At være 2 - en til at trække hoppen og en til føllet. Bedst ville det være hvis der kan være en trejde til at gå et stykke bag føllet de første par gange så den ikke ser det som en udvej. De første gange går I bare med hoppen, og føllet følger jo automatisk med - dog er det en fordel at bruge en longeline i starten så det ikke r nødvendigt at vælte rundt efter den og forskrække den yderligere så snart den kaster sig lidt til siden eller farer frem, når den mærker den ikke er fri. Med mit føl i år har vi kun haft mulighed for at være 2 til det, men det er gået over alt forventning. 1. gang prøvede hun at komme væk og ville ikke have mig i nærheden, men allerede 2. gang gik hun stille og roligt ved min side og havde helt affundet sig med det. Det hjælper nok også på det at hun til daglig er opbundet under fodring og derfor har prøvet kræfterne af ved træk i snoren - som jo ikke har været til hendes fordel
. Og så går det jo bedst hvis det bare bliver en vane for den, så udnyt muligheden og træk den hver gang den skal til og fra fold, og i andre daglige "gøremål" istedetfor bare at lade den gå fri ved siden af mor. Håber det kan hjælpe dig lidt, og at i når det inden følskuet
Mvh. Birgit