Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hoppekåring
Forfatter: 
Dato:  24-02-2003 12:57
Jeg har kig på en lækker DV hoppe, som har fuld stamtavle - mor kåret i DH og far er avlsgodkendt og derfor kan hun jo (teoretisk) kåres. Mit spørgsmål er: hvad det ca. vil koste at få sin hest kåret ? Skal man have en proff. til at vise hesten, eller ...
Håber nogle kan/vil svare mig

0
0
Svar på denne tråd

Re: [KåR] Hoppekåring
Forfatter: 
Dato:  24-02-2003 18:09
Dansk Varmblod's hjemmeside kan du læse alt om hoppekåring, regler, priser og steder. (Vælg "organisation, regler" i menuen)

For at stille en hest til kåring, skal ejer være medlem af DV. Unge under 25 år: 85,- Over 25 år: 1160,-

Hoppekåring (uden rideprøve): 340,-

Men husk også at det ikke er nok at hoppen har stamtavle! Den skal også have en god gang og et godt eksteriør (set med DV's øjne). Ellers er det spild af penge.

Held og lykke!
Helle
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-02-2003 21:44
lige en rettelse: pris for kåring er omkring 1100kr ca. og ikke 340kr som Helle har skrevet.

hvis du vælger eksteriør kåring kan man sagtens selv, men det kræver selvfølgelig noget træning for at lære mønstring af sin hest... er moderen kåret i DH er det jo ikke så ringe, at faderen kun har avlsgodkendelse forhindre ikke din hest at komme i DH hvis eksteriøret vel at mærke er til det.

B-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-02-2003 08:26
det er ikke nok kun at have medlemskabet "ung i dansk varmblod" som koster ca 300 kr, man skal have det helt dyre til ca 1100 kr, for at må stille heste til kåring.

men prøv at læs min tråd lidt længere nede, jeg har nemlig stillet noget der ligner det samme spørgsmål.

hvornår regner du med at have din med ?

:-)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-02-2003 10:13
Sagen er den, at jeg har kig på to hopper - den ene er kåret i DH, mens den anden er ukåret, men den er absolut kårings/avlsemne. Derfor vil jeg gerne vide hvad det koster at fremstille en hoppe. Hvis jeg nu vælger den ukårede hoppe, så skal hun fremstilles på et eller andet tidspunkt.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-02-2003 00:07
hej janne

du skal regne med ca 3000 kr hvis du selv vil fremvise din hoppe til eksteriørkåring.
dv-medlem ca 1100 kr, kåringsgebyr ca. 1000 kr og så kommer opstaldning, transport, leje af trailer, diesel osv...
og endnu dyrer bliver en sadelkåring...

jo jo - dv ved squ godt hvad de vil have ......

mvh line
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider