeg anbefale jer at købe en hingst der allerede er kåret, selvom den evt. ikke er tilredet. Det er lettere at få den tilredet, end kåret.

At importere en hingst, eller købe en unghingst i Danmark giver absolut ingen garanti for at den senere kan kåres i Danmark. Der importeres mange gode welsh ponyer - men også meget skidt. Det er en stor skuffelse for dem, som tror de har købt en stjerne i udlandet, når den efterfølgende bliver afvist ved en dansk kåring.

Venlig hilsen

Laila Larsen

Stutteri Aberlour

Welsh Ponyer af Cob Type sec. C

www.aberlour.info

0
0
Svar på denne tråd

Begge dele
Forfatter: 
Dato:  01-09-2007 09:07

Vi har lige solgt vores første Welsh Mountain hingst. Vi har fået et par gode føl efter ham og ønskede at beholde nogel af hans afkom, så han måtte videre.

Han blev købt kåret og tilredet / tilkørt i en alder af 16 år. Han var en super dejlig hingst og vi havde ham med til show´s et par gange. Det var vores 1. Welsh mountain hingst og jeg ville nok hellere som Laila også skriver ovenover købe den kåret og så tilride end omvendt.

Vi har lige nu en udenlandsk kåret hingst stående i stalden. Han er godt kåret i udlandet og har utallige 1. klasses afkom. Han er så også en ældre herre som vores den 1. hingst, men vi ønskede at vide hvad hingstene har avlet og afstamningen var også vigtig, derfor har vi valgt de hingste vi har.

Håber I finder en god hingst ved der er en 4 års kåret Welsh Mountain hingst til salg på welsh siden.

Hilsen Linda
Avl af Welsh
Merlyn Welsh Diamond WDH 9 tilbyder bedækning.
Jack Russell Hvalpe sælges
Stutteri Noerrelide
0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 10:49

Det er nok også det vi regnede med var den bedste løsning, men jeg synes det er svært at finde den helt rigtige. Jeg tror vi vil gå efter en hingst der både er kåret og tilkørt eller tilredet, hvis det er muligt.

Vi er relativt grønne indenfor welsh-avl, indtil videre har vi en sec. D hingst vi har købt som plag, og som vi håber på at få kåret.

Linda: Hvilken hingst er det?

"It's not why you're weak, but what will make you strong"
U2

Nu med bondegård!
Søger part til vores pony (gratis!), samt diverse gamle møbler, tjek mine annoncer :)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 19:54
Det er Fakla Dusty, sec A hingst, kåret i 2A. som linda mener

Mvh, Laila.

www.laibek.dk
-
Bedækning 2007
welsh sec A. hingsten
Bjerregårds Balder
.
0
0
Svar på denne tråd

Kåret hingst
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 20:29
Hvis jeg skulle ud at købe anden hingst, så ville jeg absolut kigge nærmere på Sir Lancelot af Ferslev. Super afstamning, godt udtryk og særdeles gode bevægelser.
0
0
Svar på denne tråd

Sir Lancelot
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 21:08

Det var Sir Lancelot af Ferslev jeg mente :D En god kvalitets hingst til billig penge, hvis man spørger mig.

Men synes nu også godt om Fakla Dusty.

Hilsen Linda
Avl af Welsh
Merlyn Welsh Diamond WDH 9 tilbyder bedækning.
Jack Russell Hvalpe sælges
Stutteri Noerrelide
0
0
Svar på denne tråd

Sir Lancelot
Forfatter: 
Dato:  03-09-2007 22:36
Ja i starten regnede jeg også med at det var ham du mente, men mine øjne kunne ikke finde ham derinde, kun Dusty
Men han er fundet igen

Mvh, Laila.

www.laibek.dk
-
Bedækning 2007
welsh sec A. hingsten
Bjerregårds Balder
.
0
0
Svar på denne tråd

Vores WMH
Forfatter: 
Dato:  05-09-2007 18:23

Vi købte Banlo da han var 16 år for 2 år siden, han havde boet hele sit liv hos Stendyssen, hvor han også er avlet.

Han kan rides og havde gået materialprøve som ung pony.

Selvom han ikke var redet i ca. 8 år da vi fik ham, kan han sagtens stadig rides, han er bare lidt fræk ind i mellem.

Han bliver lejet ud til Nord Jylland næste år.

Han har lavet mange skønne føl til os, vi venter selv 3 efter ham til næste år.

Pia

Ponyer sælges

AVL AF PINTOPONYER OG MINIATURE

Bedækning tilbydes V/Welsh Mountain hingst
Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider