Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Andiamo
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 22:32

Er her nogen der kender Andiamo's sæd kvalitet ?

Hvordan oplever I at han avler (har selv en hoppe og har læst følbeskrivelsen, men vil gerne høre jer) avler han ben eller er de lavstammet hans afkom?

Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

slanke
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 23:01

Jeg har kendt et par andiamo afkom, og min nye hoppe (kommer snart) har fået en del afkom efter ham (4 afkom).

De er blevet ædle og langlemmede, men desværre har 2 af dem ocd.

Det kommer ikke fra moderen, for ud af hendes 7 andre føl hun har fået fejler de intet. Dvs. 2 ud af 4 afkom efter andiamo blev testet (røntgen) og havde ocd. de sidste 2 ved jeg ikke om er blevet tjekket og om de har noget.

Hilsen Christine

0
0
Svar på denne tråd

Andiamo
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 23:20
Min hoppe er efter Andiamo, hun er knap højtstillet nok, men jeg ved ikke om det stammer fra far eller mor. Jeg har både set middelstore heste efter ham, men også ret store (175+) afkom. Så jeg tror det kommer meget an på hoppestammen.
Min har ikke OCD men tilgengæld dårlig ledvæske og er erklæret uanvendelig til ridebrug i en alder af 9 år, inden hun rigtig kom i gang. Om det er arveligt ved jeg ikke, der er ikke nogle "skavanker" på morsiden...
Der er billeder af hende på min præs.

Med venlig hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd

har selv
Forfatter: 
Dato:  04-08-2007 09:18

redet en efter ham, dejlig hest, super temp.

men Andiamo er død for flere år siden og der findes kun frostsæd. da han levede var sædkvaliteten god nok.

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-08-2007 09:56

Se evt www.katrinelund.dk mon ikke der står lidt om ham der..

Så vidt jeg husker ar han testet fri for OCD

STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK
Sælges: hoppeføl fra Marts 07 f: Kanudos xx MF: Ragazzo
Hingsteføl fra Maj 07 F: De Noir MF: Ragazzo

0
0
Svar på denne tråd

Andiamo
Forfatter: 
Dato:  04-08-2007 20:38

jeg ved han er død, det var også frostsæds kvaliteten jeg spurgte mest til.

Har læst det der står på Katrinelunds hjemme side

Tak alle

Håber der kommer flere

Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

Andiamo
Forfatter: 
Dato:  04-08-2007 23:22

Jeg har en 8 års hoppe efter ham. Såvidt vides er der ingen skavanker i benene - er dog ikke tjekket ved røgnten.

Hun er lavstammet (fra moderen) også er der lidt familiehest over hende. Altså hun er lidt lang i kroppen, hvilket jeg har set ved flere af hans afkom. Umiddelbart virker de fornuftige nok i hovedet syntes jeg. Hende af min er lidt sjov men det var moderen også så...

Har ikke hørt om at hans afkom skulle have problemer i forhold til bentøjet, men der vil vel altid være nogle der får lidt uanset hvor ren det er i baglandet!!

Hende af min syntes at avle nogle fornuftige heste, som også bliver bedre end hende selv. Andiamo har lavet et godt stykke arbejde på min syntes jeg da hendes moder blev kåret med 5 i helhed og min er kåret med 7, så det er jo ikke så dårligt :)

Hvis du er interesseret i at vide hvorledes sædkvaliteten er så prøv at give Ib et ring. Han er nok den nærmeste til at svare på det vil jeg tro

Anette

Se føllebølle på vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/staldkalhave

Har fået føl e. De Noir - se ham på www.katrinelund.dk
0
0
Svar på denne tråd

Andiamo
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 20:06

Sædkvaliteten ved jeg desværre ikke meget om, men spørg evt Ib selv, han plejer at være ret ærlig :-)

Min tidligere avlshoppe Hekla har fået et Andiamo afkom - har kun et enkelt dårligt billede på min præs (Herkules). Han var en stor dreng på ca 172 som 4 års - blev aflivet som 5 års da han var blevet slinger af en ødelagt nakkehvirvel (formentlig rullet sig på en sten)... Han var super i hovedet...

mvh. Heidi, Madoll, High-Line & High Hope

Stutteri High

Afkom efter Madoll (avlet af Steffen Madsen) efterlyses

Blå fodertønder sælges - se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Andiamo
Forfatter: 
Dato:  05-08-2007 20:17

Vi har jo et enkelt Andiamo-afkom, en hoppe som har det modsatte "problem" af Anette's hoppe. Annie er nemlig ekstrem kort, så kort at hun har fået slidgigt i lænden, af en dårligt tilpasset sadel.

Men hun er ekstrem smuk og feminin, inden hun blev skadet, var hun en særdeles let ridelig og meget samarbejdsvillig hoppe. hun er ved kåringen dømt som værende lavstammet, men det kan så diskuteres.

Størrelsesmæssigt avler han som sin bror Allegro meget blandet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider