Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

ifol men hingstegal
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 11:29

min fjorhoppe er ifol 5 mdr henne.

men i går var hun hingtegal, ikke længe lidt strint og lidt blink. men hverken hingst eller "gammle hingst2 blev kasteret som 5 års viser interesse for hende

det er førstegagn huner i fol. kan hun være falsk hingstegal?

Bedækning ved wales sec. A tilbydes.

Ponyhingste føl/vallak sælges.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 12:26

ja hun kan godt være "falsk" hingstegal, jeg har hørt om en hoppe der tog imod hingsten selvom hun var 10 måneder henne, hun fik et velskabt føl.

Hilsen Gitte

Sønderkærgaard

Der er ikke noget så skøn som fjordheste :-)

Se min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er faktisk
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 19:38

også lidt nervøs, for min hoppe skal være 4½ måned henne, men virkede hingstegal her til eftermiddag.

Hun er scannet 2 gange, anden gang faktisk fordi hun var hingstegal, men der var tydelig føl begge gange. Nu skal jeg så have hende håndprøvet påfredag, for at være sikker.

Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.

0
0
Svar på denne tråd

Tænker lidt..
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 13:47

Nu kender jeg ikke lige situationen, hvor hoppen viser tegn på at være i brunst. Men jeg så en hoppe et år, som gik og blinkede og sjat tissede. Hun skulle meget gerne være i fol, så jeg troede hun måske kunne have tabt det.

Og da hun var mor til min hingst, som gik på fold med hende, tænkte jeg, åh nej, og hev min lille hingst ud i en fart.

Men dyrlægen beroligede både avler og mig, og sagde at det var noget førerhopper kunne finde på, og at det var meget normalt. Hoppen nedkom da også med et velskabt hingsteføl. :-)

Hilsen

Heidi

"If you don't design your own life plan, chances are you'll fall into someone else's plan. And guess what they may have planned for you? Not much."Jim Rohn
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 15:11

Min pinto hoppe har vi ifolet iår da hun kom hjem viste hun brunst tegn på 17 dagen, så hun blev helt naturligt smidt til hingst igen, men kom hjem dagen efter da hun var blevet scannet drægtig..

Så ja de kan godt vise brunstegn selvom de er ifol.

Hun har dog ikke gjort det mere end den ene gang..

Hun er 5 måender henne nu

Anja

STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK
Sælges: hoppeføl fra Marts 07 f: Kanudos xx MF: Ragazzo
Hingsteføl fra Maj 07 F: De Noir MF: Ragazzo

0
0
Svar på denne tråd

Håndprøvet
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 20:26
Nu har jeg fået håndprøvet min hoppe, og hun er stadig drægtig trods tegn på brunst.

Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.

0
0
Svar på denne tråd

brunst
Forfatter: 
Dato:  21-08-2007 23:16

Min hoppe viste også en smule brunst drægtigheden igennem, ikke ret meget men tissede og blinkede, når det var tid til brunst..

Jeg var ved at gå til af nerver, hun var scannet drægtig på 17 og 90. dagen, og fødte da også et skønt hoppeføl præsis til tiden.

Min dyrlæge sagde det var helt normalt, og at der er en del hopper der viser en smule brunst tegn.

Held og lykke med dit kommende føl

Uddannet Hestemassør & Dyrekinesiolog www.naturmagi.dk

0
0
Svar på denne tråd

bedre brunst?
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 08:30

Min hoppe har vist en meget bedre brunst efter hun er blevet drægtig end inden

I foråret skulle jeg virkelig være opmærksom på hende før jeg kunne fange måske et enkelt blink. Nu render det ud af hende og hun både hviner og blinker som en gal? Jeg var sikker på hun havde mistet føllet for længst, men dr. dyr siger den stadig er der - så det vælger jeg at tro på

Jeg ved ikke om hendes bedre brunst har noget med årstiden at gøre, eller det simpelthen er fordi hun er ifol, men jeg blev i hvert fald noget ærgerlig første gang indtil den gode doktor havde været forbi.

To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been.

- Benjamin Franklin

0
0
Svar på denne tråd

jubiii
Forfatter: 
Dato:  22-08-2007 10:12

Micha blev håndprøvet i går. og der er stadig føl. dr. dyr sagde at jeg ikke skulle tænke på hun kom i brundst. der går trodsalt hingst på den anden side af hegnet.

så hun er bare en balademære og viser falsk brunst

1000 tak for jeres svar alle sammen

Bedækning ved wales sec. A tilbydes.

Ponyhingste føl/vallak sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Hvinsk...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 16:54

...En hoppe kan jo også være hvinsk. Altså gå og strinte og blinke konstant, også udenfor brunst-perioderne.

Jeg ahr en idé om, at min egen tinker er det, når hun er ifol. Har haft hende ved hingst to gange i år (hun er afsted tredje gang lige nu - krydser fingre), og efter anden gang var vi ret sikre på, at hun var ifol. Da hun kom hjem begyndte hun at virke brunstig, selvom det slet ikke skulle kunne lade sig gøre på dét tidspunkt. Efter en meget kortere periode end normalt, kom hun dog desværre rigtigt i brunst.

En anden hoppe på folden (førerhoppen) virkede samtidig brunstig, selvom hun var scannet i fol for flere måneder siden. Hun blev håndprøvet og var da gud-ske-lov stadig i fol.

Så det kan altså snildt ske. Jeg selv panikkede første gang, jeg så det, men det er der nu ingen grund til! ;)

Stald Kolind

Sælges:

- Angloaraber-hingst efter Brahim OX

www.kijofreg.dk

www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbruger.asp?userID=13180

0
0
Svar på denne tråd

Hvinsk
Forfatter: 
Dato:  23-08-2007 16:58
En hvinsk hoppe kan ikke være drægtig, da det skyldes kludder i hormonerne.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider