|
|
| Olympic Ferro, små, men gode afkom? |
| Forfatter:  |
Sørine |
| Dato:  |
07-08-2007 19:25 |
|
Ja, så er jeg på udkig efter hest igen, den anden ikke gik igennem bøjeprøve.
Har fundet en virkelig lækker sort vallak efter Olympic Ferro, men jeg ved intet om denne hingst.
Kan huske at charlotte engang sagde at han avlede små "propper" med god elastik i.
Nogle der har afkom efter ham, eller ved noget om ham: karakter, temperament, reultater osv.
Provokerende og yderst levende fisk. (Kun døde fisk flyder med strømen.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| prøv at gå ind her |
tasse ♥basse♥ |
07-08-2007 19:29 |
|
tasse (nu med jordens dejligste hest)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg oplevede |
|
|
et afkom efter ham til 5 års DSA i hvalsø. Super lækker hest, ingen lille prop. Kanon udstråling og gang. Så meget ridelig ud og fik nogle rigtig gode karakterer og en invitation til semifinalen. Jeg ville absolut gerne eje en af hans afkom efter den oplevelse.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaa |
Sørine |
07-08-2007 19:47 |
|
Dejligt at i kender til ham, selvom han er død nu. Han er da mega lækker  Hesten jeg har kig på ligner meget sin far: Han er også kulsort, lignende hoved og rigtig god gang. Desværre er han ikke så høj (163), men han passer perfekt i størrelsen til mine korte ben 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender en... |
|
|
...der har en DH hoppe efter Ferro. Hun er også kun 161 i stg med megen god vilje.
Mvh Nina Nielsen *Ejer af Funder Nørhedes Rasmine* 7/8 renavlet KNN føl sælges! Født d. 21/5 07. M: Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 F: Max Højgård KNN 157 Venter skovkatte killinger ca 13/7 !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaa |
Sørine |
07-08-2007 21:04 |
|
Er der egentlig nogen der ved hvilke karaktere han er blevet kåret med eller en beskrivelse (behøver ikke være på dansk)? Tak for de råd der er kommet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Olympic Ferro |
|
|
Hvornår døde han?? Kan man egentlig stadig få sæd fra ham, hvis ja - er der så nogen der ved om der er en formidler i DK. På DV hingsteliste, står Margit Ørum til at være kontaktperson... Mvh. Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
Sørine |
07-08-2007 23:53 |
|
Michelle: (Undskyld at jeg er for doven til at oversætte )
The KWPN foundation stallion Ferro passed away unexpectedly on Friday morning February 18, 2005. The licensed stallion Ferro, who is called the "Black Pearl" by the KWPN, suffered from a severe colic attack and died at the equine clinic in Kesteren, The Netherlands, due to a stomach collapse. Ferro was 18-years old.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cai Zar |
|
|
Jeg har en hingst på 2,5 år efter ham. Sort med tre sokker og stor blis. Meget smuk, ædel, gode gangarter, men tegner ikke til at blive særlig stor...er ca 155 pt. Han er ud af en araberhoppe, men farmands gangarter har slået igennem her også. Han har et fantastisk temperament. Der er et følbillede af ham på præsntationen.
DEJLIG LILLE SKOVTURSHEST SÆLGES ELLER UDLÅNES -SE PRÆSENTATION VÆRELSE ELLER LEJLIGHED SØGES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er |
|
|
faktisk en artikel om ham i Ridehesten 06/07
Hestens farve er en smagssag. Den kan ikke diskuteres.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Olympic Ferro... |
|
|
Jeg har ikke et afkom af denne dejlige hingst, men et barnebarn. Du kan se Twister inkl beskrivelse inde på min præsentation - under Twisters egen profil er der også et par billeder. De afkom jeg har set efter hingsten har været særdeles velgående og med et godt og velafbalanceret temperament, dog alle knap så store - de afkom jeg har set har desuden være kompakte heste, med med tilpas luft under sig. Held og lykke med købet. Som Lamos siger er der en større artikel i ham i et af de forrige numre af Hippologisk.
Mvh Juliette Salg af OX-hingste af høj kvalitet. Bedækning ved avlsgodkendte hingste tilbydes Stolt ejer af Shulay Gold Fever, Dalí SS, Perseus, Shaklan, Twister, Pyrit og Sisca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaa |
Sørine |
09-08-2007 01:41 |
|
Lige et billede af hesten jeg har kig på: (Han skal igennem handelsundersøgelsen i morgen, men er ikke bekymret, sælger har haft alle fire ben og ryg i røgten.)  Det er ikke mig på ryggen.  4 år, en 163, gode gangarter, rolig, og virkelig sød. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har også en nykastereret vallak efter ferro. Han har også et super temp, dejlig vågen. Han er målt til 161 i stg. Du kan se videoer på min hjemmeside, den er taget sidste forår mens han var ved at komme sig over en skade i hoften. www.123hjemmeside.dk/Fjellebrogaard/ 2027969 Mvh Kit
Vallak efter Olympic ferro udlånes
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørger nok lidt dumt |
|
|
men jeg har også kigget på denne vallak og så vidt jeg forstår på Landlyst hjemme side er den ikke efter Olympic Ferro, men en søn efter Ferro, som ikke er kåret og derfor er der ingen papire på dem. Er det mig der tager fejl?
MVH Anita H. Damm Hingste føl efter Michellino/Don Schufro. Se billeder på min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Anita... |
|
|
Har ganske ret,jeg har lige kiggede på annoncen på horse.dk,og der står dette : " efter en Ferro søn, dog uden papire ".
Venter Swarovski føl d. 23 maj 2008
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaa |
Sørine |
09-08-2007 15:11 |
|
Jo, det er rigtig nok det var mig der havde misforstået teksten (så den kl. 01.00  ), men han er farfar. Men han ligner ham rigtig meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaa |
Sørine |
09-08-2007 15:14 |
|
Jeg får stamtavlen sent her en af dagende. Han er ikke registret Hingsten er kåret, moren ved jeg ikeke. Hvis den ene af forældrene er kåret hvilken farve pas for man så lavet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen... |
|
|
Der kan kun laves konkurrencepas på sådan en hest,og den vil være med ukendt herkomst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaa |
Sørine |
09-08-2007 19:15 |
|
Jeg undre mig bare lidt.
Moren er kåret i DV (har lige snakket med avler) faren er kåret i hollandsk varmblod, men hesten er ikke registreret endnu, derfor har den ingen papirer.
Kan jeg registrere den og så få lavet blåt pas?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestepas.. |
|
|
Ja det kan der formentlig godt,men du er ude i en noget dyr omgang,for det kræver DNA test af ham selv,plus både hans mor og far. Og så vil han kun få LU papir,idet man ikke kan søge om brug af udlandsk hingst med tilbage virkende kræft. Jeg må indrømme at det ikke var noget jeg ville kaste mig ud i,det er næsten spild af penge på en vallak. Hvem er faren,og hvad er grunden til at så gammel en hest ikke har fået papir inu?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
Sørine |
09-08-2007 21:07 |
|
Jeg er helt forvirret. Jeg havde ikke helt styr på det før, men det har jeg nu:
Far: DVH Figaro 706 Mor: Har jeg ikke fået noget afvide om endnu, hannovaraner. Morfar: Master, Hannovaraner, tyskland, kåret.
Min hest er fra en rigtig dygtig hygge avler, der simpelhen ikke havde orket (73 år) at lave papirene (han er super ærlig, så tror ikke han snyder). Det er selvfølgelig ikke så vigtig da han er en vallak, men da jeg skal starte distrekts stævner næste år, skal jeg jo bruge er pas, men jeg kender ikke reglerne omkring registrering. Hvis jeg alligevel skal bruge penge på at få ham registreret kan jeg vel ligeså godt få lavet et blåt pas i samme omgang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Papir... |
|
|
Når hesten er efter Figaro,ville jeg forhøre mig om han stadig har bedækningsattesten. Men der er nok ikke nogen vej uden om,end at vallaken,og dens mor skal DNA testen. Figaro er DNA testet,og de oplysninger ligger LU inden med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalalaa |
Sørine |
09-08-2007 21:39 |
|
Uha, det lyder kompliceret, avlshoppen er solgt. Ved du hvad det koster at få lavet et blåt pas med dna af moren eller et konkurrencepas?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Problem |
|
|
Der er lige det problem at Figaro's eneste registrede årgang er 5 år, så der vil ikke kunne laves stamtavle på den omtalte vallak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
Sørine |
09-08-2007 21:47 |
|
Okay, ja så bliver det et problem, men det gør heller ikke så meget. Jeg kender hele afstamningen, men der kan altså ikke laves papirer på det.
Hvad koster en almindelig registrering + konkurrencepas?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|