Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Brahetrolleborg
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 12:41

Ja så må jeg lægge ud. jeg havde et dejigt lille hoppeføl afsted, guderne skal vide, det gik ikke godt, men jeg er stadig glad for hende og med den afstamning, da håber jeg da på bedre.

Er der nogen der var til egion 3 følskue på Brahetollesborg?

Jeg var afsted for første gang i mit liv. Min datter og mand var godt nok negative, men jeg var faktisk glad, jeg havde en rigig god dag,okay lillepigen var en katatrofe, men jeg syntes at jeg havde en god dag,jeg har forøvrigt hele tiden vist at hun ikke ville gå forest, men havde måskie håbet på lidt bedere, afstmningingen taget i betragting.

Er der ingen andre der har været til Brahetrollesbor og vildele deres erfaringer?

Hilsen Charlotte

Sælges: Showtimeføl, super temp, rigtigt godt gående, forsikret, men ikke uanvendelighed.

Avlshoppe: Holly N, avler rigigt godt,kræver en hensynsfuld ejer,Begge er tilsalg på betingelser,

0
0
Svar på denne tråd

Billeder
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 12:55

Hvorfor gik det ikke godt? Hvad sagde de til hende?

Har ikke selv været der, da vi bor i Jylland, men synes det er spændende hvordan det går alle til følskuerne.

Har du ikke lidt billeder fra dagen?

Thrine
Gør et kup:
- 5 års Oldenburger kåret i RDH til salg (se video)
**
Hestetandlæge Mai Nikolaisen kommer til Viborg d. 25/7
- ledige pladser!
0
0
Svar på denne tråd

Var der også
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 13:14

Men kun som tilskuer. Desværre har min hoppe været ret syg, så hun var ikke i stand til at tage med - Det var rigtig surt at gå rundt dernede uden et føl, det kunne have været sjovt at have haft ham med og hørt hvad dommerne havde at sige til ham

Jeg så godt Showtime-føllene, hvilket et var dit?

To try and fail is at least to learn. To fail to try is to suffer the loss of what might have been.

- Benjamin Franklin

0
0
Svar på denne tråd

Kat. 145
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 22:03

Er der nogen, der var der og kan fortælle hvordan det gik kat. nr. 145?

Mvh. Linea

Kosmo, hvil i fred...

*** Himmelen har fået en ny stjerne ***

Dressur-undervisning tilbydes i Sorø-Slagelse området

0
0
Svar på denne tråd

Følskue
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 22:11

Chaarlotte: Hvad mener du med, at du vidste hun ikke ville gå forrest? Der var da ikke oprangering andet end i finalerne..

Men det er måske karakteristikken af føllene du tænker på?

Jeg må indrømme, jeg var noget nervøs for hvad de ville sige til føllet efter min "pony-hoppe". Synes jo selv han er ret fin. Var desuden noget stresset over at skulle have baby med, vejrudsigten og bla bla.

Men alle mine spekulationer kunne jeg have sparet mig. Han blev udtaget til finalen og fik ærespræmie - dog ikke udtaget til eliteskuet. Så det var rigtig dejligt, at dommerne så det samme, som jeg har set hjemme på folden

Det er 2. gang jeg har deltaget på Brahetrolleborg. Og med to forskellige hopper. Hvis jeg deltager næste år bliver det med en tredie hoppe. Tror dog jeg godt kan fristes til at melde fra næste år, hvis det bliver regnvejr

Pøj-pøj med dine føl næste år!

Trine

www.paarupgaard.dk

Ærespræmie, region 3 - Don Romantic hingsteføl sælges - se mere info hér

0
0
Svar på denne tråd

Følskue
Forfatter: 
Dato:  23-07-2007 23:16
Trine; igen tillykke til dig og dit dejlige føl. Hvor er det bare skønt at få sådan en succes. Godt at "pony"hopper også kan lave præmieføl

Charlotte; jeg sagde det også til dig derude, men Madonna viste sig slet ikke. Hun gik og trykkede sig med halen smækket helt ned i måsen. Og så fører man sig altså ikke rigtig frem.
Jeg synes personligt hun er rigtig fin og med det yndigste ansigt.

Men uanset , så er det jo det samme føl, man får med hjem.

Jeg koncentrerede mig mest om den obligatoriske ring og så bla. holdet med Showtime afkom i. 5 stk ialt og jeg må sige, jeg synes de så rigtig fine ud. To af 5 blev også taget ud til finalen og Showtime fik en rigtig fin følbedømmelse. Velfortjent i mine øjne.

Krake føllene overraskede mig også i den grad. Så meget krop og gang, havde jeg ikke regnet med. Måske han alligevel skal overvejes

Jeg synes Brahetrolleborg danner nogle fantastiske rammer omkring det Fynske Følskue, men hold op, hvor bliver man bare træt efter sådan en dag, hvor man bare står og står og står.
Og ja, man betænker sig nok en gang, hvis vejrudsigten lyder på regn !!!

Venlig Hilsen
Margrethe

Stald Sortebjerg
V/ M. Steffensen

Forædlet Holstener/DV hoppeføl sælges

DV hoppe til avl og ridning sælges

Se præsentationen for yderligere info
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 08:51

Thrine: Typemæssigt fik hun 8 og helhedsmæssigt 7, så det var fint nok,men hun fik 7 i skridt og 6 i trav og 6 i galop.

Nu, har jeg lige fået en mail fra avleren til moderen og har fået at vide at ingen i den stamme har fået gode karaktere til følskuerne,men har vist sig en del bedre siden, så jeg håber forsat på fremgang. Forøvrigt var det et føl efter Uno don Diego og ikke et Showtimeføl, jeg havde med.

Det var første gang vi var afsted, så derfor valgte vi kun 1 hoppe med føl.

TrineK stort tillykke, det var flot. I en anden tråd, var "små"hopper til debat,så endnu engang, små hopper kan godt, tillykke.

Margrethe: rigigt at du sagde det til mig, jeg er da også godt tilfreds med helheden, men havde da håbet på bedre gangarter. Men nu må jeg så håbe, hun vil udvikle sig som avler sagde, hun er en tro kopi af sin storebror og fik samme karaktere på følskue, han har da klaret sig fint det sidste år.

Men træt efter sådan en dag, det bliver man, bare rigtigt godt at det holdt tørt.

Hilsen Charlotte

Sælges: Showtimeføl, super temp, rigtigt godt gående, forsikret, men ikke uanvendelighed.

Avlshoppe: Holly N, avler rigigt godt,kræver en hensynsfuld ejer,Begge er tilsalg på betingelser,

0
0
Svar på denne tråd

Charlotte
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 09:11

Bare rolig, du skal ikke tage det så tungt med de karakterer.

Det er jó samme føl du får med hjem, selvom det er ærgeligt, når man gerne så de fik bedre point.

Faktisk kan man ikke altid regne med de karakterer, da føllet jo kan udvikle sig meget.

Vores hingst, der var avlsgodkendt sidste år, fik næsten ene 6-taller til følskue, så det var rigtig skidt - men han blev da alligevel godkendt i Herning med fine point, så man kan vidst ikke altid regne med den slags

Tillykke TrineK! Det var da rigtig flot!

Thrine
Gør et kup:
- 5 års Oldenburger kåret i RDH til salg (se video)
**
Hestetandlæge Mai Nikolaisen kommer til Viborg d. 25/7
- ledige pladser!
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 10:10

Ja, det er det samme føl, man får med hjem, bare en hel del mere træt,haha.

Ja, men jeg håber da også hun vinder jo ældre hun bliver Storebror Aqino, fik nøjagtig samme dedømmelse til følskue. Han har lige været udtaget til bruttolandsholdet i Werden, gik dog ikke videre,så der er håb endnu for en fin ridehest.

Men det har nu ikke afskrækket mig, om alt går godt, har jeg forhåbentligt en lille ny til næste år, det var da dejligt at se alle de føl og mange rigtigt fine.

Hilsen Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

tja,.,,
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 12:14

kan vist kun sige at vi havde en god dag

Fløjhoppe, Fløjføl, Publikums favoritføl, min datter vandt med Viddi Mønstringskonkurrencen med max point, Skuets bedste følhoppe )det var nu ikke så svært når der ikke var nogen DV eller Oldenborg, men som Jørgen Finderup sagde uanset hvad var hun en værdig vinder :))

DM for Seniorer i Dressur

på Broholm Hestecenter

den 26-29 Juli 2007

http://www.broholm-rideklub.dk

DRF mesterskab i dressur for Junior og Ungrytter

på Broholm hestecenter

den 7-9 Sepyember 2007

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2007 14:01

Til det er der kun et at sige. STORT TILLYKE,flot gået. Det kan da vist siges at der blevtaget tage kegler.

Velfortjent.

Hilsen Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  25-07-2007 22:56

Er der et sted, man kan se resultater for alle føllene??

Mvh. Linea

Kosmo, hvil i fred...

*** Himmelen har fået en ny stjerne ***

Dressur-undervisning tilbydes i Sorø-Slagelse området

0
0
Svar på denne tråd

Resultater
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 11:04

Du kan se resultater fra finalerne på Region 3's hjemmeside. (www.varmblod.dk - gå ind under regioner) hér ligger også billeder fra Skuet.

Resultaterne for samtlige føl kommer til at ligge på Hestedata, men det plejer at vare et stykke tid før de er opdateret.

VH Karoline

0
0
Svar på denne tråd

Jytte...
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 11:17

Jytte... kan I komme til?

Mødte lige præmiemønsteren nede i rideudstyrsforretningen, spurgte hende om det samme :-)

Har I fået overdækket Broholm, med de truende skyer der hænger her på sydfyn :-(

Skal jo ud og se Hertugen her i eftermiddag/aften.

Se at få bestilt solskin til søndag, der parkerer vi vores ender i græsset langs ridebanen hele dagen.

Fotografering tilbydes

Besøg vores hjemmeside:

www.ad-edition.dk

Med fotos fra bl.a. DM i Dressur

og diverse TAF arrangementer

0
0
Svar på denne tråd

Tak for lykønskninger
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 12:39

Tak for lykønskningerne

Tror som Thrine skriver heller ikke man skal hænge sig i de dårlige karaktere, hvis det er fordi føllet ikke har vist sig optimalt til skuet/ er i vækst mv.

Jeg kan da godt ærgre mig lidt over, at Rimini ikke gad at trave andet nogle trin indimellem al galoppen og hoppen op og ned af mor. Ikke fordi jeg ikke er tilfreds - for jeg er meget tilfreds! Men mere fordi jeg selv synes hans trav er blændende, når han bliver varmet op - og kunne være sjovt at se om det var noget dommerne også kunne finde på at honorere med et 9-tal.

Lad os håbe vi kommer til at konkurrere med alle vores hoppeføl på Brahetrolleborg til næste år...

Trine

www.paarupgaard.dk

Ærespræmie, region 3 - Don Romantic hingsteføl sælges - se mere info hér

0
0
Svar på denne tråd

jeps..
Forfatter: 
Dato:  26-07-2007 22:16

Ja da... det var mig der gik i græsset... griner...

F*** det var pinligt, men vi vandt alligevel!

Bedste springbetonede hoppe- og hingsteføl... Det blev som vi havde sagt...

Chacom som ellers er så sød og fredelig skulle lige pludselig lege hingst og vise sig.. han var sku sød... hop og spring og stejlen op ad mor...

Cazandra var bare sød, ikke noget der...

Da vi skulle have bånd på Chacom, havde de selvfølgelig sat ens klæbere på begge sider, så det kunne jo ikke rigtig sidde... Måtte bindes da vi skulle hvae taget billed, altså!

Gik jo, men lidt øv han ikke ku få lov at tage en runde med det som Cazandra jo kunne...

Stald Højlund...

Cypresgårdens Khiron & Mosegårds Quick Step

Nu med Shetlænder hingst. Bakkegårdens Paddington.

Og Tinker i tilridning. Black Irish Bella.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider