Hej Anja
De skal helst så langt fra hinanden at de hverken kan se eller høre hinanden og i din situation hvor du ikke kan holde ham inde i hegnet vil jeg mene at du bliver nød til at tage en af dem væk i en periode eller også lade dem gå sammen ude på folden og skille dem af i boksen.
Mit det ene føl stod sammen med moderen på fold indtil det blev solgt som firårs, de stod ikke opstaldet sammen. Der var ingen problemer da de skulle fra hinanden da hoppen nok af natur selv havde vænnet føllet fra.
Jeg vil dermed sige at det er meget vigtigt at de bliver skilt af i hver sin boks når den er så gammel. Har lige købt en 3½ års som stod i boks med sin mor. Da den kom hjem til mig, var det første den begyndte med, at krybbebide, selvom den vist ikke har gjort det før. Dette nok pga. at den blev ført væk fra sin mor, læsset, kørt 250km og opstaldet i ny stald på en dag, så den var godt stresset og forvirret.
Håber du kan bruge lidt af det.
Hilsen Sanne
Vinderen er den flittige, ærgerrige og stædige.
Vinderen er den som kæmper videre trods modgang og som kan bruge nederlaget og tage ved lære af det.