Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl foder
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 20:08

Hvornår stopper man med at bruge føl foder?

Jeg har lige købt mit første føl og jeg er vildt i tvivl hvilket foder der er bedst for ham. Lige nu får han videbæk hestekraft ekstra og så får han kobber compleks fra blue horse og ekstra kalk. Skal jeg fortsætte med det når jeg får ham hjem eller noget andet?

Kunne godt bruge en masse gode råd :)

0
0
Svar på denne tråd

Baileys foder
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 20:37
Jeg fodrer min avlshoppe, plage og føl med noget der hedder stud balancer fra Baileys horsefeed. Det kan gives helt til de skal i arbejde som 3 års. Det er sandelsmosegård der forhandler det i Danmark, som de eneste. Det er super godt, og de skal ikke have ret meget af det for at være dækket ind med alt vitaminer og mineraler. Klart en anbefaling.

MVH

Anita H. Damm

Hingste føl efter Michellino/Don Schufro. Se billeder på min præ.

0
0
Svar på denne tråd

De fleste plagfoder produkter
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 21:50

starter omkring 10-11 måneders alderen.

Jeg vil sige det er smag og behag, hvad der er bedst, personligt har jeg gode erfaringer med Spillers, Salvana og selvfølgelig Marstall. Men om du bruger Pavo, D og H, Spillers, Eggersmann eller Marstall mener jeg er lige meget, da det alle er kvalitetsfoder. Dog mener jeg man skal holde sig fra de mange "lokale andelsblandinger". Men af de andre er det et spørgsmål om økonomi og smag/behag.

Marstall er kommet med et nyt produkt til plage her i foråret, Young Stock, som er rigtig godt. Du ka læse mere om det på www.marstall.dk

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe dækket med foder op til kåring ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

tak tak
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 16:35

Tak for jeres svar, men er stadig i tvivl hehe.

Kan jeg fodre ham med en blanding med havre,hvede,raket mineraler blandet sammen? og så noget følle foder der vist hedder fase 2 udviklingen. Det foder de med der hvor jeg skal have ham hen og stå. jeg kunne jo bare give ekstra kalk og vitaminer ved siden af. eller hvad ? :) hjææælp hehe

0
0
Svar på denne tråd

hej... :D
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 19:43

Hej malene.. hehe går udfra det er dig.. :) Et føl/plag må helst ikke få for meget stivelse indhold, da det kan give vækst problemer som OCD... Så pas på med det.. jeg bruger til Desire.. et føl foder fra brogården.. som hun skal have i en periode.. og derefter på noget andet følfoder blanding.. :) brogården har forskellige faser til føl og plage... en plag skal have plagfoder til den er 12 mrd.. der er vigtigt, da det er der den vokser meget, og kan få vækst problemer.. :) så sød på brogården.. :) og evt skriv og snak med dem om hvad de kan anbefale af foder.. :)

Jeg vil ikke anbefale dig at bruge videbæk... det fik mine to også..men de manglede endel i foderet.. og tabte sig endel af det også, så find noget foder hvor der ikke er for meget stivelse i.. :)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 21:58

ikke bruge korn til et føl. Som Stine skriver, så kan det let give væksforstyrelser, da de slet ikke kan optage stivelsen i korn. Jeg vil heller ikke bruge Videbæks Foder.

Kan varmt anbefale Fase 1 fra Brogården eller Suregrow.

Mvh. Lene

Fjordhoppeføl efter Ågerupgårds Kikki & Idon Busklund. Sælges.

Part søges til Kikki. (Evt. udlån og kan evt. købes i 2009.)

Jubiii. Venter 2 føl næste år.

0
0
Svar på denne tråd

Få lavet en foderplan
Forfatter: 
Dato:  06-08-2007 22:24

Det er ikke ligemeget hvad man giver føl og plage. Og du kan virkelig ødelægge meget ved forkert fodring.

Kan anbefale Stud and Youngstock mix fra Spillers. Ikke det billigste, sikkert heller ikke det dyreste, men hestene vokser stabilt og jævnt og ser pæne ud i pels og huld. Spillers kan også hjælpr dig med at lave en foderplan til din hest.

0
0
Svar på denne tråd

puha...
Forfatter: 
Dato:  07-08-2007 18:41

Syntes godt nok det er svært. Han skal jo dækkes med alt. Har lige talt med en avler der anbefaler mig at bruge det foder han får nu + havre og kalk. Har hørt meget godt om videbæk hestekraft ekstra og at det skulle indeholde alt hvad han skulle have brug for af minaraler og vitaminer. Hende jeg køber ham af mener også jeg skal fortsætte på den måde, hun har bare ikke nævnt noget om havre. Jeg tror jeg vil prøve at forstætte med det han får og så kan jeg jo altid se om han vokser som han skal og om han bliver tynd eller noget andet.

Flere gode råd modtages gerne! :)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 10:26

Føllene på vores ejendom får PAVO Podo start, og det virker super godt. De får ikke ret meget, men bare lige hvad de kan spise (ca. 150 g dagligt).

Mette Timmermann Kock

Elbækgaard

www.elbkgaard.dk

Billigt rødt hingsteføl sælges!

Forv. stg. 168-172. Masser af aftegn!

Venter Aljano-føl 1. maj 2008

MINI-WRAP SÆLGES!!

0
0
Svar på denne tråd

havre og føl
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 16:39

hører ikke sammen i min verden, og ligeledes har jeg kun hørt dårligt om kombinationen Videbæks Foder og føl...

Jeg bruger selv suregrow fra brogården, og kan også anbefale kraft groove(staves) det er det foder de bruger på ansager dyrehospital, og jeg har også arbejdet et sted hvor de brugte det med sucess

Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

Videbæk.
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 16:57

Jeg ville heller ikke bruge Videbæks foder hvis jeg var dig. Og slet ikke til et føl/plag. Der er for meget korn = Stivelse og Melasse = sukker. Det er en af de billige blandinger og det kan man tydligvis se på fodret. Ligner aller mest et spildprodukt, som jeg aldrig ville tilbyde nogle heste.

Mvh. Lene

0
0
Svar på denne tråd

For at reparere og forebygge eventuelle
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 17:43
bruskskader skal du nok have mellem 150 og 250 mg kobber i en dagsration til en stor hest.Og mimimalt stivese, sukker- vi bruger slet ikke korn til føl og plage.

Det opfylder NÆSTEN intet foder, heller ikke de der anbefales ovenfor, fraset Suregrow, RC og Tms super plus.

De firmaer der ikke offentliggør deres NØJAGTIGE sammensætning på hjemmesiden er efter min mening helt useriøse.

Få lavet en foderplan hos en uvildig, for mange forhandlere ved simpelthen ALT for lidt.

http://www.foderplan.dk

Eva

Kursus med Susan Kjærgård 24-26.8 i Sorø - se arrangementer.

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Hej Eva.
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 18:15

Hvad vil du så anbefale til føl og plage?

Mvh. Lene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger RC
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:22
til alle mine egne og vil aldrig bruge andet. Får vi en kræsenpind ind - så Suregrow en periode. Evt TM super PLUS.De to har jeg brugt her i vinter til en drægtig hoppe som IKKE ville spise noget som helst af det hun skulle.Ikke min egen heldigvis. De passer i foderplanen - men denne ville ikke spise NOK af noget (jo wrap, så den var ikke selv tynd) så den fik halv dosis af hver af de andre.

Jeg bryder mig ikke om Brogårdens fase dit og dat og de andre udenlandske er klamp det meste.

Spillers har dog noget der kan fungere - men dyrt. Med 12-14 heste - øh, så ser jeg også på økonomien. Og man kan simpelthen lave det optimalt meget billigere end alt det smarte.

Dvs BÅDE bedre og billigere. Yes.

Eva

Kursus med Susan Kjærgård 24-26.8 i Sorø - se arrangementer.

Opstaldning tilbydes, ridehus og optimal fodring.

Sælges :
*yndig dansende lipizzanerplag
*stor, sød varmblodsplag e. H. Happy Hero og M +mor
0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes det er nogen
Forfatter: 
Dato:  09-08-2007 22:33

hårde ord du har om så at sige alt foder, Eva.

"De andre undenlandske er klamp det meste". Det er jeg jo lidt uforstående overfor, for så burde det jo ikke kunne sælge, og meget af det rigtig mange år, i nationer som er meget større hestenationer end vi er her hjemme, og som ikke har problemer med hverken holdbarhed hos hestene, eller den gennerelle sundheds tilstand.

Faktisk havde jeg en dyrlæge for nogen år siden, der bla. sagde at han i England, da han boede der, så 2 kolik tilfælde om ugen, og her i Danmark 2 gange om dagen. Det er jo et kendt faktum at både Englænderne, Tyskerne og Hollænderne er foran os på mange punkter, så jeg tror nu ikke de fodre deres heste med klamp.

Meget fodring går ud på sund fornuft, selvfølgelig skal hestene være dækket ind, men der er utrolig mange der går op i det ene og det andet i kraftfoderet, men hvor mange af dem får taget jordbundsanalyser og analyser af deres grovfoder ?? Ja, og hvor meget ka man igen bruge det til, du ka tage en prøve i den ene ende af ballen og en anden i den anden af en bigballe, og få forskellige resultater.

Fodring er ikke en videnskab, men en kunst.

Annette

Escapology T, nu til avlsbenyttelse for de danske hopper !!

Forhandling af Marstall foder !!

Er din hoppe dækket med foder op til kåring ??

Se mere på

sitecenter.dk/stutteri-taldorf

Inseminering tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Eva RC
Forfatter: 
Dato:  10-08-2007 21:03
Har du et link til RC?

To KNN føl sælges, en sortplettet hingst (Ecuador Skrødstrup, Thunder Boy, Aleksander) og en rød hoppe med hvidt kryds, homozygot (Sanders Califf, May Sherif, Thunder Boy).
0
0
Svar på denne tråd

RC link
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 10:31
0
0
Svar på denne tråd

LeneBL
Forfatter: 
Dato:  11-08-2007 22:11
Mange tak, har bedt en af forhandlerne om forderplan og priser.

To KNN føl sælges, en sortplettet hingst (Ecuador Skrødstrup, Thunder Boy, Aleksander) og en rød hoppe med hvidt kryds, homozygot (Sanders Califf, May Sherif, Thunder Boy).
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider