Hej Trine! Det kan väre svärt at se på en hoppe om hun er i fol eller ej. det er ret individuelt hvor tykke de bliver, og hvor hurtigt maven vokser. Men 5-6 mdr. henne, så kan man nok begynde at se det, som at hoppen bliver rundere om maven bagtil.
Jeg tror godt nok ikke det er så sandsynligt at hun er drägtig, hvis hingsteföllet kun har väret 6 mdr. da de gik sammen.....men muligheden foreligger vel.
Man skal jo aldrig sige aldrig. Du kunne jo evt. få en dyrläge til at märke på hende.
Har du tänkt på om det måske kunne have väret en vallak der havde bedäkket hende, da du opdagede at hun var spräkket bagi? Eller hun kunne väre blevet bidt af en af de andre heste, det kan jo godt gå lidt vildt til når der kommer nye i en flok.
Jeg tror ikke at du kan kräve hverken at stedet eller hingsteföllets ejer skal betale noget til dig, HVIS din hoppe skulle väre i fol. Du var jo vidende om at hun gik på folden sammen med hingsteföllet, så jeg vil nok mene at det må väre dit eget ansvar.
Held og lykke med hende uanset hvad det bliver.
Gotlandsrusset er Sveriges oprindelige pony. En rigtig børneven med stor personlighed Se den danske avlsforenings hjemmeside her:http://www.gotlandsruss.dk(y)