Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Kat 3 og 2 avlshingste
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 20:23

Hvilke gode hingste findes der med stangmål under 135.

Stutteri Bjerregard har nogle stykker, hvordan er de gående?

Den skal frem for alt være stort gående og have en velansat hals og en god overlinje.

Mvh. Karen Thing Thomsen

Avl af Danske Sportsponyer og Varmblodsheste

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 23:12

jeg har ikke set m Bjerregård´s ponyer under rytter, men Rytterbjerget´s Imperial har imponeret mig !

Han har en super gang, og har sprunget/ springer på landsplan - han har lavet flere afkom som har gået på eliteskue fra stutteri Tovdal - altså DSP´er . Han er utrolig smuk .

www.123hjemmeside.dk/rawasport

lækre, lækre sportsponyer.......

0
0
Svar på denne tråd

Rytterbjerget´s Imperial
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 07:42

Ka vi få lidt mere info, evt. hjemmeside eller sådan, udfra hvad du beskriver der, virker han jo rigtig interesant.

Karen : Undskyld jeg låner din tråd, men jeg leder selv efter en hingst ud fra så at sige de samme kriterier som du gør her.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe dækket med foder op til kåring ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

As far as I know...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 09:15

Rytterbjergets Imperial står desværre IKKE til rådighed i avlen; de satser udelukkende på hans ridekarriere, så vidt jeg er orienteret (ønskede selv at bruge ham for et par år tilbage!)!

*** STUTTERI FREDEN ***

Hjemmesiden opdateret med næste års forventede føl !

0
0
Svar på denne tråd

Dalton GRH 17
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 09:39

Hej Annette (m.f.)

Jeg har jo sagt til dig at du skal bruge en gotlands russ til din lille pinto hoppe

Har bl.a. en hingst ved navn Dalton. Han har bl.a fået følgende beskrivelser og karakterer:

2005:

Elegant hingst af særdeles god type. Middel dybde og bredde. Kønt hoved. Velrejst hals. God skulder og manke. Lidt langt midtstykke. Velformet kryds. Lemmerne jævnt føre, lidt fransk for. Energisk, spændt skridt. Særdeles god og taktfast trav.

Bedømmelsestal: 9 8 7 9 8 guld GI

1999:

Passende stor harmonisk hingst af særdeles god type, med prima Russ-præg. Passende dybde og bredde. Udtryksfuldt hoved. Velformet hals. Særdeles god skuder og manke. Ret god overlinie. Middellangt, lidt hældende kryds. Lemmerne lidt fransk for. Gode hove. Bevægelsen energisk og taktfast i skridt, energisk og med god haseaktion i trav.

Bedømmelseskarakterer: 10997 78 89 9 - Best in Show

Han bestod LH's materialprøve i 1999 med 797 point og har fået en guldmedalje for afkom.

Han kan ses på www.russ-avl.dk (siden er ikke blevet opdateret længe, men der står lidt om ham samt de andre hingste)

Mvh. Henrik

0
0
Svar på denne tråd

Hej Henrik
Forfatter: 
Dato:  28-08-2007 12:09

Ja, det siger du jo jeg skal, og de er også med i billedet, selvom jeg tror nu at den der Casio der er kåret både i DSP og Sverige, som er omtalt i en anden tråd, nu lige fører med et mulehår lige nu. Den skal i alle fald prøves på et tidspunkt. Men i så fald skal du nok få lov til at inseminerer hende.

Jeg skal lige sikre mig noget. Det er ikke alt vi snakker om du ligger ud her på nettet vel ?? I så fald skal jeg da lige huske at holde mig ædru, når vi skal på vores "drømmerejse" eller bare fremover til festerne.

Annette

Se mere på

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Rytterbjergets Imperial
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 00:22

Er faktisk et perfekt match, men ikke til rådighed, eller hvad siger du, Birgit?

Til jer som gerne vil se billeder, så prøv at søge på Ridehestens fotoside på "rytterbjergets alexandra viola spenner" -Så kommer der en del billeder og det er jo så ham den lille gule tingest.

Dalton har jeg aldrig hørt om før, kan man læse mere og se billeder et sted på nettet?

Mvh. Karen Thing Thomsen

0
0
Svar på denne tråd

Den bedste
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 06:33

Den både ride- og avlsmæssigt bedste hingst i den størrelse er uden diskussion Møllegårdens Sinalco. Han er selv DM-mester i dressur, og har flere meget vindende afkom.

Han står så på Sjælland.

Gotlands Russerne, må jeg indrømme, har ikke overbevst mig om at de skal/kan være rideponyer. Jeg var til Russ-kåring for et par år siden, og tjaah.

0
0
Svar på denne tråd

Det er muligt
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 08:05

gotlands russ ikke kan bruges til rideponyer, men når et "medlem af racen" går dressur på landsplan og startede ved weekendens DM i Billund, må nogle af dem jo kunne bruges til et eller andet!

Mvh. Henrik

0
0
Svar på denne tråd

Welsh...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 08:15

Min Banlo kommer til Jylland i 2008, han har lavet flere gode pintoafkom.

Opfylder alle krav mht. afstamning og materialprøve.

Se evt. min hjemmeside der er en side med flere af hans afkom.

Mvh. Pia

Ponyer sælges

AVL AF PINTOPONYER OG MINIATURE

Bedækning tilbydes V/Welsh Mountain hingst
Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

gotlands russ
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 08:52

Hvad hedder den pony til DM? Ikke at jeg tvivler på dig, jeg bliver bare nysgerrig!

JANNE

Trailer sælges

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Gotlands Russ
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 10:47

Jeg tror nu at Gotlands Russ ponyer er lige så gode rideponyer som så mange andre, de er jo nok bare ikke så udbredt som rideponyer her hjemme som f.eks. Welsh Mountain er. I Sverige mener jeg de bliver brugt flittigt som både ride og kørerponyer.

Nu ka det godt være jeg kun har set de bedste af slagsen, de ka jeg ikke udtale mig om, jeg har aldrig været til en kåring, og ud fra en enkelt kåring ville jeg heller ikke kunne udtale mig om, hvor vidt de skulle kunne du som rideponyer eller ej. Men dem jeg har set, højt kåret hopper og hingste, har været lige så gode som mange af de Welsh Mountain ponyer og mange andre ponyer jeg har set. Om de så er en udsøgt top, det ka jeg ikke svarer på.

Jeg er ikke inde i Russ foreningen eller noget, men det har jo også meget at sige hvor længe racen har været i landet, og hvor meget f.eks. foreningen kører på, for at vise deres dyr som rideponyer også. Welsh Mountain, har jo gjort meget igennem årene for at vise alsidigheden i deres A ponyer, både som showdyr, ride og kørerponyer.

Pia : Skal han op og stå Nord på, har hørt en lille fugl synge om det ??

Annette

Se mere på

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Anette...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 10:49

Jep hos Ole

Mvh. Pia

Ponyer sælges

Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Russere
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 11:20
Det jeg faldt over hos Russerne, var at de med meget få undtagelser havde en kort og trippende skridt. Ellers absolut fine ponyer.
0
0
Svar på denne tråd

Banlo !!
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 11:40

Jamen det bliver da spændende og se hvor mange hopper han får her over. PS snakkede noget om han allerede skulle over her efter kåringen på Sjælland.

Skal du ha en anden hingst i stedet ??

Annette

Se mere på

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Den hedder
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 12:55

Tarpan's Fagot..

Tror den blev nr. 3, men godt nok "kun" i B-finalen..

Mvh. Henrik

0
0
Svar på denne tråd

Fagot...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 13:08

...er en fin lille pony. Sådan havde jeg slet ikke forestillet mig at en gotlands Russ så ud.

Er den racetypisk?

JANNE

Trailer sælges

Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Banlo.
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 14:05

Som det fremgår tidligere i denne tråd , har jeg været så heldig at få BANLO udstationeret her, fra medio maj 2008 og sæsonen ud, han er jo tæt på at være en legende.

mvh ole

Det gør ikke noget med lidt kulør

Kåret pinto hingst

0
0
Svar på denne tråd

jamen ..
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 14:21

Tarpan´s Fagot gik altså DM i år 2005 også ! Der var han bedre gående ( måske grundet rytterens alder ) - og fik en placering i A finalen- samtidig gik han mange landsstævner til over 70%.

Tarpans Impuls var ejet af en af mine elever,og gik endda glimrende dressur ( rytteren manglede interesse ) og sprang desuden LA MB til C stævner som 6 års.

www.123hjemmeside.dk/rawasport

lækre, lækre sportsponyer.......

0
0
Svar på denne tråd

Ja som Ole skriver
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 16:56

Ja som Ole skriver kommer han til jylland midt i maj.

Anette: Ny hingst? Det kommer an på om Banlos søn Harry går igennem kåring næste år, så beholder jeg Harry og så må vi jo se om Banlo charmer sig så meget ind hos Ole at han bliver derovre.

Ellers må han herhjem igen, jeg har jo stadig ikke fået et broget hoppeføl efter ham endnu!

Ellers er planen en pause næste år for ihvertfald børnenes ponyer, de er lidt trætte af at deres ponyer har føl ved siden når de rider og f.eks er på ridelejr.

Ole: har du set hjemmesiden er opdateret med Banlos afkom?

Mvh. Pia

Ponyer sælges

Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

afkom.
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 18:30

pia.

ja det har jeg og det ser da ikke helt tosset ud. Der skulle kunne blive noget at ride på for ponyrytterne her op om 4-5 år

Banlo´s forbliven på den rigtige side af limfjorden afhænger jo af, om der er nogle købere til den military Spunk/mango aa plag jeg vil sælge.

mvh ole

Det gør ikke noget med lidt kulør

Kåret pinto hingst

0
0
Svar på denne tråd

¨jeg har kun kendt en
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 19:14

tarpans gip, den gik bedst i rideskole. men søde det var den da og man kunne da bukke nakken på den og springe 70 cm.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 19:38

Jeg kan anbefale Bonansa DSP hingst- han er/var super gående, nu har han fået en mindre benskade og står vist lidt stille lige pt. eller ihvertfald ikke startet til de større stævner.

Jeg har lavet to super føl efter ham - godt nok på en DV hoppe.

Men han har et super temperament - og det avler han videre.

hilsen

anita

Med venlig hilsen

Anita Andersen
Tjek mit lækre DSP føl efter Bonansa!
født d. 29.04.07

0
0
Svar på denne tråd

Hingste
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 21:08

Ja, nu spørger jeg sikkert som om jeg lige er faldet ned fra månen -Men Charlotte, vil du ikke fortælle lidt mere om Møllegårdens Sinalco, for jeg må indrømme at jeg ikke kender noget til ham. Billeder er velkomne

Banlo er ikke helt det jeg søger, og Bonansa passer slet ikke til pågældende hoppe.

Mvh. Karen Thing Thomsen

0
0
Svar på denne tråd

Sinalco
Forfatter: 
Dato:  29-08-2007 21:31

Det er desværre lidt svært at finde billeder af Sinalco, der er et på Stutteri Bredager under benyttede hingste.

Han er Welsh sec. B, og 132 cm i stang. Du kan se hans beskrivelse på www.welshponyer.dk under Hingstekatalog.

Han har 18 afkom med 339 placeringer i dressur, 21 afkom med 556 placeringer i dressur og de har opnået hhv. 8500 og 7500 points i de 2 discipliner. Bla. er han far til Lyngvejens Cooper som lagde Hingstekåringen i Herning ned for nogle år siden med flotte piaffer og passage i Gallashowet.

Selv har han placeringer i dressur med mange forskellige ryttere fra '89 frem til '04, det dækker over et utal af placeringer ved Distriktsmesteskaber og en 1. og 2. placering ved DM. Som du så kan regne ud, er han en ældre herre.

0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 13:05

Du ku jo bare ha lånt min Kalinka så havde du et broget hoppeføl næste år efter ham,havde jeg jo tilbudt dig

Spændende han kommer lidt omkring.

Venligst Marianne

Bedækning tilbydes...

Menai Magic Prophet,welsh cob hingst,kåret i 1 klasse.

0
0
Svar på denne tråd

Møllegårdens Sinalco
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 13:51
Charlotte, han må da være en gammel dreng efterhånden, jeg kan huske at jeg red stævner mod den i ponyårene... Så vidt jeg husker havde den på daværende tidspunkt en rytter der hed: Tina Munk... Kan det passe?

Den heldige og lykkelige ejer af Blue Hors Salvie..
0
0
Svar på denne tråd

Marianne...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 14:04

Ja tak det havde jeg uden tvivl, men har jo desværre ikke en hel bondegård med plads til en masse heste. Har 4 chancer endnu for at få en broget hoppe efter ham inden han rejser. Så MÅSKE..

Ponyer sælges

Stutteri Fjorden
0
0
Svar på denne tråd

Møllegaards Sinalco
Forfatter: 
Dato:  30-08-2007 17:41

Jeg har lagt et billede af Møllegaards Sinalco på Hesteracer under Welsh. Det er den nydelige hvide dressurpony på det midterste billede. Billedet er ca. 5 år gammelt

Venlig hilsen

Laila Larsen

Stutteri Aberlour

Welsh Ponyer af Cob Type sec. C

www.aberlour.info

0
0
Svar på denne tråd

Gotlandsruss kan og vil!
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 08:35
Ej Charlotte CG, du kan jo rimeligvis kke udfra de vel 15 max 20 ponyer du har set på en dansk kåring kategorisk udtale at gotlandsruss ikke duer som rideponyer. :-P

Måske er de ikke "stort gående" i betydningen "aktion som en welsh cob" - men hvor mange ponyer skal overhovedet gå sådan i følge racens avlsmål?

GOTLANDSRUSS ER FREMRAGENDE RIDEPONYER, og jeg - der uden tvivl har set mange flere gotlandsruss at sammenligne med end du har - kan sige at jeg har set flere welsh mountain ponyer med kort trippende skridt end jeg har set gotlandsruss med samme!

En god gotlandsruss har fri, afslappet, jordvindende bevægelse i alle tre gangarter.

At en del travponyer muligevis kan siges at få forringet deres skridt pga. en træning og en brug der fokuserer på hurtig trav fremfor alt, det kan jo ikke ligge racen som sådan til last. Det er ikke ponyens skyld at den trænes på en bestemt måde og "svarer" på denne træning!

Træner man efter den "lækre" dressurbevægelse, så kommer den også, det er noget af det superbe ved gotlandsrussen; at den er så alsidig og kan bruges i en hvilken som helst sport, man måtte ønske. Det ligger i træningen! Synd at ikke flere er klar over dette, men tror at gotlandsruss kun kan bruges til travløb. De er ganske vist suveræne i trav, men kan så meget andet! Mange gør det rigtig godt i dressur, military, ridebanespringning, kørsel...

Årets pony i Sverige 2007 er netop kåret: af alle ponyracer blev gotlandsrusshingsten Hadar udpeget til den bedste, bl.a. med 9-9 for bevægelsen.

Omtalte Dalton har faktisk også fået 9-9 for bevægelse.

Der går også en lille hingst Patriot Pan ovre i Jylland, han fik 10 for trav da han blev godkendt.

!

Mvh Signe

Stutteri Engbakke opdrætter varmblodsheste i handy format og med SUPER temperament.

Gotlandsruss, hvad ellers?!

Engbakkes Gotlandsruss

RUSS - det rimer på PLUS (og IKKE på mus)

0
0
Svar på denne tråd

Hov ,Henrik
Forfatter: 
Dato:  02-09-2007 20:53
og Signe,hvad med Gadd???

Til Landskuet i Herning har jeg nu set en del Welsh ,som bestemt heller ikke har gangater ,som er værd at skrive hjem om.
0
0
Svar på denne tråd

Gadd..
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 14:42

har fået 7-8 for gangarter, og er den af vores hingste med mindst gang..

Mvh. Henrik

0
0
Svar på denne tråd

Gør ikke
Forfatter: 
Dato:  04-09-2007 14:47
noget, for det har Labine heldigvis.
0
0
Svar på denne tråd

Menai William
Forfatter: 
Dato:  06-09-2007 15:41

er en stor 3'er :) Og welsh , dog sec. C , lige som Imperial :)

Han står til avls rådighed. Læs mere på hans hjemmeside eller skriv PB :)

Menai William

! Avlshingsten m. charme/ selvtillid og lækkert hår !

www.menaiwilliam.webbyen.dk

;)

0
0
Svar på denne tråd

Gotlands Russ
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 10:15

Ved godt det er noget tid siden at der er blivet skrevet på dette indlæg, men faldt lige over det og måtte bare lige blande mig.

Gotlands Russ har en god gang og kanon ride pony og køre pony selvfølgelig.

Jeg er så bare ikke helt med på den, når det glæder om at krydse en gotlands russ hingst med en pony af anden race, så vidt jeg ved er dette ikke lovligt i følge reglerne for Gotlands russ hingste.

Jeg mener også at hvis dette sker vil hingsten blive afkåret. Det er fordi vi i Russ avlen ønsker en ren race.

0
0
Svar på denne tråd

hovsada
Forfatter: 
Dato:  20-09-2007 15:29

Her er lige et billede af en russ, som IKKE går travløb. Vi kører og rider... Smiler

Flere kørefolk har sagt at han har et godt hoved. Det er ret væsentligt. (Han er bærer af genet for broget)

Vores ponyer uddannes til LB

Russack bedækker KUN gotlandsruss.

Gotlandsruss fra www.hellestruplund.dk

Sælges

0
0
Svar på denne tråd

Det må man godt
Forfatter: 
Dato:  22-09-2007 14:53

Team Russ -> nej, russhingst må godt bedække hoppe af anden race, hvis russ er godkendt til indkrydsning i det andet avlsforbund. Det kan være sportspony eller pinto. Så vidt jeg ved da...

Selvfølgelig kan det aldrig blive et afkom der kan kåres i russforeningen. Men som sportspony eller pinto kan den stilles. Man kan jo være heldig og få nogle af russets gode egenskaber i sin krydsning, og det er jo ikke så dårligt :)

Mvh Signe

0
0
Svar på denne tråd

Hingst
Forfatter: 
Dato:  24-09-2007 12:59

Hvad med bonanza. der er også bjerregårds lamour der er helt ung men rigtig fin. han står ved langå

Hanne

STALD LUNDEN

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider