Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fremvisning af føl til skue
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 11:58

Ja nu kommer der lige lidt spørgsmål håber nogen sagkyndige kan svare

Jeg skal have mit welsh hingsteføl med til fyns følskue d. 25 august men har aldrig selv været til noget skue eller ligne så er lidt i tvivl med selve fremvisningen

det er sådan at vi har erfaret at den måde han bedst forstår han skal blive ved siden af mor er hvis man har hans tov foran bringen på hoppen så begge (mennesker) løber på hoppens side væk fra føllet... men så er det at de fleste nok vil sige man ikke kan fremvise et føl med dens træktov foran hoppens bringe (har hørt det er mest normalt at tage tovet over ryggen på hoppen) da det jo evt kan hæmme hendes fremgang (men igen det er jo ikke rigtig hoppen de skal se)

så nu er det jeg gerne vil vide om man må vise dem frem med tovet foran hoppens bringe eller om nogen har en bedre ide?? for det bare at løbe med ham ved hovede kan slet ikke fungere

håber nogen kan hjælpe og på forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd

føl til skue
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 20:11

skal der overhovedewt være snor i føllet ???

Jeg har pt kun DV og Frb, men her er føllene løse efter at have skridtet en omgang...

Hingsteføl sælges:

Don Juan xRDH xLauries Crusador

Højdalgaards Archilles xRDH xBlueHors Romancier

Desuden sælges 1 og 2 års FR hingste (Se: Arthur og Romeo)

0
0
Svar på denne tråd

Over ryggen
Forfatter: 
Dato:  03-08-2007 20:18

Alle welsh-føl fremvises enten med snoren over ryggen på hoppen, eller bag hoppen(2 personer).

Mette: Indenfor Welsh er alle dyrene i ringen på samme tid, derfor kan man ikke slippe føllene.

0
0
Svar på denne tråd

ryggen
Forfatter: 
Dato:  04-08-2007 01:07

jeg var også selv mest til den ide om at have tovet over ryggen træner nu med ham på siden og over ryggen ærger mig over at jeg ikke har kunne træne tidliger men blev desværre kørt ned så skulle igang efter en brækket arm og en del trykkede ribben

men nu skal træningen for alvor igang

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider