Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hertug dominerer til VM
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 20:37

Har netop siddet og læst i Ridehesten Hippologisk 08/07 at Blue Hors Hertug - Årets Hingst i Dansk Varmblod 2007 - tegner sig for over halvdelen af de udtagne heste til VM for ungheste i dressur, fordelt med 2 i hver aldersklasse.

"Hertugs afkom synes at være præget af en stor ridelighed, lethed og følsomhed, ligesom de er i besiddelse af tre særdeles gode gangarter, hvor skridten ofte er i særklasse."

.. Og endnu en gang sidder man og bare her og undrer sig over at Hertug næsten ikke bruges i avlen mere - hvilket spild for den danske dressurhesteavl!

Håber at det i fremtiden vil blive muligt at få frisk sæd efter ham igen, så han forhåbentlig vil blive brugt mere.

Hilsen

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

følger med dig
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 20:57
har det på præcis samme måde som dig os supe mange til 4-5-6 års championat er bedst og afkom af ham han er supre fantastisk ska helt klart kigge på en hertug næste gang jeg leder efter hest
0
0
Svar på denne tråd

For mit vedkommende
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 22:08

Jeg synes det er en stor skam at han kun er tilgængelig på frost, det afholder i hvert fald mig fra at bruge en hingst.

Mvh. Karen Thing Thomsen

Avl af Danske Sportsponyer og Varmblodsheste

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider