Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Øv. Dyr inseminering-ingen føl.
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 17:23

Har lige betalt 7000kr. for 1. rate og div. hos Don Romantic. Hoppen er insemineret første gang den 13. juli og hos Blue Hors får man overført 1. rate til næste år hvis man inseminerer første gang efter 15. juli. Jeg troede grænsen gik ved 1.eller 10. juli .

Så det var et meget dyrt forsøg for en hoppe der ikke kom ifol. Hvor er det bare ærgeligt. Ved godt mange har mistet større beløb på dette område men det er bare en skam alligevel. Havde slet ikke forsøgt i år hvis jeg havde vidst det. Men der er jo ikke noget at gøre ved det. Ellers havde jeg nok valgt en anden hingst i år med nogle betingelser der passede bedre med datoerne for inseminering. Men jeg kørte som sædvanlig til Blue Hors både fordi de har en dejlig hingst men også fordi jeg har fået en rigtig god behandling alle årene og naturligvis også år. Det er bare mig selv der er et fjols . I det mindste har jeg en chance for at flytte insemineringen frem til næste år fordi hoppen er tom. Men hvor bliver det bare en kedelig sommer 08 for mig . Er der andre der ærgrer sig gul og grøn ligesom mig eller er i bare alle heldige og har drægtige hopper. Til jer der stadig mangler at scanne så krydser jeg fingre for det går bedre med jer

0
0
Svar på denne tråd

føler med dig
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 18:06

det er bare surt når der er så snæver en skæringsdato... selv har jeg ikke haft det mest optimale år for ifoling.. min ene hoppe blev uren og skulle syes, samt efter en brunst troede hun at hun var drægtig, så måtte sprøjtes igang.. da hun efter 3 forsøg ikke var i fol og stod med et æg, forbarmede Højagergård sig og da de lige havde en portion liggende efter Don Diego prøvede vi lige ham... selvom det var efter de havde "lukket".. og sørme om hun ikke er scannet drægtig på 20. dagen dejligt..

desværre var der ikke meget held med at prøve mor i følbrunsten.. så hun bliver min ridehest når Tanje skal på "barsel"

så selvom jeg har brugt alt for mange penge på den ene er det heldigvis endt med gevinst.. håber den bliver derind indtil næste sommer og kommer ud i fuld vigør..

jeg vil sige at jeg har fået en SUPER service på Højagergård og kan kun varmt anbefale dem...

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 18:14
Det lyder rigtig godt det lykkedes for dig. Overvejer også Højagergård næste gang. De har nogle stykker der godt kunne være noget til min hoppe. Har også kun hørt godt om stedet men har nu heller intet at sætte på Blue Hors. De har altid været super søde og hjælpsomme mht. hingstevalg.
0
0
Svar på denne tråd

Aftale
Forfatter: 
Dato:  13-08-2007 18:46
Vi har en hoppe der har folet 24. juni i år, og vi havde da overvejet at lade hende springe over. Men fik lavet en aftale med Nørrelund Hingstestation om at vi forsøgte i følbrunsten, og ellers ventede til næste år. Men hun var da drægtig på 21 dage, ås nu venter vi bare på en håndprøve på 50 dage.
0
0
Svar på denne tråd

ring og snak med dem
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 17:12
Ring og snak med dem medmindre det selvfølgelig er det du har gjort. Det er trodsalt en del penge det drejer sig om. Godt nok kan de jo ikke give efter for alle som har fået første inseminereing inden 15. juli men d. 13. er ganske tæt på d. 15. og så mange kan de vel heller ikke have som ligger lige på grænsen og ikke er blevet i fol. Det værste er at du får et nej.
0
0
Svar på denne tråd

ved det godt...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 17:24
Har skrevet en mail til dem idag og forhørt mig om hvordan og hvorledes. Har ikke fået svar endnu men hvis jeg ikke hører noget fra dem prøver jeg at ringe. . Ville ønske jeg havde prøvet at stille et krav som Charlotte har gjort, men jeg var nok lidt for usikker til at turde. Men det sker ikke igen for det var dyre lærepenge ikke at lave en aftale først
0
0
Svar på denne tråd

så surt...
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 21:45

det er altså bare nogle ærgelige penge - for ingenting. Nok især fordi man havde håbet at de skulle forvandle sig til en deejlig lille følle!

Jeg synes du skal presse på, for at få 1. rate videre til næste år. De har jo ingen nærmest udgift haft på dig, med den ene inseminering! Synes du har fortjent en chance mere for dine penge.. Især når der kun er tale om 2 dage / en inseminering!

Lundschen

Med Supermulerne

Winthers Windsor og La Belle

0
0
Svar på denne tråd

ja snak med BH
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 22:07
Jeg ville også snakke med dem, jeg har nemlig hørt en lille fugl synge om at det ikke betyder så meget om det er lige den 15 der insemineres første gang...

Folealarm udlejes

kontakt mig pr mail: herlev_mori@hotmail.com

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 14:24
Endnu engang tak for jeres svar. Har ikke hørt noget fra dem så jeg prøver at ringe i løbet af et par dage og hører om de vil hjælpe

Smukt Don Romantic hingsteføl sælges. Fuks med aftegn. Højtstillet og meget velgående.
0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  15-08-2007 22:18

...min drægtige hoppe døde for næsten 14 dage siden! Så det var også insemineringspenge lige ud af lommen - men det værste er selvfølgelig tabet af min hoppe, som jeg bare SAVNER!

Men i dit tilfælde ville jeg da også kontakte BH igen og høre ad - det kan der jo ikke ske noget ved.

Ellers er der ikke andet at gøre end at prøve på at fortrænge de "sure" penge, der er gået tabt.

Held og lykke med det herfra (og håber det lykkes for dig til næste år!)

Karina
Livet er som en leg - det er sjovt så længe det varer..

Avl & salg af palomino-varmblodsheste
Happy Hero afkom sælges
Palominoføl i 2008 eft.

Blue Hors Diamond Dancer & Zorro Son
www.kvolsbaek.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jubii...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2007 15:33

Jeg har lige fået svar fra Blue Hors og de ville gerne overføre 1. rate til næste år. Er bare rigtig glad nu. Weekenden er reddet . Godtnok bliver det en kedelig sommer næste år men til gængæld kan jeg starte op allerede i april næste år og få tidligere føl end ellers.

til Blue hors

Smukt Don Romantic hingsteføl sælges. Fuks med aftegn. Højtstillet og meget velgående. Videoklip man mailes
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider