Hej jeg hedder Amanda og er 14 år gammel, jeg har lige købt et føl der stammer fra, Mosegårdens Kejser og Anna Bell Kongehøj.
han er 1 år gammel, og skal til hingste-Kåring næste år.
Han er virkelig en dejlig Hingst, Han er stille og rolig.
Jeg kan sige Hvorfor jeg valgte det skulle være ham.
Det var fordi, en dag havde jeg en aftale med Stine med kejser, hvor det var jeg skulle ride på ham. Efter jeg havde redet, så kom peder ud, Og min mor sagde jeg i næsten al min tid havde ønsket mig et føl, også begyndte de at snakke om føl, men så sagde Peder, han havde et føl til salg, og det var så dande, min mor sagde vi skulle tænke over det.Jeg var vild, or jeg ville så gerne have ham. Jeg snakkede med min far, han var ikke så meget med at jeg skulle have en til hest, men jeg var bare så glad, og jeg ville så gerne have ham, og det var så der min far sagde ja til det.
I starten da jeg havde købt ham, var han meget sky, han ville næsten ikke snakke på folden, han gemte sig bare.
Men efter noget tid, begyndte han og komme hen til mig, fordi jeg havde taget ham ind, og kælet med ham værd gang jeg kom der ud, og nu han er bare blevet en kæle gris 
jeg er bare så glad for ham, han er bare en nusser.
Det kan godt være han er meget lys i det, men det går 
Men jeg håber han bliver som min anden fjordhest, som går dressur, og ikke er bange for noget 
Men her er et billede af mit dejlige føl dande, farven er ikke så god, for det er taget på min mobil 
Billeder kommer