|
|
| 2 år og 159 cm? - slut højde? |
|
|
Hej HN'er...
Jeg har en trakehner hingsteplag på 2 år... Han er født i maj 2005. Jeg har lige målt ham i dag, og han var ca. 159 i stang. Han er efter Schampus han er 173 cm i stang, hans mor er 162, og hans morfar Schwadroneur er 166 hans farfar er Karon på 171 cm i stang...
Hvor høj tror i han bliver??
Bliver han højere/lavere af at blive kastereret, eller spiller det ingen rolle??
På forhånd tak!
Knus fra Marie "gud bevare military" (Skriv gerne med spørgsmål vedr. military!) Billederedigering tilbydes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et ca gæt |
|
|
vil være 163-4 cm. Min måler 162 juli 07, som 2 års. Tror han ender på 165. Han var 151 cm som 1 års.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tak for buddet... Vil gerne høre flere!
Han er ren Trakehner, det gør vel også at han vokser senere end andre, og så må han vel også være mindre end andre på hans alder, eller???
Jeh håber da du har ret, jeg vil helst have dem på de ca. 165 cm, men har bare hørt fra andre at han skulle bliver over 170 i stang!?
Knus fra Marie "gud bevare military" (Skriv gerne med spørgsmål vedr. military!) Billederedigering tilbydes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
Mit bud uden at have set hesten er 167 cm... Men det kan jo nemt svinge et par cm til begge sider...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
oki... Det var også mere det jeg havde regnet med... altså knap 170... Det er også en fin størrelse!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vækst... |
|
|
Vores 2-års DV'er plejer at vokse 8-10 cm inden de er færdige. Men det har jo også en del med fodringen at gøre, hvor tidlige de er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min oldenborg |
|
|
min oldenborg vallak var som 2 års 151, og er i dag som 3 års 164, og han ser ud til at tage nogle flere cm, så jeg regner med at han bliver omkring 168-170. oldenborg er jo som regel sent færdige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Puhaaa |
|
|
Så må min plag godt nok blive noget af et skur  Hun blev 1 år d. 27. marts i år, og hun målte da 157-158 cm og hun vokser lige for tiden (ej målt for nyligt pga. hun står på sommergræs). Hendes mor og mormor måler hhv. 160 og 158 cm så det er ikke der hun har højden fra  Hun har fået følfoder fra St.Hippolyt, men har ikke fået foder siden midten af maj, hvor de kom på sommergræs. Både plagen og unghesten gik fra foderet da de kom på græs, så det må være noget dejligt græs vi har 
Helena Mor til Nicolai 221004 Mor til Mikkel 090806 Kommende mor til Spunk termin 080108 (Det bliver så en dreng mere )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Tak for det!! Helena: Er din 1 års 157 i stang??  det er da stort!! er det ik???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min 2 års.. |
|
|
Min 2 års måler 165,5...  Må indrømme jeg også er liiidt bange for hvor stor hun bliver, men det vil tiden vel vise.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
hold da op den er stor Trine... jeg syns min er lidt stor, men din?! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja hun er |
|
|
stor! Men håber ikke hun går over 170, maks172, men jeg har da min tvivl efterhånden...  Godt den er lige så rar som den er stor 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| til trine |
|
|
det er altså bare det vigtigste i mine øjne også at de er rare at omgåes! Min er også frygtelig kælen og fegmatisk... Næsten for meget... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja det er |
|
|
helt klart vigtigt de er sådan - og det kan man roligt sige. Man kan ikke gå på folden uden at have hende "på nakken"  Meeen, stadig - jeg er ikke særlig høj og den størrelse hun har nu ville passe helt fint til mig, men sådan skal det så åbenbart ikke være 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| højder- |
|
|
Vi bør vel alle skrive ned, til en samlet statestik, når vores heste er udvoksede. Jeg tror bestemt ikke min 2 års vil vokse 10 cm mere. DEt lyder godt nok voldsomt. Min 2 års forventer jeg at vokser 3-5 cm mere fra nu. MAKS: Ellers holder den gamle regel med 90% af den samlede højde som 1 års, vist heller ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Størrelse |
|
|
Vores har heller ikke opnået mere end ca. 86% af deres sluthøjde, når de er 1 år. Det tager jeg egentligt som et sundt tegn på at de vokser jævnt gennem hele deres opvækstperiode.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeps den |
|
|
Marie Jeps den målte på sin 1 års fødselsdag 157-158 cm og vi målte hende igen inden hun kom på græs, og da var hun 160 cm og vi kan se hun vokser i øjeblikket. Hun går sammen med 2 på 158 cm og vi er ikke i tvivl om, at hun er klart den største af de 3 - så hun bliver højere end hvad jeg kan nå med mine små ben  Men vi er spændte på, hvad hendes sluthøjde ender med at blive. Desværre fik jeg ikke målt hendes mor da hun var føl/plag, det kunne ellers have været sjovt at se.
Helena Mor til Nicolai 221004 Mor til Mikkel 090806 Kommende mor til Spunk termin 080108 (Det bliver så en dreng mere )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores 1-års. |
| Forfatter:  |
mamai |
| Dato:  |
30-07-2007 13:48 |
|
Jeg mener også vi målte vores 1-års til 157, men vil da lige måle hende igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
oki... Men der er jo også heste der vokser til de er 6 år... Det er især trakehnere, som min jo er der vokser sent, men bør han så ikke blive højere end andre racer, hvis han har den samme højde som 2 års??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jamen dog. |
|
|
Vores 1.års plag blev lig målt til 161 i stg. Han er dælme også langbenet. Hans mor er 166 og faderen 168, så hvor han har det fra, er også uvidst. Men han er også god som dagen er lang  Heldigvis for det.
Mvh. Regina Sørensen *Dressur hest søges*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trakehnere vokser sent? |
AD-Edition |
30-07-2007 15:29 |
|
Jeg synes faktisk ikke jeg har mødt nogle trakehnere der har vokset specielt meget efter deres 3. år. Min egen hoppe voksede 2-3 cm efter hun var tre. Min toårs er godt 165cm, og regner ikke med hun bliver større end moderen på 171cm. Dem jeg kan huske fra stutteriet, de er ikke vokset mere end et par cm efter de blev tre år. Trakehnere indeholder ofte en del fuldblod efterhånden, og de er jo nok nærmere kendt for at være hurtigere udviklet.
Fotografering tilbydes
Besøg vores hjemmeside: www.ad-edition.dk Med fotos fra bl.a. DM i Dressur og diverse TAF arrangementer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vores 1-års. |
mamai |
31-07-2007 09:48 |
|
Vi målte vores 1-års. hoppe i går aftes, vi målte hende til 1.61 i stg., hun må jo så høre til en af de store (høje) af sin alder at være vel, jeg ved jo ikke hvad hun ender med som slutmål, men hun bliver vel nok over de 1.66 i stg.mon ikke ? Det vil passe os godt hvis hun ender med omkring de 1.70.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lille plag |
Louise ♣angelo♣ |
01-08-2007 12:14 |
|
Jeg var inde og læse denne tråd i går. Her blev jeg inspireret til at måle min egen 1 års. Han måler kun 1.45. Han er ikke på noget tidspunkt vokset fra hinanden, det hele foregår stille og roligt. Snakke lige med dyrlægen i dag om det, da han var her alligevel. Han siger også, at han er lille af sin alder, men at den ser rigtig sund og fornuftig ud. Ikke nogen vækstproblemer eller noget.  Han er efter come back og prince mab. Mor- stammen er fuldblod, måske det er derfor han vokser så langsomt. Men det passer mig egentlig fint, er ikke til at de er så store som unge, tror ikke helt de kan holde til det...  Hoppen har tidligere fået to føl, og de er endt med at blive omkring 1.68. så det vil jo være fint, hvis han også bliver det. Louise
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trakehnere vokser sent |
|
|
Ja - jeg har jo haft nogle stykker og de har begge vokset efter deres 3år år. vallak ca. 161 som 3 års. voksede vildt den sommer han blev 7 år ca. 3 cm. og var ialt nået op på 168 cm som slut mål. hoppe ca. 162 som 3 års og er endt som ca. 166 nu som 9 års. Min 2års er kun ca. 160 og håber hun kommer op omkring de 165 (hun er halv fuldblod og har også haft en rolig vækst og ikke været meget høj bagtil på noget tidspunkt.) Som hun er nu er nok det værste hun har været. Mvh Rikke
Stübben Maestoso DeLuxe Bom 29 sæde 17" Dejlig sadel med dybt sæde og stor knæstøtte. Giver en god opstilling og perfekt brug af sæde brugt ca. 6 mdr. pris kr. 9000,- (ny pris kr. 12.500,-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Højde på plage.. |
|
|
Hej.. Min plag fra 15 maj sidste år er pt. 155 cm og jeg håber virkelig ikke han bliver over 170 cm. Både hans far og mor er 169 cm, så jeg regner med han ender der. Jeg har en vallak 75% trakhener. Han var som 3 års 165 cm og som 5 års 172 cm. Den anden vallak 25% trakhener voksede meget lidt efter han var 3 år. Mit Leredo føl fra i år er 134 cm som 3 mdr og det synes jeg er stor. Men dommerne til følskuet kommenterede det ikke. Han har på en mdr vokset 8 cm. Så måske det var derfor han kun fik 7 i galop.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stor åring |
|
|
Min Domingo på 15 måneder måler ligesom Helenas omkring de 160! Jeg er virkelig spændt på, hvor stor han bliver, da jeg synes han er rigtig stor allerede. Jeg sørger for at holde ham lidt til den slanke side for at han ikke skal vokse for hurtigt. Andet kan man vel heller ikke gøre? Jeg har i øvrigt fået udarbejdet en foderplan af Tanja Bromley, så den skulle der være helt styr på.
V.H. Rikke *~* Dressuren er til for hestens skyld - ikke omvendt *~*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm. |
|
|
Min "lille" 2 års Weltjunge hoppeplag måler pt. ca. 1.69 i stg. Men hvis hun har samme voksperioder som sin mor havde så vil hun give 3-4 cm. mere inden hun er fuldvoksen. Istedet vil hun det næste år lægge krop til. Men puha det er jo ligefør man skal have en faldskærm for at komme op og ride på dyret til sin tid 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej allesammen...
Undskyld mit fraværd den sidste tid... Min er jo som sagt 2 og 159, han er meget overbygget, jeg tror han er lidt lille af hans alder, da han har været noget undervægtig en tid pga. misligeholdt overbid(hedder det ikke det?). Jeg tror det har "trukket ned" i hans vækst, han er også ret sløv/dvask, sikkert også pga. vokseværk.
Min dyrlæge siger at man som sådan ikke skal fodre på plage, de skal helst leve af græs og vitaminer. Det har Kaukasus gjort hele sit liv, hvilket måske også kan have en indflydelse?!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|