Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Palomino og dun
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 22:59

For 14 dage siden,var jeg ude at se på et palominohoppeføl,hvor moren er palomino og faren er dun.Jeg forelskede mig straks i det 5 uger gamle føl.Moren er Whelsh blanding og kåret i DSP.Faren er også kåret i DSP.

Hvad farve kan dun og palomino give???

Ja,følle så jo meget palomino-agtig ud,men vuptig vuptig.Så i dag skulle vi se følle igen,og minsanten ikke om følle var ved at skifte følpels til helt mørk farve.Stædigvæk med helt lys man og hale.Jeg tror uden at være 100 % sikker, at følle bliver til en choklat-palomino.Det gør vel ikke noget,vel.

Nå,men jeg har altså købt et DSP føl,der bliver stor 1´er pony.

Så er jeg jo nysgerig, efter at vide hvad sådan et føl kan koste.

Er der nogle palominoavler der tør gi er bud.

Følle har fuld afstamning.Jeg kan spore afstamningen helt tilbage til 1900 tallet.

Lige en ting mere.Er choklat-Palomino mere sjælne end cremelloen er.Jeg så en choklat palomino til psa´s kåring i år.Så har jeg set at Supaya også har en.Men det er ikke nogle farveheste, som man ser mange af,eller hvad.

M.v.h. Tanana

0
0
Svar på denne tråd

Ingen genveje
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 08:44

Prisen sættes jo ikke (kun) af farven, - men af eksteriør, gang, forældrenes kåring og præstationer - så helt så let er det altså ikke, som du nok selv aner..

DSP føl sælges for mellem 10 og 40.000,-

Hvem er føllet efter?

*** STUTTERI FREDEN ***

Hjemmesiden opdateret med næste års forventede føl !

0
0
Svar på denne tråd

Extra bonus
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 12:57

Følle er efter Steendirks Darco SPH 158.Som blev udtaget som bedste springhingst i Holsten i 2006.

Kåringsbeskrivelse:

Hingst af god type med middel rammer.God dybde og brede.Udtryksfuldt hoved.Middellang, velformet og velansat hals.Middellang, skrå skulder.Middellang, markeret manke. God overlinie. Langt, velformet kryds med passende hældning. God lårmuskulatur. Lemmerne passende føre og tørre, velformede hove for. Bevægelsen ret god i skridt, god i trav og galop.

Karakterer:8878877888

Teknik:9

Kapacitet:8

Da han er ny i avlen, kender man ikke præstationerne for hans afkom.

Følle´s mor hedder Anjershof Pearl SDS 353.Kåret i 06 med 7 i helhed.Det er hendes første føl.

Følbeskrivelse:

Højtstillet, smuk og feminint hoppeføl.Kønt hoved. Gangarter over middel.God haseaktion. Ligner et lille varmblodsføl.

Min mand har avlet dv i de sidste 35 år,så jeg vil mene,.at han ville kunne se om det er et god føl, vi har købt.Men da vi ikke kender særlig meget til pony/dsp avl.Ville det jo være rat at høre andres mening om prisen.

M.v.h. Louise

0
0
Svar på denne tråd

Umulig opgave ;o)
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 15:59

Uuuh :) Det lyder som et dejligt føl!

Får vi også lov at se et par billeder?! ;)

Ud fra beskrivelsen af både det ene og andet - og uden at have set føllet eller i øvrigt at have forstand på en sk** - ville jeg skyde prisen til omkring 20.000,-

*** STUTTERI FREDEN ***

Hjemmesiden opdateret med næste års forventede føl !

0
0
Svar på denne tråd

Følle bølle billeder
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 16:46

Ang.billeder, har jeg p.t. ikke nogle. Men når hoppe og føl kommer hjem til os, måske engang i næste uge.Ja, så må jeg ud med kameraet og trykke løs.Så det må vente lidt endu.

Tak for buddet.

M.v.h. Louise

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider