Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

At finde den rette avlshoppe - oldenborg
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 10:50

Nu kommer der godt nok stadig til at gå et par år, før jeg starter som hesteavler, da min økonomi ikke lige er til det nu, men derfor kan man jo godt kigge lidt på markedet ;-)

Nu har jeg holdt øje med HNs markedsplads og med jævne mellemrum også www.horse.dk i godt et år, og det er meget sjældent, der er noget, der falder i min smag. Faktisk tror jeg kun, jeg én gang har fundet en hoppe, jeg ville købe, hvis pengene havde været der, og den levede alligevel ikke helt op til mine kriterier.

Det er ellers ikke fordi mine kriterier er så store (synes jeg i hvert fald ikke). Det, jeg søger, er en renstammet oldenborg hoppe i farven sortbrun eller sort, min. 160 cm. høj (dog gerne højere), 3-10 år og kåret med min. 8 i helhed. Prisen skal helst ikke være på mere end 50.ooo kr. (er det overhovedet realistisk i dag?)

Nu gør det jo ikke så meget, at den rette hest ikke er fundet endnu, da jeg slet ikke har råd lige pt, men jeg er begyndt at spekulere over, hvad jeg gør den dag, jeg har råd, hvis jeg ikke kan finde en hest.

Hvor søger man henne ud over her på nettet? Hestehandlere og den blå avis er jo nok ikke stedet, man finder en god avlshoppe. Jeg kan selvfølgelig også kontakte forskellige avlere, men er det ikke mest plage, de har til salg? Og hvis de endelig har ældre hopper til salg, er det nok "kun" de mindre godt kårede hopper.

Hvad gør I, når I skal købe en god avlshoppe? Og skal jeg regne med mere end 50.000 kr. for den rette hest?

Mvh. Julie

---

Medhjælper hos Vodagergård - Medlem af Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Markedspladsen i dag
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 11:50
Der er lige den hoppe du søger ... Og så koster hun 35000 kr noget mindre end du havde kalkuleret med så måske kunne hun være noget??? Held og lykke.

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

Broget hingste føl e. Wyatt Earp til salg

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 12:03

Du har jo ret! Den må være kommet på lige efter jeg havde siddet og kigget.

Men det hjælper mig jo ikke så meget, da jeg som sagt ikke har pengene nu :-( Eller dvs. jeg har pengene til hesten, det er de månedelige udgifter ved at have hest, jeg pt ikke har råd til, og så vil det jo være dumt at købe hest.

Men hvor er hun altså skøn :-)

---

Medhjælper hos Vodagergård - Medlem af Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Snak med avler
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 12:07
Måske kan du købe hesten og betale billig opstaldning der hvor du arbejder - måske en løsning.

Hvor verdens behov og dine talenter mødes,

der findes dit kald !

R.I.P. Monti Juli 1999

Broget hingste føl e. Wyatt Earp til salg

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 12:16

Vodagergård har ikke plads til flere, før de får lavet stalden, og med den fart de har haft med det projekt ind til videre, kommer der vist til at gå nogle år, før den stald er færdig .

Men altså, hvor er hun ellers bare helt perfekt. Stamtavlen er også lige efter mit hovede.

*suk* Jeg skulle vist aldrig have lavet denne tråd ;-)

Mvh. Julie, der vil gå ned og købe et skrabelod, så snart jeg har fri fra arbejde, så må skæbnen bestemme :-)

---

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-08-2007 14:40

Så er skrabeloddet købt og skrabet :-) Der var 20 kr. på, så det blev byttet til et nyt skrabelod.

På dette var der sørme også 20 kr. på, så det blev også byttet til et nyt lod.

Denne gang var der dog ingen gevinst, så ingen hest til mig i dag ;-)

Mvh. Julie, der nu vil holde sig væk fra markedspladsen til der rent faktisk er råd til hest. -Hvis jeg kan ;-)

---

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider