Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fravænning?
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 21:17

Ja sagen er den at jeg skal på ridelejr i efterårsferien (og glæder mig iøvrigt rigtig meget ;-) ). Men mit problem er at jeg godt kunne tænke mig at få Omira med, men at Olivia kun er 4½ mdr. til den tid. Så mit spørgsmål er: Kan vi godt vænne hende fra allerede der, eller er det for tidligt? Omira er jeg ret sikker på ikke vil sige noget til det. Olivia spiser godt med græs og er da også begyndt at få foder. Omira er allerede så småt ved selv at begynde fravænningen, ved at dreje rundt og løfte bagbenet osv. nogen gange når Olivia vil die, men andre gange får hun selvfølgelig lov :D

Nå garvede avlere, hvad siger i til det? :)

MVH.

Carina med Omira

- Og nu også lille Olivia

0
0
Svar på denne tråd

fravænning
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 21:56

jeg mener det er fortidligt, medmindre der er en grund til at fravænne...

Selv har jeg prøvet at fravænne tidligt 2 gange - en pga at føllet voksede for kraftigt og derfor havde behov for at få styr på indtagelsen, og en fordi hoppen fik yverbetændelse - begge gange er det dyrlægen der har "ordineret" dette

Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 22:45
Ja min holdning er også at det er for tidligt.

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Den frygtede lungebetændelse Rhodococcus hos føl, står bekrevet på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Fravænning
Forfatter: 
Dato:  24-08-2007 23:22
Jeg mener også det er for tidligt. At hoppen nogle gange siger fra er helt normalt, også selvom føllet ikke er ret gammelt.
0
0
Svar på denne tråd

Heeej
Forfatter: 
Dato:  25-08-2007 06:53

Tak for jeres svar :)

Kan der ske noget ved at fravænne dem så tidligt? Altså jeg mener ved kattekillinger, kan der jo komme problemkatte ud af det.. Jeg spørger af ren og skær uvished ;)

MVH.

Carina med Omira

- Og nu også lille Olivia

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-08-2007 12:12

Jeg vil bestemt ikke gøre det.. Jeg vil vente til føllet er 5 til 5½ måned gammel. Det afhænger også meget af hvordan hoppen ser ud. Om den er meget medtaget af at amme.

Min dyrlæge sagde til mig at hoppeføl skal gå til de er 5½ måned gammle og hingsteføl gerne til de er 5 måneder gamle.

Det er så først i den overnævnte alder man tager føllet fra om natten kun, og de så går på fold sammen om dagen indtil føllene er 6 måneder..

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

www.elbkgaard.dk

Billigt rødt hingsteføl sælges!

Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn!

Venter Aljano-føl 1. maj 2008

MINI-WRAP SÆLGES!!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider